Relacje z TUS

IV tydzień kwietnia 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Prawda i kłamstwo ⬜️⬛️
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dzisiaj czujemy 🙂🙃.
👉Następnie, zadaniem dzieci było ułożenie hasła z rozsypanki literowej – hasłem było prawda i fałsz 🔠🔡
👉 Następnie przeczytaliśmy bajkę z dwoma różnymi zakończeniami – w jednym bohater powiedział prawdę a w drugim kłamstwo. Zadaniem było wskazać zakończenie, w którym bohater zachował się poprawnie – powiedział prawdę 📚.
👉Następnie zadaniem dzieci było ułożenie historyjki obrazkowej na podstawie bajki 🖼️🏙️🌄🌇.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat mówienia prawdy i kłamania oraz modelowanie szczerości wśród dzieci 🙌.
 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Zajęcia z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 🏃🏽‍➡️🤾‍♀️.
👉 Na zajęciach wykonywaliśmy ćwiczenia oparte na ruchu oraz rozwoju percepcji słuchowej🦻.
👉 Ćwiczenia wymagały od dzieci umiejętności działania indywidualnego oraz grupowego 👏.
💡Cel zajęć: Budowanie świadomości przestrzeni, własnego ciała i innych, wzmaganie zaufania do grupy i do własnych umiejętności oraz rozwijanie pewności siebie w działaniu 🥰🤩.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Przemoc rówieśnicza 😡
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o naszych emocjach 👏.
👉 Następnie uczestnicy mówili o tym, czym dla nich jest przemoc i jakie znają rodzaje przemocy 🧐.
👉 Następnie chętni uczestnicy mogli podzielić się swoimi doświadczeniami lub znanymi im historiami dotyczącymi przemocy rówieśniczej 🥺.
👉 Następnie omówiliśmy to, jak zachować się kiedy doświadczamy przemocy lub widzimy, że ktoś jej doświadcza ✅.
💡Cel zajęć: Wyposażenie uczestników w wiedzę, co zrobić, kiedy jesteśmy świadkami przemocy w szkole lub jej doświadczamy 🙌.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek) i 14-17👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Komplementy 🥰
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową na temat naszego samopoczucia, zaznaczając odpowiadającą nam emocję na 'wskaźniku emocji’ 🌡️.
👉 Następnie zagraliśmy w grę „Wymień trzy…”, która pozwoliła nam się zintegrować i zarazem dowiedzieć o sobie nowych rzeczy 3️⃣🗣️.
👉 Przechodząc do tematu zajęć określiliśmy czym jest komplement oraz na podstawie wykreślanki dowiedzieliśmy się, jakie powinien posiadać cechy 🧐🙌.
👉 Kolejno podjęliśmy próbę samodzielnego tworzenia komplementów 🤩.
💡Cel zajęć: Nabycie umiejętności tworzenia komplementów i budowanie pozytywnych relacji społecznych 👏❤️.