Relacje z TUS

I tydzień maja 2025

 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Samokontrola i hamowanie impulsów 👏
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dziś czujemy 🧐🤓.
👉 Następnie uczestnicy mogli podzielić się swoimi historiami o tym, kiedy zrobili coś pod wpływem impulsu i jakie były tego konsekwencje 📃📄.
👉 Omówiliśmy to, jak działa nasz mózg – jest podobny do sygnalizacji świetlnej, czasem można od razu działać, czasem trzeba się natychmiast zatrzymać, a czasem zwolnić i zachować ostrożność 🧠🚦🚥
👉 Zadaniem dzieci było stworzenie swoich przycisków STOP, których należy używać właśnie w sytuacjach kiedy trzeba zwolnić i zastanowić się, co teraz zrobię 🛑✋.
👉 Przyciskiem stop może być policzenie do 10, głęboki oddech, spytanie kogoś o radę itd 🤩.
👉 Ostatnim zadaniem dzieci było na podstawie różnych sytuacji społecznych określić, kiedy wcisną przycisk stop, a kiedy start ✋🛑🚀
💡Cel zajęć: Rozwinięcie samoświadomości oraz umiejętności samokontroli impulsów u dzieci 😇.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Asertywność, agresja i uległość 🤓😡😌
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dziś czujemy 🙃🙂.
👉 Następnie, omówiliśmy 3 style komunikacji: asertywny, agresywny i uległy 1️⃣2️⃣3️⃣
👉 Po krótkim wstępie teoretycznym, zadaniem uczestników było przyporządkowanie cech komunikacji do odpowiednich stylów 🫡🤗.
👉 Kolejnym zadaniem było ćwiczenie przeformułowania komunikatów asertywnych na podstawie komunikatów agresywnych i uległych 🙌.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat stylów komunikacji oraz nauka formułowania komunikatów asertywnych 👌💪.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Emocje i uczucia 😌🥰
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dziś czujemy 😌.
👉 Następnie zadaniem uczestników było wymienienie wszystkich emocji, jakie znają i podzielenie ich na te, które są przyjemne, nieprzyjemne oraz neutralne 🧐.
👉 Następnie omówiliśmy, jakie funkcje pełnią dla nas emocje 🧠.
👉 Kolejnym zadaniem, było podanie różnic pomiędzy emocjami i uczuciami 🤓.
👉 Ostatnim zadaniem uczestników było omówienie na podstawie radości, smutku i złości, jak odczuwają te emocje w swoim ciele oraz co robią, kiedy je czują 🕰️🕖🕗.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji przyjemnych, nieprzyjemnych i neutralnych oraz zwrócenie uwagi uczestników na sygnały w ciele, których dostarczają nam emocje 🤩👏.