Temat zajęć: Wprowadzenie do poznania zachowań w różnych miejscach publicznych
Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, w jakich miejscach, które często odwiedzamy trzeba zachowywać się w szczególny, określony sposób .
Wśród tych miejsc znalazły się m.in. sklep, kino, autobus, gabinet lekarza, plac zabaw, park itd. .
Następnie wybraliśmy sklep, jako miejsce, które omówimy jako pierwsze w kontekście zachowania .
Przygotowaliśmy rekwizyty, które pomogą nam odgrywać scenki zachowywania się w sklepie i omówiliśmy krok po kroku jak należy się zachować .
Każdy uczestnik miał szansę sprawdzić się w roli kupującego odgrywając scenkę zakupów .
Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z zachowaniem w określonym miejscu publicznym oraz przećwiczenie go .
Efekt: Dzieci wiedzą, jak należy zachowywać się będąc w sklepie .
Grupy 7-9 lat
Temat zajęć: Dokuczanie
Na zajęciach omówiliśmy czym jest dokuczanie, jak może wyglądać, jak czuję się osoba, której się dokucza oraz jakie są sposoby radzenia sobie z dokuczaniem .
Na koniec zajęć stworzyliśmy gniotki, które pomogą w regulacji emocji i konstruktywnym rozładowaniu gniewu ->
Cel zajęć: Psychoedukacja na temat dokuczania, jego przejawów, konsekwencji i reagowania na dokuczanie .
Efekt: Dzieci wiedzą jak reagować na dokuczanie oraz jak może ono wyglądać.
Grupa 10-12 lat (środa)
Temat zajęć: Normy społeczne
Na zajęciach omówiliśmy znaczenie norm społecznych, stworzyliśmy mapę myśli dotyczącą norm społecznych w różnych miejscach publicznych oraz rozmawialiśmy o tym, co by było gdyby normy społeczne nie istniały
Cel zajęć: Psychoedukacja na temat norm społecznych oraz przedstawienie ich roli w życiu człowieka .
Efekt: Uczestnicy wiedzą czym są normy społeczne oraz dlaczego ważne jest przestrzeganie ich .
Grupa 10-12 (piątek)
Temat zajęć: Rozumiemy się (bez słów też?)
Najpierw porozmawialiśmy o swoich emocjach .
Następnie grupa musiała „dogadać się” bez użycia słów .
Mieli za zadanie ustawić się według wzrostu – co nie było trudne ale też według daty urodzenia, ilości rodzeństwa itp.. następnie zagraliśmy w znane wszystkim Kalambury .
Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne
Efekt: Dzieci dowiedziały się jak ważna jest mowa i.. rozmowa Komunikacja jest jedną z najważniejszych umiejętności codziennego życia. Poprawna komunikacja pozwala nam na zrozumienie siebie.
Grupa 14-17
Temat zajęć: Komunikat ja .
Podczas zajęć dyskutowaliśmy o tym jakie przeszkody występują w porozumiewaniu się .
Następnie trener przedstawił Komunikat Ja oraz Komunikat Ty .
Uczestnicy od razu stwierdzili że używanie Komunikatu Ja może przynieść wiele korzyści .
Następnie każdy uczył się jak go skonstruować w trzech etapach .