Relacje z TUS

V tydzień maja 2025

 
👦Przedszkolaki👧
👋Temat zajęć: Kim jest przyjaciel?🤨
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co czujemy 😊.
👉Następnie dzieci wyjaśniały czym według nich jest przyjaźń 👧🏻🧒🏻🗣️.
👉 Dzieci zagrały w grę „Kto tak, jak ja…”, w której mogły poznać swoje podobieństwa i różnice 🧐.
👉 Następnie wymieniliśmy cechy dobrego przyjaciela i stworzyliśmy order dobrego przyjaciela, który dzieci mogą przekazać swoim przyjaciołom 🎖️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat przyjaźni i jej znaczenia w życiu 🫶🏼.
 
👧🏻Grupy 7-9🧒🏻
👋Temat zajęć: Wdzięczność – kontynuacja 🙌.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dzisiaj czujemy 🥰.
👉 Następnie, powtórzyliśmy, czym jest wdzięczność oraz dlaczego jest ważna 🙏.
👉 Kolejnym zadaniem uczestników było wybranie, za co można być wdzięcznym o różnych porach dnia, w różnych miejscach i różnym osobom 🌠🌜🌞🏙️.
👉 Następnie ćwiczyliśmy odnajdywanie pozytywów w sytuacjach, które pozornie mogły być nieprzyjemne 🙌.
💡Cel zajęć: Uświadomienie dzieciom roli wdzięczności w codziennym życiu 🧘🏼‍♀️🌱.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Czy trudne emocje też są nam potrzebne? 🤔
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co dzisiaj czujemy 🫢.
👉 Następnie zadaniem uczestników było wymienić emocje, które znają i wybrać z nich te, które są dla nich najtrudniejsze 😰😡🤯.
👉 Rozmawialiśmy o tym, czy to że emocje są nieprzyjemne, to znaczy, że są złe i należy się ich wstydzić 😮‍💨🥴.
👉 Następnie omówiliśmy, jak odczuwamy te emocje i jak objawiają się one w naszym ciele 🧏🏻🤷🏻‍♀️💁🏻‍♀️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji i uświadomienie uczestnikom, że wszystkie z nich są nam potrzebne 🫶🏼.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Kolor emocji 🟣🟠🟢🟡🟤🔴
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od wyboru kart metaforycznych – opisującej miniony tydzień, karty kojarzącej się z czymś przyjemnym i nieprzyjemnym 🃏🎴.
👉 Dzieci kolejno opisywały odczucia z tym związane 🗣️.
👉 Następnie przypomnieliśmy sobie, jakie znamy emocje próbując przy tym dopasować do każdej emocji kolor, dzięki czemu stworzyliśmy legendę pozwalająca nam na wypełnienie karty pracy (np. czerwony-złość) 🟡🔴🟢🔵.
👉 Uczestnicy kolorowali obrazki zgodnie z emocją, która im towarzyszy 🖼️🎑🌄🌅.
👉 Następnie każdy zaprezentował i opisał swoją pracę, uzasadniając użyte kolory i nazywając odczuwane emocje 🙌.
💡Cel zajęć: Rozpoznawanie i nazywanie emocji oraz próba wyrażenia ich za pomocą koloru czy rysunku 🌄🎨.
 
🧑‍💼Grupa 14-17👩‍💼
👋 Temat zajęć: Jak mogłoby wyglądać idealne państwo? 🌍
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy integracyjnej „Cztery Kąty”, dzięki której mogliśmy się lepiej poznać i sprawdzić czy mamy podobne zainteresowania 🤔.
👉 Następnie wybieraliśmy spośród kart metaforycznych 3 – opisującą miniony tydzień, kartę kojarzącą się z czymś przyjemnym oraz nieprzyjemnym 🎴🃏♥️♣️.
👉 Uczestnicy kolejno opisywali swoje karty i odczucia z nimi związane ✍️.
👉 Przechodząc do tematu zajęć, wypełnialiśmy kartę pracy nt. „Moje idealne państwo” 🗺️.
👉 Każdy miał za zadanie indywidualnie opisać m.in. lokalizację, atrakcje turystyczne, prawa i normy społeczne obowiazuje w jego państwie idealnym 📑📝🌊🗻.
👉 Następnie prezentowaliśmy swoje pomysły, które okazały się niezwykle ciekawe i inspirujące!❤️
💡Cel zajęć: Rozwijanie kreatywności oraz myślenia przyczynowo-skutkowego a także doskonalenie umiejętności wyrażania własnych opinii i słuchania innych 🙌.