Relacje z TUS

I tydzień kwietnia 2025

 
🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Po co nam złość? 😡
👉 Zajęcia zaczęliśmy od omówienia tego, co dziś czujemy oraz co spowodowało w nas tę emocję 🤔.
👉Następnie wyjaśniliśmy sobie, czym jest złość 😡👏.
👉Kolejnym zadaniem było ćwiczenie ruchowe polegające na skalowaniu swojej złości – dzieci po podaniu sytuacji miały pokazać jak silną emocję mogliby poczuć 🙌.
👉Następnie omówiliśmy zdjęcia z różnymi sytuacjami społecznymi 📷.
👉Zadaniem dzieci było podanie przykładów, dlaczego osoby na zdjęciu czują złość 🤔😡.
👉Na koniec zajęć zadaniem przedszkolaków było podzielenie sposobów radzenia sobie ze złością na te, które mogą kogoś skrzywdzić i na te, które są bezpieczne 🤗.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat złości oraz konstruktywnych i niekonstruktywnych sposobów radzenia sobie z nią 👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą więcej na temat złości i radzenia sobie z nią 🤩.
 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Nasze zmysły 👁️👂👃
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o odczuwanych przez nas emocjach oraz o tym, co mogło je spowodować 🤔🙂🙃.
👉Następnie zadaniem dzieci było stworzenie mapy myśli dotyczącej naszych skojarzeń ze słowem zmysły 🗾🗺️.
👉Po wymienieniu przez dzieci wszystkich 5 zmysłów, wysłuchaliśmy bajki dotyczącej znaczenia uważności na nasze zmysły 📄📖.
👉Następnie zadaniem dzieci było przeanalizowanie różnych przedmiotów (np. piórko, pomarańcza, kostka lodu) pod kątem tego, jak możemy odebrać go różnymi zmysłami (jak wygląda?, jaki może wydawać dźwięk?, jaki jest w dotyku? itd.) 🪶🍊🧊.
💡Cel zajęć: Edukacja na temat zmysłów oraz narządów zmysłów oraz zwrócenie uwagi dzieci na rolę uważności na bodźce ze świata dla naszego życia 🌍.
✅Efekt zajęć: Dzieci posiadają większą wiedzę o zmysłach 🤓🤩.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Gra edukacyjna ♟️🎴🃏
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o naszych nastrojach i emocjach oraz o tym, co mogło je wywołać 🧐😌.
👉Następnie zagraliśmy w grę edukacyjną, która pozwoliła przećwiczyć uczestnikom w praktyce to, co omawialiśmy w trakcie wcześniejszych zajęć (czekanie na swoją kolej, kreatywność, stosowanie się do zasad, przegrywanie i gratulowanie zwycięzcy)👏.
💡Cel zajęć: Przećwiczenie w praktyce umiejętności społecznych poznanych podczas toku zajęć🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy są bardziej świadomi swoich umiejętności społecznych 😇.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek) i 14-17👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Swobodny dialog 🗣️👥
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia tego, co dziś czujemy i co mogło wpłynąć na nasz nastrój🤓.
👉Następnie zadaniem uczestników było przyporządkowanie zachowań i postaw rozmówcy do tych, które ułatwiają i utrudniają rozmowę🤔🗣️.
👉Następnie zadaniem uczestników było podzielenie się na mniejsze grupy i przeprowadzić swobodną rozmowę na podstawie przykładowych pytań🗣️❓.
👉Uczestnicy mieli zwrócić szczególną uwagę na to co ułatwia i utrudnia rozmowę ✅❌
💡Cel zajęć: Przećwiczenie umiejętności swobodnej rozmowy 🗣️
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą jak prowadzić swobodne dialogi 💁🏻‍♀️.