IV tydzień lutego
🤩Przedszkolaki🤩
👋Temat zajęć: Jak sobie radzić z porażką – wprowadzenie 🤔
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od zadania, w którym uczestnicy rozpoznawali emocje oraz mówili o możliwych przyczynach tych emocji 👏🗣️.
👉Tematykę radzenia sobie z porażką zaczęliśmy od rozmowy o tym, czy da się zawsze wygrywać 🤓🥇🏆.
👉Następnie rozmawialiśmy o naszych mocnych stronach i trudnościach oraz o tym, że każdy człowiek ma umiejętności, w których jest bardzo dobry oraz takie, na które musi poświęcić więcej czasu, żeby nam się udawały 🏆⏳💪.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat porażek i radzenia sobie z nimi 🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci zdają sobie sprawę, że porażki zdarzają się każdemu, a konstruktywne radzenie sobie z nimi jest bardzo ważne 👏🤗.
😇Grupy 7-9😇
👋Temat zajęć: Po co nam złość? 😡
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od stworzenia termometru złości 🌡️😡.
👉To zadanie miało na celu pokazanie uczestnikom, że złość możemy odczuwać w różnym natężeniu 🤔🤓.
👉Uczestnicy przytaczali sytuacje, w których odczuwali złość na różnych poziomach 🌡️🤯.
👉Następnie omówiliśmy funkcję złości w naszym organizmie – daje nam ona znać o tym, że nasze granice są przekraczane 🙌👏.
💡Cel zajęć: Przybliżenie uczestnikom funkcji złości. Daję to podstawę do dalszej pracy nad akceptowaniem złości i radzeniem sobie z nią 😡💪.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą więcej o złości i sposobach radzenia sobie z nią 😇.
🤓Grupa 10-13🤓
👋Temat zajęć: Mowa ciała 🗣️➡️🕺
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat tego, czym jest mowa ciała i co się na nią składa🤷🏽‍♂️🙅‍♀️💁🏻‍♀️.
👉Następnie uczestnicy odgrywali scenki, w których mieli skupić się na przekazywaniu swoich uczuć za pomocą mowy ciała 🙇🏼‍♀️🙆🏼‍♂️🙋🏻‍♀️.
👉Omówiliśmy scenki pod kątem emocji, jakie w nas wywołały 😃😟🤯😡.
👉Następnie omówiliśmy jak nasza mowa ciała może różnić się w zależności od sytuacji – formalnej, swobodnej, w kontakcie z dorosłymi i z rówieśnikami 🤓🤩.
💡Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na znaczenie mowy ciała w komunikacji z innymi 🕺🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy posiadają większą więcej na temat mowy ciała 🤗.
🥰Grupa 10-12 i 13-17🥰
👋 Temat zajęć: Jak budujemy własne więzienie? 🤔
Na ostatnich zajęciach TUS rozmawialiśmy o tym, jak nasze myślenie wpływa na samopoczucie i codzienne funkcjonowanie 🧠💭.
Czasem sami zamykamy się w klatce negatywnych myśli, ograniczając swoje możliwości i martwiąc się rzeczami, które mogą się nigdy nie wydarzyć 😟🚪.
🔹 Co robiliśmy?
👉 Analizowaliśmy sytuacje, w których pesymistyczne nastawienie obniża nasz nastrój i blokuje działanie 🫥❌.
👉 Dzieliliśmy się swoimi doświadczeniami i szukaliśmy sposobów na zmianę perspektywy 🔄.
👉 Uczyliśmy się, jak świadomie kształtować pozytywne nastawienie 🌞.
🔹 Co wynieśli uczestnicy?
💡 Zrozumieli, że największe bariery często powstają w ich głowach 🧠🤯.
💡 Dowiedzieli się, jak zmiana sposobu myślenia może pomóc lepiej radzić sobie z wyzwaniami 🙌.
💡 Poznali sposoby na modyfikację negatywnych schematów, by czuć się swobodniej i spokojniej 🕊️.
Pamiętajcie – to, jak postrzegamy rzeczywistość, ma ogromne znaczenie! 💪💙 Zamiast budować mentalne więzienie, otwórzmy drzwi do nowych możliwości 🚀✨.