II tydzień stycznia
🥰Przedszkolaki🥰
👋Temat zajęć: Kim jest przyjaciel? 👥👀🫢.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o naszych teraźniejszych emocjach oraz o tym, jak minął nam okres świąt i nowego roku 👏😇.
👉Następnie obejrzeliśmy krótki film o przyjaźni i omówiliśmy kim jest przyjaciel 🥰👥.
👉Rozmawialiśmy o tym, jak powinien zachować się przyjaciel w różnych sytuacjach 🧐.
👉Na koniec wykonaliśmy order dobrego przyjaciela 😍🤩.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat przyjaźni i zachowań przyjaciela 👥👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą kim jest przyjaciel i jak powinien się zachować dobry przyjaciel w różnych sytuacjach 🫶🏼😇.
🫶🏼Grupa 7-9 (środa, 16:00)🫶🏼
👋Temat zajęć: Jak zaplanować swój czas 🕰️🕘🕖.
👉 Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy o tym jak minął nam okres świąt i nowego roku i jakie emocje towarzyszą nam dziś 🙌✨.
👉Następnie rozmawialiśmy o tym, czym jest plan dnia i dlaczego warto planować swój czas 📅🗓️⏳.
👉Przeanalizowaliśmy przykładowe plany dnia i omówiliśmy je na swoim przykładzie 📝.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat zarządzania sobą w czasie ⏱️🤩.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym jest plan dnia i dlaczego warto planować spędzanie swojego czasu 👏😇.
😊Grupy 7-9 (środa, czwartek, 18:00)😊
👋Temat zajęć: Czym są granice osobiste? ❌👤.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, jak minął nam okres świąt i nowego roku oraz jakie emocje towarzyszą nam dziś 👀🗣️.
👉Następnie wyjaśniliśmy pojęcie granic osobistych i ich znaczenie w życiu. Dzieci podawały własne przykłady granic osobistych 🫵🏻👥.
👉Na koniec, zadaniem dzieci było stworzenie własnego państwa i obowiązujących w nim zasad, które będą granicami osobistymi mieszkańców kraju 🌍.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat granic osobistych 🙌.
✅ Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym są granice osobiste, jak je stawiać i jak szanować granice innych osób 🤩.
😇Grupa 10-12 (środa)😇
👋Temat zajęć: Emocje🙃🙂.
👉 Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat minionych świąt i nowego roku oraz podzieleniem się emocjami towarzyszącymi nam na zajęciach 🙌✨.
👉Następnie omówiliśmy dlaczego warto znaleźć w ciągu dnia czas na myślenie o swoich emocjach 🤔👍🏻.
👉Zadaniem uczestników było następnie wylosowanie karteczki z nazwą emocji, stwierdzenie czy jest to przyjemna czy nieprzyjemna emocja oraz opowiedzenie o sytuacji, w której czuli tę emocję lub w której ktoś mógłby ją czuć 👏🤓♥️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji i uważności 🙌☹️😄🥰😒😡.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą dlaczego warto myśleć o swoich emocjach w ciągu dnia i potrafią nazwać więcej uczuć 🤩👏.
🤓Grupa 10-12 (piątek)🤓
👋Temat zajęć: Emocje 🙃🥰🤨🧐☹️😭🤬.
👉 Każdy uczestnik przedstawil swoje samopoczucie przy pomocy kart 🙌.
👉Zagraliśmy w grę, po której omówiliśmy towarzyszące nam emocje 👌👏.
👉Dyskutowaliśmy na temat emocji: Czym one są? Czy są nam potrzebne? Co mogą nam „powiedzieć”? 🤔🧐.
👉Wspólnie szukaliśmy sposobów na radzenie sobie z emocjami takimi jak złość czy smutek 🙌☹️👉🙂.
💡Cel zajęć: Lepsze poznanie siebie, integracja grupy, rozumienie czym są emocje, umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami ✨🤩😇.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą, że emocji nie dzielimy na „dobre lub złe”. Zamiast tego możemy myśleć w kategoriach: przyjemne, nieprzyjemne, neutralne ❗️Podczas zajęć omówiliśmy szczegółowo: ZŁOŚĆ, LĘK, SMUTEK 😡😭😰. Wiemy o czym nas informują 🙌.
🌞Grupa 14-17🌞
👋Temat zajęć: Emocje 🥰🥴😅🤔😊😡😢
👉 Każdy z uczestników opowiedział o swoim samopoczuciu przy pomocy kart🙂🙃.
👉Karty przedstawiały emocje podstawowe. W środku znajdywały się inne nazwy emocji, dzięki którym uczestnicy szczegółowo mogli opisać co czują 🥰😇.
👉Następnie pracowaliśmy z kartami pracy. Nie zabrakło cennej dyskusji 🤩.
💡Cel zajęć: Lepsze poznanie siebie 👱‍♀️👱‍♂️.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy zapoznali się z nazewnictwem emocji. Wiedzą, że wszystko co odczuwają jest naturalne 👍🏻. Emocji nie dzielimy na „dobre i złe” ❌. Możemy mówić o przyjemnych, nieprzyjemnych lub neutralnych. Każda emocja jest dla nas pewną informacją ❗️„Odczytywania” i rozumienia tych informacji uczyliśmy się wspólnie 🥰.