Relacje z TUS

II tydzień maja 2025

🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Wdzięczność 🙏
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o tym, co dziś czujemy.
👉 Następnie omówiliśmy pojęcie wdzięczności – czym ona jest, za co możemy być wdzięczni, komu możemy być wdzięczni oraz jak możemy okazywać wdzięczność 🥰🙏.
👉 Następnie stworzyliśmy drzewo wdzięczności, na którym każdy liść symbolizował coś, za co wdzięczne są dzieci 🌳😇.
👉Kolejnym zadaniem było stworzenie dłoni wdzięczności. Zadaniem dzieci było obrysowywanie swoich dłoni, a każdy palec symbolizował jeden z powodów do odczuwania wdzięczności – osoba, miejsce, wydarzenie, przedmiot oraz umiejętność 🫷🤚.
💡Cel zajęć: Rozwijanie umiejętności dostrzegania powodów do bycia wdzięcznym w codziennym życiu oraz nauka wyrażania wdzięczności 🫶🏼😌.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Emocje i uczucia 🙂🙃
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dziś czujemy 🤗.
👉 Następnie zadaniem uczestników było wymienienie wszystkich emocji, jakie znają i podzielenie ich na te, które są przyjemne, nieprzyjemne oraz neutralne 😬😍😡.
👉Następnie omówiliśmy, jakie funkcje pełnią dla nas emocje 🤔.
👉 Kolejnym zadaniem, było podanie różnic pomiędzy emocjami i uczuciami 🫢.
👉Ostatnim zadaniem uczestników było omówienie na podstawie radości, smutku i złości, jak odczuwają te emocje w swoim ciele oraz co robią, kiedy je czują 😄😞🤬.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji przyjemnych, nieprzyjemnych i neutralnych oraz zwrócenie uwagi uczestników na sygnały w ciele, których dostarczają nam emocje 🙌.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek) i 14-17👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Zachowania społeczne ☺️
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od wyboru karty metaforycznej, odpowiadającej naszym dzisiejszym emocjom i wydarzeniom dnia minionego 😇😌.
👉 Następnie odbyła się 'rundka komplementów’ kiedy to każdy postarał się sformułować komplement i powiedzieć coś miłego drugiej osobie 🥰😍.
👉 Kolejno przechodząc do tematu zajęć, z użyciem kart przedstawiających różne zachowania społeczne dzieliliśmy je na pozytywne oraz na zachowania nieakceptowalne 🤔🤗.
👉Tłumaczyliśmy czym charakteryzuje się dane zachowanie i podawaliśmy różne jego przykłady. W grupie starszej dokonaliśmy również podziału na przeciwstawne sobie zachowania 🤓.
💡Cel zajęć: Rozwijanie umiejętności rozróżniania, które zachowania społeczne są akceptowalne, a które nie i dlaczego, oraz wzmacnianie pozytywnych wzorców zachowań w relacjach społecznych 🟢🔴.