Relacje z TUS

II tydzień grudnia 2025

 
Grupa 9–11 lat, wt. | 17:00
🎄 Temat: TUS-owe święta
🎯 Cel: Rozwijanie świadomości emocji, radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz wzmacnianie postawy wdzięczności.
💬 Co robiliśmy: Rozmawialiśmy o aktualnych emocjach i o tym, co w świętach jest przyjemne, a co bywa trudne. Dzieci dzieliły się miłymi wydarzeniami z minionego tygodnia w ramach „łańcucha wdzięczności”. Omawialiśmy różne świąteczne sytuacje i sposoby reagowania (np. gdy prezent nie spełnia oczekiwań).
🌱 Czego się nauczyliśmy: Rozpoznawania i nazywania emocji, wdzięczności oraz elastycznego reagowania w trudnych momentach 🎁💛
 
Grupa 7–8 lat, wt. | 18:00
🎄 Temat: TUS-owe święta
🎯 Cel: Wzmacnianie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście świątecznych doświadczeń.
💬 Co robiliśmy: Rozpoczęliśmy od rozmowy o emocjach. Dzieci opowiadały, co lubią w świętach, a co jest dla nich wyzwaniem. Tworzyliśmy kolejne ogniwa „łańcucha wdzięczności” oraz rozmawialiśmy o tym, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
🌱 Czego się nauczyliśmy: Otwartego mówienia o emocjach, zauważania dobrych chwil i szukania konstruktywnych rozwiązań 🎄😊
 
Grupa 8–12 lat, śr. | 18:00
🎄 Temat: TUS-owe święta
🎯 Cel: Rozwijanie umiejętności społecznych, elastycznego myślenia i empatycznej komunikacji.
💬 Co robiliśmy: Rozmawialiśmy o emocjach oraz świątecznych radościach i trudnościach. Graliśmy w grę planszową, w której szukaliśmy różnych rozwiązań świątecznych sytuacji. Na zakończenie ćwiczyliśmy składanie życzeń.
🌱 Czego się nauczyliśmy: Że w jednej sytuacji może istnieć wiele rozwiązań oraz jak formułować życzliwe i adekwatne życzenia 🎲✨
 
Przedszkolaki, czw. | 17:00
🎩 Temat: Czapki emocji – co czuję w tej sytuacji?
🎯 Cel: Nauka rozpoznawania emocji i potrzeb oraz rozwijanie empatii.
💬 Co robiliśmy: Dzieci wybierały karty „Czego teraz potrzebuję?”, pracowały z czapkami emocji i dopasowywały emocje do różnych sytuacji. Każde dziecko opowiadało o swojej pracy, a na koniec otrzymało „dobre słowo” od Mikołaja 🎅
🌱 Czego się nauczyliśmy: Rozumienia emocji, zauważania własnych potrzeb i akceptowania różnych perspektyw 💛🙂
 
Grupa 9–10 lat, czw. | 18:00
🎅 Temat: Kompetencje Świętego Mikołaja – które mam w sobie?
🎯 Cel: Wzmacnianie samoświadomości i poczucia własnej wartości.
💬 Co robiliśmy: Rozmawialiśmy o kompetencjach Świętego Mikołaja (empatia, odpowiedzialność, współpraca). Dzieci wskazywały, które z nich mają w sobie, tworząc prace plastyczne. Zagraliśmy też w grę „Skrzaty”, ćwicząc współpracę.
🌱 Czego się nauczyliśmy: Dostrzegania własnych mocnych stron i budowania wiary w siebie 🌟🧝‍♂️
 
Grupa 14–17 lat, pt. | 17:00
🤝 Temat: Procesy grupowe
🎯 Cel: Zrozumienie dynamiki grupy oraz znaczenia współpracy i komunikacji.
💬 Co robiliśmy: Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o emocjach pojawiających się w grupie. Następnie uczestnicy pracowali w dwóch zespołach: jedna grupa miała „zaprosić” drugą do sali, a druga – wyprowadzić pierwszą na korytarz. Rozwiązanie zadania było możliwe poprzez podjęcie kooperacji.
🌱 Czego się nauczyliśmy: Jak działają procesy grupowe, że rywalizacja często blokuje rozwiązania, a współpraca i elastyczność prowadzą do porozumienia 🤝