Relacje z TUS

III tydzień maja 2025

 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Jak mówić, żeby inni słuchali, jak słuchać, żeby inni mówili? 👂🗣️
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dzisiaj czujemy 😌.
👉Następnie zadaniem uczestników było przedstawić się pokazując wylosowaną emocję 🤗.
👉To zadanie pokazało, jak odczuwane emocje wpływają na komunikację 🗣️.
👉Rozmawialiśmy o tym, co sprawia, że dobrze nam się z kimś rozmawia 🗣️👍🏻.
👉Na podstawie tego omówiliśmy portret dobrego rozmówcy 🧏‍♀️.
👉Następnie podzieliliśmy różne zachowania na te, które sprawiają, że rozmowa jest przyjemna oraz nieprzyjemna 🟢🔴.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z zachowaniami, które składają się na życzliwą rozmowę oraz przedstawienie, jak ważna jest komunikacja w życiu człowieka 🙌😌.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Co nas łączy i co nas różni 🤔🫡
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dzisiaj czujemy 🫥😬🤗🙃🙂
👉Następnie na rozgrzewkę zagraliśmy w 2 kłamstwa i 1 prawdę, gdzie zadaniem uczestników było rozpoznanie, które zdanie o nich jest prawdziwe – dzięki temu mieli okazję sprawdzić, jak dobrze się znają 😊.
👉Następnie zadaniem każdego z uczestników było podanie swojej interpretacji różnych słów (np. sukces, wsparcie, szczęście) 🍀 🌟.
👉Uczestnicy mogli zobaczyć, jak różni ludzie w różny sposób odbierają świat 🌍.
👉Ostatnim zadaniem uczestników było wypełnienie karty pracy, dotyczącej ich samych 📄📜.
👉Odpowiadali na pytania takie jak – jakie są moje cechy, jakie są moje marzenia, jak lubię spędzać czas ❓❔❓
👉Następnie mieli okazję podzielić się swoimi odpowiedziami i dzięki temu jeszcze lepiej się poznać 😇.
💡Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na to, co ich łączy, co pozwala na zbudowanie głębszych relacji oraz przedstawienie tego, że każdy człowiek może inaczej patrzeć na świat, przez co warto zagłębiać się w perspektywę innych, by budować nowe znajomości 🥰.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Zachowania społeczne – kontynuacja 👏
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową nt. naszych emocji oraz wydarzeń dnia codziennego 🗣️🙌.
👉Przechodząc do tematu zajęć, za pomocą kart tematycznych dokonaliśmy podziału zachowań społecznych na pozytywne oraz społecznie nieakceptowalne 🎴🃏♣️♠️.
👉Następnie zastanawialiśmy się, jakie zachowania obecne są w domach dzieci 🏠.
👉Chętne osoby wybierały karty przedstawiające te zachowania i opowiadały, w jakich sytuacjach, okolicznościach, w ich rodzinie występują konkretne zachowania społeczne 🎴🧏‍♀️.
💡Cel zajęć: Kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych w środowisku domowym 🌟🥰.
 
👱🏻Grupa 14-17👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Asertywność – uległość – agresja 🟢🟡🔴
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy nt. swoich emocji, zaznaczając swoje samopoczucie na wskaźniku emocji 🌡️.
👉Kolejno, uczestnicy własnymi słowami próbowali opisać czym jest asertywność, uległość oraz agresja 🫡.
👉Następnie dopasowaliśmy do powyższych zachowań opisujące je określenia, oraz zaznaczyliśmy jakie są różnice pomiędzy tymi trzema postawami 👏.
👉Kolejno wykonaliśmy kartę pracy, na której oznaczaliśmy wypowiedzi asertywne, uległe oraz agresywne 📄🖊️.
👉Ostatnim zadaniem uczestników było samodzielne sformułowanie odpowiedzi asertywnej, uległej i agresywnej na wylosowany temat. Zadanie wykonane zostało w parach 👥.
💡Cel zajęć: Uświadomienie różnic pomiędzy postawą asertywną, uległą i agresywną oraz kształtowanie umiejętności wyrażania swoich potrzeb i opinii w sposób asertywny 🙌.