Strona główna » II tydzień listopada 2025
Relacje z TUS
II tydzień listopada 2025
Uświadomienie, czym jest komunikacja i jakie elementy są potrzebne, aby się dobrze porozumiewać.
Rozwijanie umiejętności zauważania i stosowania mowy niewerbalnej.
Rozpoczęliśmy zajęcia od rozmowy o tym, co czujemy 

.
Omawialiśmy, czym jest komunikacja oraz jakie elementy są konieczne do skutecznego porozumiewania się.
Poznaliśmy mowę ciała
– dzieci dowiedziały się, z czego się składa i jak wpływa na relacje.
Ćwiczyliśmy porozumiewanie się bez słów, wykorzystując jedynie gesty, mimikę i postawę ciała.
Lepiej rozumieją, że komunikacja to nie tylko słowa, ale również gesty, mimika i ton ciała.
Potrafią świadomie używać mowy niewerbalnej i ją odczytywać.
Wiedzą, że rozmowa zaczyna się od zauważenia własnych uczuć.
Rozwijanie samowiedzy i umiejętności autorefleksji.
Zrozumienie, dlaczego poznanie siebie jest ważne w codziennym funkcjonowaniu i relacjach.
Rozpoczęliśmy od rozmowy o uczuciach i o tym, co nam towarzyszy na co dzień 
.
Wyjaśniliśmy, czym jest samopoznanie i samowiedza.
Wypełnialiśmy karty pracy
z pytaniami dotyczącymi siebie — swoich zainteresowań, mocnych stron i sposobów reagowania.
Chętne osoby mogły podzielić się odpowiedziami, co pomogło lepiej poznać się nawzajem
.
Zrozumiały, że poznawanie siebie pomaga w podejmowaniu decyzji, budowaniu relacji i radzeniu sobie z emocjami.
Rozwinęły umiejętność refleksji nad własnymi uczuciami i zachowaniami.
Zobaczyły, że każdy jest wyjątkowy i ma unikalne cechy.
Rozpoznawanie emocji i ich sygnałów w ciele.
Budowanie świadomości, że każda emocja jest ważna i potrzebna.
Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej „Jak się dziś czuję?” 
– dzieci pokazywały emocje poprzez ruch i mimikę.
Pracowaliśmy z kartą pracy „Ciało i emocje” 
– dzieci kolorowały sylwetkę człowieka, zaznaczając, w jakim miejscu ciała odczuwają konkretne emocje.
Zrozumiały, że emocje „mieszkają” w ciele, np. złość to napięcie
, radość to lekkość
, a smutek to ciężkość w ramionach
.
Dowiedziały się, że obserwując swoje ciało, mogą łatwiej zauważać emocje i je nazywać — co jest pierwszym krokiem do samoregulacji.
Pogłębienie samowiedzy oraz rozumienia różnic między „ja wewnętrznym” a „ja zewnętrznym”.
Wzmacnianie umiejętności refleksji nad własnymi emocjami, zachowaniami i sposobem prezentowania się innym.
Rozpoczęliśmy od rundki o emocjach 
– uczestnicy mogli nazwać to, co czują tu i teraz.
Następnie młodzież tworzyła dwustronne kolaże
– jedna strona symbolizowała ich prawdziwe wnętrze, a druga to, co pokazują światu.
Praca była okazją do zatrzymania się, przyjrzenia swoim reakcjom i zastanowienia nad tym, skąd się biorą.
Zobaczyły, że w każdym z nas jest część, której nie zawsze pokazujemy innym.
Rozwinęły umiejętność nazywania emocji i zauważania tego, co dzieje się w ich wnętrzu.
Doświadczyły wglądu w siebie i zdobyły pierwsze kroki do autorefleksji nad swoim zachowaniem i sposobem funkcjonowania.
#tusbydgoszcz #tus #treningumiejętnościspołecznych #socialskills #wspomaganierozwoju #psychologia #miastobydgoszcz #bydgoszcz #rozwojosobisty #wspomaganierozwojudziecka #TUS #podsumowanietygodnia #emocje #radzeniesobiezemocjami #integracja #komunikacja #słuchanie #poradniahossa #poradniapsychologicznopedagogiczna #logopeda #pedagog #psychoterapia #terapia #niepublicznaporadnia #tusgdynia #tusreda #poradniabydgoszcz #poradniagdynia #poradniareda #zajęciatus







