III tydzień listopada
🙌👦Grupa przedszkolaków🧒🙌
👋 Temat zajęć: Wprowadzenie do poznania zachowań w różnych miejscach publicznych 🤗
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, w jakich miejscach, które często odwiedzamy trzeba zachowywać się w szczególny, określony sposób 🤩.
👉Wśród tych miejsc znalazły się m.in. sklep, kino, autobus, gabinet lekarza, plac zabaw, park itd. 🌳🚌👩‍⚕️🩺🎞️🛝.
👉Następnie wybraliśmy sklep, jako miejsce, które omówimy jako pierwsze w kontekście zachowania 🏪🛒.
👉Przygotowaliśmy rekwizyty, które pomogą nam odgrywać scenki zachowywania się w sklepie i omówiliśmy krok po kroku jak należy się zachować 🤗🤩.
👉Każdy uczestnik miał szansę sprawdzić się w roli kupującego odgrywając scenkę zakupów 🛒🛍️.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z zachowaniem w określonym miejscu publicznym oraz przećwiczenie go 👏.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą, jak należy zachowywać się będąc w sklepie 🏬.
🙌🤗Grupy 7-9 lat🤗🙌
👋 Temat zajęć: Dokuczanie 🙄🤨
👉 Na zajęciach omówiliśmy czym jest dokuczanie, jak może wyglądać, jak czuję się osoba, której się dokucza oraz jakie są sposoby radzenia sobie z dokuczaniem 👌.
👉Na koniec zajęć stworzyliśmy gniotki, które pomogą w regulacji emocji i konstruktywnym rozładowaniu gniewu 😡🤯-> 😌☺️
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat dokuczania, jego przejawów, konsekwencji i reagowania na dokuczanie 👌🤚.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą jak reagować na dokuczanie oraz jak może ono wyglądać👏.
👌👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱👌
👋 Temat zajęć: Normy społeczne👏
👉Na zajęciach omówiliśmy znaczenie norm społecznych, stworzyliśmy mapę myśli dotyczącą norm społecznych w różnych miejscach publicznych oraz rozmawialiśmy o tym, co by było gdyby normy społeczne nie istniały 🤔⁉️
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat norm społecznych oraz przedstawienie ich roli w życiu człowieka 😇👌.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym są normy społeczne oraz dlaczego ważne jest przestrzeganie ich 🤗.
🤓💛Grupa 10-12 (piątek)💛🤓
👋 Temat zajęć: Rozumiemy się (bez słów też?) ⁉️
👉 Najpierw porozmawialiśmy o swoich emocjach 🥰😡🤯🤗🫢😢.
👉 Następnie grupa musiała „dogadać się” bez użycia słów 🤔🥰.
👉 Mieli za zadanie ustawić się według wzrostu – co nie było trudne ale też według daty urodzenia, ilości rodzeństwa itp.. następnie zagraliśmy w znane wszystkim Kalambury 🤩.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne
✅ Efekt: Dzieci dowiedziały się jak ważna jest mowa i.. rozmowa 🙂 Komunikacja jest jedną z najważniejszych umiejętności codziennego życia. Poprawna komunikacja pozwala nam na zrozumienie siebie👌.
😍🤍👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🤍😍
👋 Temat zajęć: Komunikat ja 🤔.
👉 Podczas zajęć dyskutowaliśmy o tym jakie przeszkody występują w porozumiewaniu się 🫨🚧.
👉Następnie trener przedstawił Komunikat Ja oraz Komunikat Ty 😊.
👉Uczestnicy od razu stwierdzili że używanie Komunikatu Ja może przynieść wiele korzyści 🤩.
👉Następnie każdy uczył się jak go skonstruować w trzech etapach 👌.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne, umiejętność nazywania emocji, doskonalenie postawy asertywnej 🙌.
✅ Efekt: „Komunikat ja” pozwala na wyrażenie swojej perspektywy bez używania agresji i przekraczania granic😇.