III tydzień lutego
🤩Przedszkolaki🤩
👋Temat zajęć: Jak się pogodzić po kłótni 🧐.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od przeczytania bajki terapeutycznej o tematyce kłótni i godzenia się 📚🥰.
👉 Na podstawie bajki rozmawialiśmy o tym, jak się pogodzić i dlaczego warto wyciągnąć rękę do drugiej osoby nawet jeśli się pokłócimy 📒📕📖.
👉 Następnie uczyliśmy się wierszyka dotyczącego godzenia się po kłótni 🗣️🤗.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat kłótni i ważności pogodzenia się z innymi 😇.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą jak pogodzić się po kłótni 🤗.
😇Grupy 7-9😇
👋Temat zajęć: Asertywność, uległość i agresja 😁😖🤬.
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o różnych stylach komunikacji – asertywności, uległości i agresywności 🗣️🙌.
👉 Na początek przeczytaliśmy historię z różnymi zakończeniami – zadaniem dzieci było wskazać plusy i minusy poszczególnych zakończeń 🤓.
👉 Następnie zadaniem uczestników było zaklasyfikowanie różnych zachowań do stylu asertywnego, uległego i agresywnego 🧐.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat różnych stylów komunikacji 👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą coraz więcej na temat komunikacji 🥰.
🤓Grupa 10-13🤓
👋Temat zajęć: Ćwiczenie precyzyjnej komunikacji i opowiadania historii 🗣️.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy ćwiczeniem dokładności komunikacji – zadaniem jednego uczestnika było jak najdokładniejsze opisanie geometrycznego rysunku, zadaniem drugiego uczestnika było narysowanie tego rysunku 🎨✏️.
👉 To ćwiczenie pokazało uczestnikom jak ważna jest precyzja i dokładność w wypowiadaniu się 🙌.
👉 Kolejnym zadaniem było stworzenie i opowiedzenie krótkiej, improwizowanej historii z wylosowanych elementów 🧩.
💡Cel zajęć: Przedstawienie uczestnikom ważności precyzji w komunikacji oraz rozwój kreatywnego myślenia i swobody wypowiadania się 🗣️🙌🤩.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy posiadają poszerzoną wiedzę na temat komunikacji 🗣️.
🧡Grupa 10-12 i 13-17🧡
👋 Temat zajęć: Jestem wystarczająco dobry/dobra ❤️
👉 Na zajęciach dyskutowaliśmy o tym, że dążenie do bycia kimś innym niż jesteśmy może prowadzić do utraty autentyczności i wewnętrznego napięcia 🫥🫢.
👉 Zastanawialiśmy się, skąd biorą się nasze przekonania na temat własnej wartości i jak wpływają one na nasze codzienne życie oraz relacje z innymi 🤔.
💡 Cel zajęć: Uświadomienie uczestnikom, że nie muszą dążyć do perfekcji, a wykonywanie zadań, tak jak potrafimy, jest w pełni wystarczające 🤗🧘‍♀️. Wzmocnienie poczucia własnej wartości i nauka akceptacji siebie pomogły uczestnikom lepiej zrozumieć swoją wartość niezależnie od oczekiwań innych 🥰.
✅ Efekt zajęć: Uczestnicy zrozumieli, że bycie sobą to klucz do autentycznych relacji i satysfakcji z życia – próba dopasowania się na siłę może sprawić, że stracą szansę na wartościowe znajomości i doświadczenia 🙌🤩. Otrzymali praktyczne narzędzia do wzmacniania swojej pewności siebie oraz radzenia sobie z krytyką, zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną 👏.