Centrum Relacji - HOSSA - Nasza Kadra

o Mnie

Sebastian Michał Hosa

Trener Umiejętności Społecznych I i II stopnia.

Absolwent studiów magisterskich na Uniwersytecie MERITO Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, programu studiów, który realizuje kierunek „Psychologia w Zarządzaniu” oraz Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, programu studiów podyplomowych, który realizuje kierunek „Przygotowanie pedagogiczne”.

Przygotowanie oraz praktykę jako Trener Umiejętności Społecznych, zdobył w Centrum Terapii Dziecięcej „SENSORIS” we Wrocławiu.

Dodatkowo jest certyfikowanym wychowawcą kolonijnym  i należy do kadry podczas letnich obozów i zimowisk Gestalt w firmie „Olga Haller de Hallenburg CENTRUM COUNSELLINGU GESTALT”.

Od dziecka uprawia sport, ale najwięcej uwagi skupił dalekowschodnim sztukom walki. Jak twierdzi, to właśnie one ukształtowały jego charakter, nauczyły dyscypliny, wytrwałości, pokory i szacunku do innych.

Znaczną część swojego życia poświęcił nurkowaniu. Od 11 lat jest Instruktorem Nurkowania największej na świecie federacji nurkowej PADI. Posiada Certyfikaty uprawniające do nauczania 13 specjalizacji nurkowych, uprawnienia Instruktora Pierwszej Pomocy Przedmedycznej NFR oraz Ratownika Nurkowego PADI. 

Od kilku lat praktykuje medytację oraz jogę. Dzięki sportowemu trybowi życia, który prowadzi, odnajduje równowagę w życiu, cieszy się bardzo dobrą kondycją, wspaniałym zdrowiem fizycznym i psychicznym. 

Jak mówi:

„Naturalne reakcje chemiczne, które zachodzą w mózgu po każdym porannym treningu, pozwalają cieszyć się szczęściem każdego dnia i dzielić się dobrą energią ze wszystkimi dookoła.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

o Mnie

ARLETA KRUSZYŃSKA

Psychoterapeutka poznawczo-behawioralna CBT, psycholog posiadająca kwalifikacje pedagogiczne, Certyfikowana Specjalistka Psychoterapii Uzależnień (nr certyfikatu 1386 wydany przez PARPA), członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB), Certyfikowana Trenerka Umiejętności Społecznych TUS.

Ukończyła jednolite, 5-letnie studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia człowieka dorosłego oraz o specjalności wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży, a także 4-letnie studia podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej na Uniwersytecie SWPS dostosowane do standardów szkolenia European Association for Behavioural and Cognitive Therapies (EABCT). Ukończyła również studia podyplomowe z Psychologii Klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym i studia podyplomowe z Zarządzania Podmiotami Leczniczymi na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła szkolenie z metod zorientowanej na traumę terapii poznawczo-behawioralnej PTSD (Trauma-focused CBT) ze szczególnym uwzględnieniem pierwszej pomocy psychologicznej, diagnozy PTSD i zaburzeń potraumatycznych, metody przedłużonej ekspozycji (Prolonged Exposure) we wszystkich grupach wiekowych, a także kurs doskonalący nt. „Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne” Course Leader Developmental Movement The International Sherborne Foundation United – Kingdom – Certificate No 9., potwierdzający nabycie wiedzy i kwalifikacji dotyczących systemu ćwiczeń ruchowych, które służą wspomaganiu prawidłowego rozwoju każdego dziecka.

Posiada 15-letnie kliniczne doświadczenie zawodowe, które zdobywała pracując w Szpitalu Psychiatrycznym na Oddziale Psychiatrycznym kobiecym, Oddziale Psychiatrycznym męskim, Oddziale Detoksykacji Alkoholowej, Oddziale Leczenia Uzależnienia od Alkoholu, a także pracując w Poradniach Zdrowia Psychicznego i Poradniach Leczenia Uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia. Przez wiele lat pełniła funkcję kierownika Oddziału Leczenia Uzależnienia od Alkoholu w Szpitalu Psychiatrycznym oraz w Ośrodku Terapii Uzależnień, a także funkcję Biegłego Sądowego w przedmiocie uzależnienia przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku, była członkinią Zespołu Interdyscyplinarnego (powołana na mocy Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie).

Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi oraz prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców, a także zajęcia profilaktyczne w obszarze uzależnień chemicznych i behawioralnych dla młodzieży i dorosłych.

W pracy terapeutycznej wykorzystuje metody terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), korzysta z podejść trzeciej fali – terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT), racjonalnej terapii zachowania (RTZ), terapii poznawczej opartej na uważności (MBCT) oraz terapii schematu (ST). Ważne jest dla niej nawiązanie relacji opartej na zaufaniu, akceptacji i otwartości. Plan terapii dostosowuje do indywidualnych potrzeb pacjenta. Nieustannie pogłębia swoją wiedzę biorąc udział w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach.

Swoją pracę psychoterapeutyczną poddaje regularnej, comiesięcznej superwizji u certyfikowanych superwizorów PTTPB.

Organizuje również szkolenia, warsztaty, treningi psychoedukacyjne dla rodziców, dzieci, młodzieży, nauczycieli oraz firm.

Przyjmuje online oraz stacjonarnie.

Posiada doświadczenie w pracy psychoterapeutycznej z osobami z diagnozą chorób i zaburzeń psychicznych. Korzysta z metod pracy o udokumentowanej skuteczności w leczeniu m.in. zaburzeń:

  • nastroju (cyklotymia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia afektywne dwubiegunowe, zaburzenia nastroju wywołane substancją psychoaktywną, lekiem lub chorobą somatyczną);
  • depresyjnych (większe zaburzenia depresyjne, zaburzenia depresyjne nawracające, organiczne zaburzenia depresyjne, uporczywe zaburzenia depresyjne – dystymia, zaburzenia depresyjne wywołane substancją/lekiem);
  • lękowych (separacyjne zaburzenia lękowe, mutyzm selektywny, fobia swoista (specyficzna), fobia społeczna, napady paniki, agorafobia, zaburzenia lękowe uogólnione (GAD), zaburzenia lękowe wywołane substancją/lekiem);
  • obsesyjno-kompulsyjnych (OCD) (dermatillomania, cielesne zaburzenie dysmorficzne, trichotillomania, zbieractwo patologiczne);
  • pourazowych i związanych z czynnikiem stresogennym (reaktywne zaburzenia więzi, zaburzenia stresowe pourazowe, zaburzenia adaptacyjne);
  • z objawami somatycznymi (hipochondria);
  • odżywiania (zaburzenia specyficzne – jadłowstręt psychiczny anorexia nervosa, żarłoczność psychiczna bulimia nervosa, ortoreksja oraz zaburzenia niespecyficzne – zespół przeżuwania, zespół nocnego jedzenia, kompulsywne jedzenie, napady objadania się, zespół Pica);
  • neurorozwojowych (ze spektrum autyzmu (ASD), zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi (ADHD));
  • kontroli impulsów i zachowania (zaburzenia opozycyjno-buntownicze);
  • osobowości (borderline, histrioniczne, narcystyczne, antyspołeczne, unikowe, zależne, obsesyjno-kompulsyjne)
  • zespołu stresu pourazowego (PTSD);
  • uzależnień chemicznych i behawioralnych oraz zaburzeń związane z substancjami (uzależnienie od substancji psychoaktywnych – alkoholu, marihuany, kokainy, amfetaminy, uzależnienie od leków, uzależnienie behawioralne – od Internetu, fonoholizm, zakupoholizm, hazard); 

W celu umówienia terminu należy kontaktować się pod nr telefonu 666-251-910 

lub za pomocą adresu e-mail: gabinetpsychoterapeutyczny@wp.pl

o Mnie

Marta Kobus

Trener umiejętności społecznych I i II stopnia.

Absolwentka psychologii ze specjalnością „wspomaganie rozwoju”. W 2019 r. uzyskała dyplom na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Ponadto ukończyła studia podyplomowe „Przygotowanie pedagogiczne” w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Brała udział w Studium psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Terapii w Poznaniu.

Nieustannie bierze udział w różnego rodzaju szkoleniach.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w placówkach- szkołach oraz przedszkolu.

W kręgu szczególnego zainteresowania Marty są obszary:

psychologia rozwojowa,

psychologia sportu,

psychologia społeczna.

Poza prowadzeniem Treningów Umiejętności Społecznych Marta pracuje z młodymi sportowcami oraz przedszkolakami 😉
Wspiera zarówno małe dzieci jak i młodzież.

W wolnych chwilach spędza czas na długich spacerach oraz czytaniu książek. Najczęściej jest to literatura faktu.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

o Mnie

Hanna Pawlicka

Jest studentką V roku psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na specjalności „Wspomaganie Rozwoju”

Hania jest również certyfikowaną Trenerką Umiejętności Społecznych I i II stopnia.

Pasję do pracy z dziećmi odkryła jako wychowawczyni kolonijna. Od tego momentu, Hania w swojej działalności, stawia na tworzenie dzieciom środowiska wspierającego, harmonijny rozwój i budowanie poczucia siebie.

Jest głową pełną pomysłów i poczucia humoru, dzięki czemu nie zna słowa „nuda”.

Wolny czas spędza z gitarą i grami planszowymi. 🙂

o mnie

Alicja
Czarnomska

Studentka V roku psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na specjalności „Psychologia Społeczna”.

Alicja jest również certyfikowaną Trenerką Umiejętności Społecznych I i II stopnia, a swoje doświadczenie zdobywała realizując praktyki zawodowe uczestnicząc oraz prowadząc zajęcia TUS w Centrum Relacji HOSSA.

Posiada ukończony kurs wychowawcy wypoczynku.

Pasję do pracy z dziećmi i młodzieżą odziedziczyła po rodzicach nauczycielach.
Misją Alicji jest wspieranie swoich podopiecznych w rozwoju, pielęgnowanie ich kreatywności oraz stworzenie atmosfery pełnej zaufania, empatii i bezpieczeństwa, która umożliwi pomyślną współpracę.

W wolnym czasie lubi czytać książki oraz podróżować.

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH