Relacje z TUS

III tydzień marca 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Społeczne zasady📄🖋️🗣️
👉 Po powitaniu i medytacji, dzieci wraz z trenerami stworzyły wspólną historyjkę z użyciem kart z symbolami 🎴📃🧘🏼‍♀️.
👉 Następnie „pojechaliśmy autobusem” na przejażdżkę ZASAD 🚌.
👉 Dzieci- jako pasażerowie sygnalizowały światłem (kartką) czy dane zachowanie jest właściwe czy niewłaściwe. Każde zachowanie wspólnie omówiliśmy 🗣️👌.
👉 Na koniec zagraliśmy w grę, którą każde dziecko miało możliwość samodzielnie poprowadzić 🎮🧩♟️.
💡Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności kontroli impulsów, współpracy w grupie, czekania na swoją kolej oraz wsparcie kreatywnego myślenia 👏🖼️🫶🏼.
✅Efekt zajęć: Dzieci poprzez zabawę poznały zasady, które obowiązują w społeczeństwie. Wiedzą jak i dlaczego należy się zachowywać w określony sposób 📃🙌🫵.
 
🧒🏻Grupy 7-9 (środa) i 14-17👧🏻
👋Temat zajęć: Samoocena i samoakceptacja
👉 Zajęcia rozpoczęły się od rozmowy o emocjach uczestników😀😞😭😮🤩.
👉 Następnie wspólnie omówiliśmy czym jest samoocena i samoakceptacja 🤗.
👉 Rozmawialiśmy również o tym, jak budować samoocenę i samoakceptację oraz dlaczego jest to ważne 🤩🗣️.
👉 Końcówkę zajęć poświęciliśmy na integracyjną zabawę 👏.
💡Cel zajęć: Poszerzenie wiedzy uczestników na temat samooceny i samoakceptacji oraz integracja grupy 🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą czym charakteryzują się wspomniane pojęcia oraz dlaczego warto je budować👌🫶🏼🥰.
 
👱🏻Grupa 7-9 (czwartek)👱‍♀️
👋Temat zajęć: Kontroluję impulsy 🫷🙌
👉 Po powitaniu, dzieci wraz z trenerami stworzyły wspólną opowieść. Wykorzystały do tego karty z symbolami 📃📄🎴🃏.
👉 Następnie dzieci miały za zadanie narysować człowieka- najszybciej jak potrafią 🖼️🎨👩‍💼.
👉 Następnie miały stworzyć rysunek człowieka, jednak powoli, uważnie i myśląc o szczegółach 🙌🖋️✍️.
👉 Trener zadał dzieciom pytania: Z którego rysunku są bardziej dumne? Czym różnią się rysunki? Czy warto robić coś w pośpiechu i bez uważności? 🤔
👉 Zajęcia zakończyliśmy medytacją 🧘🏼‍♀️.
💡Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności kontroli impulsów, skupienia uwagi oraz integracja grupy 🤗.
✅Efekt zajęć: Poprzez zabawy dzieci wywnioskowały, że działanie z uważnością przynosi więcej korzyści niż działanie impulsywne i bez starań 👏.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Asertywność 💪
👉 Spotkanie rozpoczęło się od rozmowy o emocjach uczestników 🙂🙃.
👉 Następnie została przeprowadzona medytacja 🧘‍♂️🧘🏾🧘🏼‍♀️.
👉 Po medytacji przeszliśmy do omówienia tematu zajęć. Na początku uczestnicy wypełnili krótki test o asertywności 🤔📝
👉 Następnie, po wstępie teoretycznym dotyczącym asertywności, rodzajów zachowań oraz komunikatów ‚ja’ i ‚ty’ wykonaliśmy kilka zadań utrwalających wiedzę 🗣️👏.
💡Cel zajęć: Utrwalenie wiedzy na temat asertywności 🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą czym jest asertywność, zachowania asertywne, agresywne, uległe oraz posiadają wiedzą o komunikacie ‚ja’ i ‚ty’ 👏💪🫵.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Savoir Vivre Rozmowy 🗣️🎭
👉 Na ostatnich zajęciach rozmawialiśmy o zasadach dobrego tonu w rozmowie🧐💬.
👉 Zastanawialiśmy się, czego w rozmowie robić nie należy, analizowaliśmy różne sytuacje i rozwiązywaliśmy quizy.
👉 Uczestnicy poznali, jak mogą się czuć osoby, które są w rozmowie pouczane lub oceniane. 🤔💡
💡Cel zajęć: Kształtowanie umiejętności prowadzenia uprzejmej, pełnej szacunku rozmowy oraz rozwijanie empatii wobec rozmówców.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy nauczyli się, jakie zwroty warto stosować, aby rozmowa była przyjemna, a jakich lepiej unikać – zwłaszcza w kontakcie z nowo poznanymi osobami. 👫✨
To było wartościowe spotkanie, które na pewno pomoże naszym uczestnikom w codziennych interakcjach! 👏
 

II tydzień marca 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Zajęcia integracyjne i rozwijające kreatywność 🫂🗣️🧩🎨.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od poznania nowych uczestników oraz integracji 🤩.
👉 Następnie porozmawialiśmy o zbliżającej się wiośnie – naszych skojarzeniach i emocjach jakie czujemy w odniesieniu do zmieniającej się pory roku 🌷🌳🌸🌿.
👉 Następnie w ramach ćwiczenia relaksacyjnego wykonaliśmy obrazy do dźwięków wiosny 🐧🌷🍃.
👉 Kolejnym zadaniem było ćwiczenie umiejętności manualnych wyklejając wiosenny obraz 🖼️.
💡Cel zajęć: Integracja grupy, relaksacja oraz rozwój motoryki małej dzieci 🙌.
✅Efekt zajęć: Grupa przedszkolaków jest bardziej zintegrowana 🫂.
 
🧒🏻Grupa 7-9 (środa, 16:00)👧🏻
👋Temat zajęć: Powtórka emocji oraz wstęp do tematu o odmawianiu 🙅🙅‍♀️🙅🏻‍♂️.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia emocji 🙂😞.
👉 Zadaniem uczestników było przyporządkowanie twarzy do odczuwanej emocji oraz wyjaśnienie dlaczego ktoś może się tak czuć oraz podanie przykładu kiedy my się tak czujemy 🎭.
👉 Następnie rozpoczęliśmy rozmowę o odmawianiu. Wymienialiśmy sposoby odmawiania i następnie dzieliliśmy je na uprzejme i nieuprzejme 🙅🏽‍♂️❌.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji oraz odmawiania innym 🤗.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą jak odmawiać oraz posiadają większą wiedzę o emocjach 🤓.
 
👱🏻Grupa 7-9 (środa, czwartek, 18:00)👱‍♀️
👋Temat zajęć: Urodziny 🥳🎂🎁
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o naszym samopoczuciu 🗣️🧐.
👉 Następnie zaczęliśmy rozmowę o urodzinach – z czym nam się one kojarzą, co jest w nich najważniejsze itd 🥳🤩.
👉 Następnie rozmawialiśmy o tym, czego możemy życzyć rówieśnikowi, osobie starszej i osobie, której nie znamy 😇🤗.
👉 Na sam koniec ćwiczyliśmy składanie życzeń 🫂🗣️.
💡Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności społecznych – składanie życzeń 🫶🏼.
✅Efekt zajęć: Dzieci potrafią składać życzenia 🙌.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa) i 13-17 (piątek)👩🏽
👋Temat zajęć: Pesymizm, optymizm i myślenie czarnobiałe 🧐🧠
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o naszym dzisiejszym samopoczuciu🤗.
👉 Następnie wyjaśniliśmy pojęcia myślenia optymistycznego i pesymistycznego. Rozmawialiśmy o ich wadach i zaletach 🧐✅❌.
👉 Następnie wyjaśniliśmy pojęcie myślenia czarnobiałego oraz rozmawialiśmy o tym, jak wpływa ono na nasze funkcjonowanie i dlaczego nam nie służy 🧠⚫️⚪️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat optymizmu, pesymizmu i myślenia czarnobiałego oraz ich wpływu na nasze funkcjonowanie 🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą czym charakteryzują się powyższe pojęcia 👏.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Integracja grupy i swobodna rozmowa 🫂👏.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o naszym samopoczuciu 😟🤩🙃🙂.
👉 Następnie zaczęliśmy losowanie różnych pytań dotyczących uczestników. Zadaniem wszystkich osób było odpowiadanie na pytania i zadawanie ich innym uczestnikom 🙋❓🙋🏻‍♀️🙋‍♂️
👉 Ponadto, zadaniem wszystkich było rozwinąć swoją odpowiedź, tak żebyśmy mogli dowiedzieć się jak najwięcej o wszystkich 📄🗣️.
💡Cel zajęć: Integracja uczestników oraz ćwiczenie swobodnej rozmowy i jej podtrzymywania 🫂🫶🏼🤩😇.
✅Efekt zajęć: Uczestnikom łatwiej przychodzi prowadzenie swobodnej rozmowy 🗣️👏.
 

I tydzień marca 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Jak poradzić sobie z porażką – kontynuacja tematu 🙌🤓.
👉Na początek zajęć przywitaliśmy nowego uczestnika zajęć. Wszyscy przedstawili się i opowiedzieli coś o sobie🗣️.
👉Następnie wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej o przegrywaniu i omówiliśmy ją 📖.
👉Następnie zadaniem uczestników było powiedzieć, jak można pocieszyć kogoś po przegranej 🫂.
👉Na koniec zajęć omówiliśmy jak warto i jak nie warto zachować się, gdy przegramy 👀.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat porażki oraz radzenia sobie z emocjami, które jej towarzyszą 👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą jak radzić sobie z porażkami 🫶🏼.
 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Jak emocje objawiają się w naszym ciele + wstęp do tematu o szacunku 🤔🤗
👉Na początku zajęć poznaliśmy nowych uczestników zajęć. Każdy przedstawił się grupie i opowiedział o sobie 🗣️🤓.
👉Następnie wykonaliśmy ćwiczenie, w którym zadaniem uczestników było przyporządkowanie różnych elementów fizycznych, do emocji, które mogą je wywoływać 🫨🤦🏼🤷🏻‍♀️🙇🏽‍♂️.
👉Uczestnicy w trakcie zadania dyskutowali na temat tego, jak dane emocje objawiają się w ciele każdego z nich 💆🏼.
👉Następnie, zaczęliśmy rozmawiać o szacunku. O tym, czym on jest i dlaczego jest ważny 🤔👏.
👉Zadaniem uczestników było podanie przykładów okazywania szacunku w odniesieniu do różnych osób 🗣️🤗.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji oraz tego, jak mogą okazywać się w naszym ciele. Ponadto, celem zajęć było uświadomienie uczestnikom roli szacunku w życiu codziennym 😇.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą coraz więcej na temat emocji oraz szacunku 🙌.
 
🧑🏾Grupa 10-12👩🏽
👋Temat zajęć: Szacunek – dlaczego jest nam potrzebny 🤔🤓
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się nowym uczestnikom. Lepiej mogliśmy się poznać, dzięki grze, w której zadawaliśmy sobie pytania dotyczące tego, co lubimy i nie lubimy robić 🎲🧩🙌.
👉 Następnie, zaczęliśmy rozmowę o szacunku. Uczestnicy wymyślali strategie okazywania szacunku rodzicom, nauczycielom, osobom starszym, kolegom i koleżankom 🤗🤓.
💡Cel zajęć: Integracja grupy z nowymi uczestnikami oraz psychoedukacja na temat szacunku 🌞🫂.
✅Efekt zajęć: Grupa jest bardziej zintegrowana i posiada większą wiedzę o okazywaniu szacunku innym osobom🤗🫶🏼.
 
👱🏻Grupa 10-12 i 13-17👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Słuchanie👂
Na ostatnich zajęciach TUS skupiliśmy się na sztuce słuchania – umiejętności, która jest kluczowa w każdej rozmowie! 🔑💡
🤝 Rozmawialiśmy o tym, jak ważne jest, aby w komunikacji zarówno osoba mówiąca, jak i słuchająca odgrywały swoją rolę. Bo przecież… bez uważnego słuchacza nie ma prawdziwej rozmowy! 🗣️👂
🔎 Czego się dowiedzieliśmy?
✅ Uważne słuchanie pomaga budować lepsze relacje ❤️
✅ Dzięki niemu zapamiętujemy więcej 🧠
✅ Pozwala nam lepiej obserwować świat 🌍
✅ A co najważniejsze – sprawia, że życie staje się ciekawsze! 🎉
📌 Często słuchamy, ale… czy naprawdę słyszymy? 🤔 Zdarza się, że ktoś coś do nas mówi, a my w połowie zdania już myślimy o czymś innym. Albo czekamy tylko na swoją kolej, by odpowiedzieć. A co by się stało, gdybyśmy naprawdę zatrzymali się i wsłuchali w drugą osobę? Może okazałoby się, że rozumiemy ją lepiej, że dostrzegamy coś, czego wcześniej nie zauważaliśmy. Może udałoby nam się uniknąć nieporozumień, a nasze rozmowy stałyby się bardziej wartościowe?
💭 A teraz pytanie do Ciebie:
👉 Czy zdarza Ci się słuchać „na pół ucha”? Jak myślisz, dlaczego?
👉 Jakie emocje odczuwasz, gdy masz wrażenie, że ktoś Cię nie słucha?
👉 Co możesz zrobić, aby stać się lepszym słuchaczem?
💡 Ćwiczenie słuchania to klucz do lepszego porozumienia się z innymi! Spróbuj dziś uważnie wsłuchać się w kogoś – może odkryjesz coś nowego? 😊
 
IV tydzień lutego
🤩Przedszkolaki🤩
👋Temat zajęć: Jak sobie radzić z porażką – wprowadzenie 🤔
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od zadania, w którym uczestnicy rozpoznawali emocje oraz mówili o możliwych przyczynach tych emocji 👏🗣️.
👉Tematykę radzenia sobie z porażką zaczęliśmy od rozmowy o tym, czy da się zawsze wygrywać 🤓🥇🏆.
👉Następnie rozmawialiśmy o naszych mocnych stronach i trudnościach oraz o tym, że każdy człowiek ma umiejętności, w których jest bardzo dobry oraz takie, na które musi poświęcić więcej czasu, żeby nam się udawały 🏆⏳💪.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat porażek i radzenia sobie z nimi 🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci zdają sobie sprawę, że porażki zdarzają się każdemu, a konstruktywne radzenie sobie z nimi jest bardzo ważne 👏🤗.
😇Grupy 7-9😇
👋Temat zajęć: Po co nam złość? 😡
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od stworzenia termometru złości 🌡️😡.
👉To zadanie miało na celu pokazanie uczestnikom, że złość możemy odczuwać w różnym natężeniu 🤔🤓.
👉Uczestnicy przytaczali sytuacje, w których odczuwali złość na różnych poziomach 🌡️🤯.
👉Następnie omówiliśmy funkcję złości w naszym organizmie – daje nam ona znać o tym, że nasze granice są przekraczane 🙌👏.
💡Cel zajęć: Przybliżenie uczestnikom funkcji złości. Daję to podstawę do dalszej pracy nad akceptowaniem złości i radzeniem sobie z nią 😡💪.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą więcej o złości i sposobach radzenia sobie z nią 😇.
🤓Grupa 10-13🤓
👋Temat zajęć: Mowa ciała 🗣️➡️🕺
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat tego, czym jest mowa ciała i co się na nią składa🤷🏽‍♂️🙅‍♀️💁🏻‍♀️.
👉Następnie uczestnicy odgrywali scenki, w których mieli skupić się na przekazywaniu swoich uczuć za pomocą mowy ciała 🙇🏼‍♀️🙆🏼‍♂️🙋🏻‍♀️.
👉Omówiliśmy scenki pod kątem emocji, jakie w nas wywołały 😃😟🤯😡.
👉Następnie omówiliśmy jak nasza mowa ciała może różnić się w zależności od sytuacji – formalnej, swobodnej, w kontakcie z dorosłymi i z rówieśnikami 🤓🤩.
💡Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na znaczenie mowy ciała w komunikacji z innymi 🕺🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy posiadają większą więcej na temat mowy ciała 🤗.
🥰Grupa 10-12 i 13-17🥰
👋 Temat zajęć: Jak budujemy własne więzienie? 🤔
Na ostatnich zajęciach TUS rozmawialiśmy o tym, jak nasze myślenie wpływa na samopoczucie i codzienne funkcjonowanie 🧠💭.
Czasem sami zamykamy się w klatce negatywnych myśli, ograniczając swoje możliwości i martwiąc się rzeczami, które mogą się nigdy nie wydarzyć 😟🚪.
🔹 Co robiliśmy?
👉 Analizowaliśmy sytuacje, w których pesymistyczne nastawienie obniża nasz nastrój i blokuje działanie 🫥❌.
👉 Dzieliliśmy się swoimi doświadczeniami i szukaliśmy sposobów na zmianę perspektywy 🔄.
👉 Uczyliśmy się, jak świadomie kształtować pozytywne nastawienie 🌞.
🔹 Co wynieśli uczestnicy?
💡 Zrozumieli, że największe bariery często powstają w ich głowach 🧠🤯.
💡 Dowiedzieli się, jak zmiana sposobu myślenia może pomóc lepiej radzić sobie z wyzwaniami 🙌.
💡 Poznali sposoby na modyfikację negatywnych schematów, by czuć się swobodniej i spokojniej 🕊️.
Pamiętajcie – to, jak postrzegamy rzeczywistość, ma ogromne znaczenie! 💪💙 Zamiast budować mentalne więzienie, otwórzmy drzwi do nowych możliwości 🚀✨.
 
III tydzień lutego
🤩Przedszkolaki🤩
👋Temat zajęć: Jak się pogodzić po kłótni 🧐.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od przeczytania bajki terapeutycznej o tematyce kłótni i godzenia się 📚🥰.
👉 Na podstawie bajki rozmawialiśmy o tym, jak się pogodzić i dlaczego warto wyciągnąć rękę do drugiej osoby nawet jeśli się pokłócimy 📒📕📖.
👉 Następnie uczyliśmy się wierszyka dotyczącego godzenia się po kłótni 🗣️🤗.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat kłótni i ważności pogodzenia się z innymi 😇.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą jak pogodzić się po kłótni 🤗.
😇Grupy 7-9😇
👋Temat zajęć: Asertywność, uległość i agresja 😁😖🤬.
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o różnych stylach komunikacji – asertywności, uległości i agresywności 🗣️🙌.
👉 Na początek przeczytaliśmy historię z różnymi zakończeniami – zadaniem dzieci było wskazać plusy i minusy poszczególnych zakończeń 🤓.
👉 Następnie zadaniem uczestników było zaklasyfikowanie różnych zachowań do stylu asertywnego, uległego i agresywnego 🧐.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat różnych stylów komunikacji 👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą coraz więcej na temat komunikacji 🥰.
🤓Grupa 10-13🤓
👋Temat zajęć: Ćwiczenie precyzyjnej komunikacji i opowiadania historii 🗣️.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy ćwiczeniem dokładności komunikacji – zadaniem jednego uczestnika było jak najdokładniejsze opisanie geometrycznego rysunku, zadaniem drugiego uczestnika było narysowanie tego rysunku 🎨✏️.
👉 To ćwiczenie pokazało uczestnikom jak ważna jest precyzja i dokładność w wypowiadaniu się 🙌.
👉 Kolejnym zadaniem było stworzenie i opowiedzenie krótkiej, improwizowanej historii z wylosowanych elementów 🧩.
💡Cel zajęć: Przedstawienie uczestnikom ważności precyzji w komunikacji oraz rozwój kreatywnego myślenia i swobody wypowiadania się 🗣️🙌🤩.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy posiadają poszerzoną wiedzę na temat komunikacji 🗣️.
🧡Grupa 10-12 i 13-17🧡
👋 Temat zajęć: Jestem wystarczająco dobry/dobra ❤️
👉 Na zajęciach dyskutowaliśmy o tym, że dążenie do bycia kimś innym niż jesteśmy może prowadzić do utraty autentyczności i wewnętrznego napięcia 🫥🫢.
👉 Zastanawialiśmy się, skąd biorą się nasze przekonania na temat własnej wartości i jak wpływają one na nasze codzienne życie oraz relacje z innymi 🤔.
💡 Cel zajęć: Uświadomienie uczestnikom, że nie muszą dążyć do perfekcji, a wykonywanie zadań, tak jak potrafimy, jest w pełni wystarczające 🤗🧘‍♀️. Wzmocnienie poczucia własnej wartości i nauka akceptacji siebie pomogły uczestnikom lepiej zrozumieć swoją wartość niezależnie od oczekiwań innych 🥰.
✅ Efekt zajęć: Uczestnicy zrozumieli, że bycie sobą to klucz do autentycznych relacji i satysfakcji z życia – próba dopasowania się na siłę może sprawić, że stracą szansę na wartościowe znajomości i doświadczenia 🙌🤩. Otrzymali praktyczne narzędzia do wzmacniania swojej pewności siebie oraz radzenia sobie z krytyką, zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną 👏.
 
II tydzień lutego
🥰Przedszkolaki🥰
👋Temat zajęć: Różne miejsca – różne zasady 🤓
👉 Na zajęciach powtórzyliśmy zasady zachowania w różnych miejscach – przedszkolu, placu zabaw, sklepie, kinie, basenie i domu 🎥🏬🏊‍♂️.
👉Grając w grę omówiliśmy to, że w różnych miejscach zachowujemy się inaczej, dzieci podawały własne przykłady poprawnych zachowań 🙌.
💡Cel zajęć: Powtórzenie zasad obowiązujących w różnych miejscach 🤗.
✅Efekt zajęć: Dzieci mają wiedzę jak zachowywać się w różnych miejscach 🤩.
😍Grupy 7-9 (środa)😍
👋Temat zajęć: Zajęcia z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 🤼‍♀️
👉 Na zajęciach wykonywaliśmy ćwiczenia ruchowe indywidualne i w parach według scenariusza fabularnego🤸🏽🤼‍♂️
💡Cel zajęć: Budowanie świadomości ciała, innych i przestrzeni😌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy rozwijają swoją świadomość☀️.
😻Grupy 7-9 (czwartek)😻
👋Temat zajęć: Ćwiczenie wyobraźni i kreatywności 🙌.
👉 Na zajęciach ćwiczyliśmy opowiadanie historii, które wymyślali uczestnicy po wylosowaniu obrazków 😌.
👉Wraz z postępowaniem gry, uczestnicy dobierali coraz więcej obrazków i musieli połączyć je wszystkie w jedną historię 🗣️😊.
💡Cel zajęć: Rozwój wyobraźni i kreatywności uczestników oraz ćwiczenie opowiadania historii przed innymi 🤓🤩.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy są bardziej kreatywni 🙌.
❤️Grupa 10-12 (środa)❤️
👋Temat zajęć: Walentynki 🫶🏼
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o miłości, przyjaźni i zauroczeniu oraz o podobieństwach i różnicach między tymi uczuciami🤗❤️.
👉 Zadaniem uczestników było podzielenie się swoimi przekonaniami na ich temat ❤️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat uczuć zakochania, przyjaźni i zauroczenia 🥰.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy posiadają większą wiedzę na temat przyjaźni, zauroczenia i miłości 😍.
 
I tydzień lutego
💙Grupy 7-9💙
👋Temat zajęć: Komunikacja niewerbalna 🗣️❌
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co jest ważne przy prowadzeniu rozmowy z drugą osobą 🙌.
👉Następnie omówiliśmy przykłady okazywania szacunku w sposób niewerbalny👏.
👉Rozmawialiśmy o tym, że nasze gesty, mimika i zachowanie są równie ważne w rozmowie co wypowiadane komunikaty 🤓🤩.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat komunikacji niewerbalnej 🤫.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym jest komunikacja niewerbalna i znają jej znaczenie 🙌.
🩷Grupa 10-12 (środa)🩷
👋Temat zajęć: Komunikacja i cierpliwość 🫶🏼🗣️
👉 Na zajęciach zagraliśmy w grę edukacyjną, której celem było ćwiczenie cierpliwości i hamowania impulsów 😇.
💡Cel zajęć: Integracja uczestników, edukacja na temat cierpliwości i kontrolowania impulsów 🤗.
✅Efekt zajęć: Grupa jest lepiej zintegrowana oraz posiada coraz większą wiedzę na temat cierpliwości i komunikacji👏❤️.
❤️Grupa 10-12❤️
👋 Temat zajęć: Co daje nam szczęście 😊🕊️
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, czym jest szczęście, co sprawia, że czujemy się szczęśliwi, oraz jaką rolę odgrywa w tym spokój 🤔💭.
👉 Następnie wykonaliśmy ćwiczenia, które pomogły nam odkryć nasze własne źródła radości i spokoju 🎭💖.
💡 Cel zajęć: Uświadomienie sobie, co wpływa na nasze poczucie szczęścia i jak możemy budować spokój wewnętrzny 🤓🌟.
✅ Efekt zajęć: Dzieci potrafią lepiej rozpoznawać, co daje im radość i spokój, oraz wiedzą, jak o nie dbać 🎉.
🧡Grupa 14-17🧡
👋 Temat zajęć: Czy spokój to najwyższe szczęście? 🤔✨
👉 Podczas zajęć zastanawialiśmy się, czym jest szczęście – czy wynika z zewnętrznych sukcesów, relacji z innymi, czy może z wewnętrznej harmonii? 🌱🔍
👉 Wykonaliśmy ćwiczenia, które pomogły nam odkryć nasze indywidualne definicje szczęścia i sposoby na osiągnięcie spokoju 🌊🧘‍♂️.
💡 Cel zajęć: Refleksja nad źródłami szczęścia i spokoju oraz rozwijanie umiejętności dbania o własny dobrostan emocjonalny 🧠💖.
✅ Efekt zajęć: Młodzież lepiej rozumie, co wpływa na ich szczęście i jak budować wewnętrzny spokój 🙌👏.
 
V tydzień stycznia
💛Przedszkolaki💛
👋Temat zajęć: Zmysł wzroku 👁️👀🧿
👉Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o wzroku i jak o niego dbać 🤩👁️.
👉Następnie ćwiczyliśmy funkcje związane ze wzrokiem – spostrzegawczość i uwaga wzrokowa 👀.
👉Następnie rozmawialiśmy o tym, dlaczego niektórzy z nas noszą okulary i jak dbać o wzrok 👓.
💡Cel zajęć: Edukacja na temat zmysłu wzroku 👓👁️.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą jak dbać o wzrok i jak go ćwiczyć 🙌.
💙Grupy 7-9💙
👋Temat zajęć: Komunikacja i kreatywność 🗣️.
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, jak skutecznie się komunikować i jak okazać szacunek naszemu rozmówcy 🗣️🤓😇.
👉 Następnie ćwiczyliśmy kreatywne myślenie i opowiadanie historii 🥰.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat komunikacji i kreatywnego myślenia 👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci posiadają większą wiedzę na temat komunikacji i roli kreatywności 🫶🏼.
🩷Grupa 10-12🩷
👋Temat zajęć: Planowanie czasu i integracja ⏱️⌛️.
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, czym jest planowanie czasu, dlaczego warto planować i jak to robić 📝⌛️.
👉 Następnie zagraliśmy w drużynową grę integracyjną 🗣️🙌🤩.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat planowania własnego czasu 🤓✍️👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci potrafią lepiej planować swój czas 🕰️.
🧡Grupa 14-17🧡
👋Temat zajęć: Jak porozumiewać się bez słów 🤫🤐?
👉 Podczas zajęć zagraliśmy w grę edukacyjną, której celem było porozumiewanie się bez używania wybranych słów. Hasłami były pojęcia z dziedziny emocji i komunikacji, co pozwoliło na utrwalenie najważniejszych słów 🗣️🤩🤫.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat komunikacji oraz integracja grupy przez grę 🙌.
✅Efekt zajęć: Młodzież posiada poszerzoną wiedzę o komunikacji👏.
 
IV tydzień stycznia
🔆Przedszkolaki🔆
👋Temat zajęć: Jak poznajemy świat zmysłem dotyku? 🤚
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, jak poznajemy świat dotykiem🫸🌍
👉Następnie tworzyliśmy tablice sensoryczne złożone z materiałów o różnych fakturach i strukturach 🖼️.
💡Cel zajęć: Edukacja na temat zmysłu dotyku oraz nauka wyciszenia i kontrolowania emocji przez zabawy sensoryczne 🤓🖼️🎨.
✅Efekt zajęć: Dzieci posiadają większą wiedzę na temat zmysłu dotyku 😇🤓.
🤓Grupy 7-9🤓
👋Temat zajęć: Cierpliwość 😇
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, czym jest cierpliwość oraz w jakich sytuacjach jest nam ona potrzebna 🤔.
👉 Następnie zagraliśmy w grę, podczas której ćwiczyliśmy cierpliwość czekając na swoją kolej ⌛️⏱️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat cierpliwości i jej znaczenia w codziennym życiu oraz nauka czekania na swoją kolej i kontrolowania impulsów 🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci posiadają wiedzę na temat cierpliwości i jej istotnej roli w życiu człowieka 👏.
🌞Grupa 10-12 (piątek)🌞
👋Temat zajęć: Prowokator czy Neutralizator?🤔🔆
👉 Podczas powitania uczestnicy opisali swoje samopoczucie, korzystając z Kart Emocji 📙📘📕📗.
👉Następnie zagraliśmy w grę, która zintegrowała Uczestników👏.
👉Przy pomocy kart pracy zastanowiliśmy się nad stadiami Złości: co doprowadza nas do Lekkiej irytacji, Rozzłoszczenia i Wściekłości 😡🤯. Dokładnie omówiliśmy sygnały, które wysyła nam ciało 🚶🏼‍♀️.
👉Rozważaliśmy wiele konkretnych przykładów i zastanowiliśmy się co w tej sytuacji najlepiej zrobić i co będzie dla nas i otoczenia najzdrowsze 🙌😇.
💡Cel zajęć: Umiejętność nazywania i rozpoznawania emocji, doskonalenie umiejętności kontrolowania złości 👏.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy posiadają poszerzoną wiedzę na temat złości. Złość jest naturalną emocją, jednak ważne, aby wyrazić ją w sposób bezpieczny 🔆.
🌞Grupa 14-17🌞
👋Temat zajęć: Co dmucha w Twoje żagle? 🚣⛵️🛥️
👉 Po powitaniu porozmawialiśmy na temat podtrzymywania oraz rozpoczęcia rozmowy. Zastanawialiśmy się co sprawia nam trudność i co chcielibyśmy doskonalić 🤔🤓😇.
👉Następnie zagraliśmy w grę, która miała na celu Integrację grupy 👬.
👉 Kontynuując temat Emocji „wzięliśmy pod lupę” 4 najczęstsze powody złości, czyli Frustrację, Obrazę, Utratę kontroli oraz Niesprawiedliwość. Pracowaliśmy na konkretnych przykładach 🙌.
💡Cel zajęć: Integracja grupy, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, lepsze rozumienie siebie i swoich uczuć 🥰.
✅Efekt zajęć: Najczęściej pod tym co nazywamy Złością kryją się: Frustracja, Niesprawność, Obraza czy Utrata kontroli. Rozróżnianie tego pozwoli na głębsze zrozumienie przyczyny naszego samopoczucia 👏.
 
III tydzień stycznia
🥰Przedszkolaki🥰
👋Temat zajęć: Poznajemy zmysły – słuch 👂
👉 Zajęcia zaczęliśmy od omówienia, czym są zmysły oraz jak dzięki nim możemy poznawać świat 👂🎶.
👉Następnie omówiliśmy po co nam słuch 👂😌👏.
👉W kolejnej części zajęć malowaliśmy obrazy do muzyki spokojnej i szybkiej oraz rozmawialiśmy o tym, jak muzyka może wpływać na nasze samopoczucie i emocje 🎧🎨🖼️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat zmysłów człowieka oraz przedstawienie sposobu na regulację emocji i wyciszenie jakim są elementy muzykoterapii 🤓🥰🎶.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą więcej na temat zmysłów 👏.
🫶🏼Grupa 7-9 (środa, 16:00)🫶🏼
👋Temat zajęć: Zajęcia sensoryczne 🙌.
👉 Na zajęciach tworzyliśmy masy sensoryczne, przy czym rozmawialiśmy o uczuciach, jakie w nas to wywołuje 🤓🫶🏼.
💡Cel zajęć: Celem zajęć była regulacja emocji przez ćwiczenia sensoryczne, nauka autonomii i podejmowania decyzji oraz naturalnych konsekwencji tj. sprzątania po zabawie 🤩👏🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci znają nowy sposób regulacji emocji 😇.
😊Grupy 7-9 (środa, czwartek, 18:00)😊
👋Temat zajęć: Granice c.d. 🙌.
👉 Na zajęciach omówiliśmy, jakie rodzaje granic posiada każdy człowiek (cielesne, emocjonalne, dotyczące rzeczy itd.) oraz rodzaje stawiania granic ☺️💪.
👉Na koniec rozmawialiśmy o tym, jak rodzaje stawiania granic mogą na nas wpływać🤔.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat stawiania granic 😌.
✅ Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym są granice osobiste oraz jak je stawiać 🙌.
😇Grupa 10-12 (środa)😇
👋Temat zajęć: Integracja i komunikacja 🗣️✨.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od integracji grupy opowiadając o sobie nawzajem 🥰.
👉Następnie zagraliśmy w grę, której celem była komunikacja uczestników nie używając określonych słów 🤗🤭.
💡Cel zajęć: Integracja grupy oraz ćwiczenie komunikacji między uczestnikami 🗣️🤩.
✅Efekt zajęć: Grupa jest bardziej zintegrowana 🙋‍♂️🙋🏻‍♀️.
🤓Grupa 10-12 (piątek)🤓
👋Temat zajęć: Złość 😡
👉 Uczestnicy rozpoczęli zajęcia od rozmowy na temat ich ostatnich dni. Co się wydarzyło? Co było dla nich ważne lub wyjątkowe? 🤔🤗
👉 Następnie zastanowiliśmy się jaką rolę pełni złość oraz w jakich częściach ciała możemy ją odczuwać 🗣️.
👉 Uczestnicy narysowali części ciała w których odczuwają złość ✍️😡.
👉W ostatnim etapie przyszedł czas na quiz. Pozwolił on dowiedzieć się jak poradzić sobie z sytuacjami gdzie wystąpiła emocja złości 🙌.
💡Cel zajęć: Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami 🤩.
✅Efekt zajęć: Złość jest emocją, która jak każda inna potrzebuje zaopiekowania. Ważne, aby zarządzać nią we właściwy sposób. Obserwując swoje ciało z uważnością potrafimy rozpoznać pojawienie się złości😌.
🌞Grupa 14-17🌞
👋Temat zajęć: Poznajemy się 🙋🏻‍♀️🙋‍♂️🙌.
👉 Nasza grupa powiększyła się ♥️ Powitaliśmy nowych Uczestników🙌.
👉To był dobry moment, aby każda osoba podzieliła się informacjami o sobie. Każdy z nas jest wyjątkowy, co dało się
zauważyć podczas naszych rozmów 🥰.
👉Zadawaliśmy sobie wzajemnie pytania oraz przypomnieliśmy zasady 📝.
👉Następnie kontynuując temat emocji dyskutowaliśmy o różnicach pomiędzy emocjami a nastrojem 🤓.
💡Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne, integracja grupy, doskonalenie umiejętności nazywania tego co czujemy (emocji) 😊.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy mieli możliwość zapoznać się z nowymi osobami. Takie okazje będą mieli wiele razy w życiu😇. Trenerzy, którzy towarzyszą uczestnikom w TUSowej przygodzie wspierali i służyli podpowiedziami dotyczącymi prowadzenia rozmów czy też przedstawiania się innym 🫶🏼👏.
 
II tydzień stycznia
🥰Przedszkolaki🥰
👋Temat zajęć: Kim jest przyjaciel? 👥👀🫢.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o naszych teraźniejszych emocjach oraz o tym, jak minął nam okres świąt i nowego roku 👏😇.
👉Następnie obejrzeliśmy krótki film o przyjaźni i omówiliśmy kim jest przyjaciel 🥰👥.
👉Rozmawialiśmy o tym, jak powinien zachować się przyjaciel w różnych sytuacjach 🧐.
👉Na koniec wykonaliśmy order dobrego przyjaciela 😍🤩.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat przyjaźni i zachowań przyjaciela 👥👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą kim jest przyjaciel i jak powinien się zachować dobry przyjaciel w różnych sytuacjach 🫶🏼😇.
🫶🏼Grupa 7-9 (środa, 16:00)🫶🏼
👋Temat zajęć: Jak zaplanować swój czas 🕰️🕘🕖.
👉 Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy o tym jak minął nam okres świąt i nowego roku i jakie emocje towarzyszą nam dziś 🙌✨.
👉Następnie rozmawialiśmy o tym, czym jest plan dnia i dlaczego warto planować swój czas 📅🗓️⏳.
👉Przeanalizowaliśmy przykładowe plany dnia i omówiliśmy je na swoim przykładzie 📝.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat zarządzania sobą w czasie ⏱️🤩.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym jest plan dnia i dlaczego warto planować spędzanie swojego czasu 👏😇.
😊Grupy 7-9 (środa, czwartek, 18:00)😊
👋Temat zajęć: Czym są granice osobiste? ❌👤.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, jak minął nam okres świąt i nowego roku oraz jakie emocje towarzyszą nam dziś 👀🗣️.
👉Następnie wyjaśniliśmy pojęcie granic osobistych i ich znaczenie w życiu. Dzieci podawały własne przykłady granic osobistych 🫵🏻👥.
👉Na koniec, zadaniem dzieci było stworzenie własnego państwa i obowiązujących w nim zasad, które będą granicami osobistymi mieszkańców kraju 🌍.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat granic osobistych 🙌.
✅ Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym są granice osobiste, jak je stawiać i jak szanować granice innych osób 🤩.
😇Grupa 10-12 (środa)😇
👋Temat zajęć: Emocje🙃🙂.
👉 Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat minionych świąt i nowego roku oraz podzieleniem się emocjami towarzyszącymi nam na zajęciach 🙌✨.
👉Następnie omówiliśmy dlaczego warto znaleźć w ciągu dnia czas na myślenie o swoich emocjach 🤔👍🏻.
👉Zadaniem uczestników było następnie wylosowanie karteczki z nazwą emocji, stwierdzenie czy jest to przyjemna czy nieprzyjemna emocja oraz opowiedzenie o sytuacji, w której czuli tę emocję lub w której ktoś mógłby ją czuć 👏🤓♥️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji i uważności 🙌☹️😄🥰😒😡.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą dlaczego warto myśleć o swoich emocjach w ciągu dnia i potrafią nazwać więcej uczuć 🤩👏.
🤓Grupa 10-12 (piątek)🤓
👋Temat zajęć: Emocje 🙃🥰🤨🧐☹️😭🤬.
👉 Każdy uczestnik przedstawil swoje samopoczucie przy pomocy kart 🙌.
👉Zagraliśmy w grę, po której omówiliśmy towarzyszące nam emocje 👌👏.
👉Dyskutowaliśmy na temat emocji: Czym one są? Czy są nam potrzebne? Co mogą nam „powiedzieć”? 🤔🧐.
👉Wspólnie szukaliśmy sposobów na radzenie sobie z emocjami takimi jak złość czy smutek 🙌☹️👉🙂.
💡Cel zajęć: Lepsze poznanie siebie, integracja grupy, rozumienie czym są emocje, umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami ✨🤩😇.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą, że emocji nie dzielimy na „dobre lub złe”. Zamiast tego możemy myśleć w kategoriach: przyjemne, nieprzyjemne, neutralne ❗️Podczas zajęć omówiliśmy szczegółowo: ZŁOŚĆ, LĘK, SMUTEK 😡😭😰. Wiemy o czym nas informują 🙌.
🌞Grupa 14-17🌞
👋Temat zajęć: Emocje 🥰🥴😅🤔😊😡😢
👉 Każdy z uczestników opowiedział o swoim samopoczuciu przy pomocy kart🙂🙃.
👉Karty przedstawiały emocje podstawowe. W środku znajdywały się inne nazwy emocji, dzięki którym uczestnicy szczegółowo mogli opisać co czują 🥰😇.
👉Następnie pracowaliśmy z kartami pracy. Nie zabrakło cennej dyskusji 🤩.
💡Cel zajęć: Lepsze poznanie siebie 👱‍♀️👱‍♂️.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy zapoznali się z nazewnictwem emocji. Wiedzą, że wszystko co odczuwają jest naturalne 👍🏻. Emocji nie dzielimy na „dobre i złe” ❌. Możemy mówić o przyjemnych, nieprzyjemnych lub neutralnych. Każda emocja jest dla nas pewną informacją ❗️„Odczytywania” i rozumienia tych informacji uczyliśmy się wspólnie 🥰.
 
III tydzień grudnia
🎁 Przedszkolaki 🎁
👋Temat zajęć: Świąteczne emocje i dobre uczynki 🤩.
👉 Na zajęciach powtórzyliśmy wiedzę o emocjach i rozpoznawaniu ich u innych osób 😕🙂😅😃🥰😭.
👉Utrwaliliśmy też wiedzę o tym, dlaczego warto robić dobre uczynki przez omówienie przykładów z życia dzieci 🤗🫶🏼.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji i dobrych uczynków ☺️.
✅Efekt zajęć: Dzieci posiadają większą wiedzę na temat emocji i szerzenia dobra👏🥰😇.
🎄Grupy 7-9🎄
👋Temat zajęć: Składanie życzeń 📝🎁🎄
👉 Na zajęciach omówiliśmy sytuację, w których składamy innym życzenia. Rozmawialiśmy o tym, czego można życzyć innym oraz jak to zrobić 🤩.
👉Na koniec zajęć przygotowaliśmy kartki świąteczne z życzeniami dla bliskich 👏.
💡Cel zajęć: Zapoznanie dzieci z tym, dlaczego składanie życzeń jest ważne oraz jak to zrobić 🙌🥰🎄.
✅Efekt zajęć: Dzieci potrafią składać życzenia świąteczne 😇.
✨Grupy 10-12 i 14-17 ✨
👋Temat zajęć: Trudne sytuacje społeczne w czasie świąt 🎄✨.
👉 Na zajęciach zagraliśmy w grę polegającą na szukaniu rozwiązania z trudnych sytuacji społecznych, które mogą się przydarzyć w czasie świąt 👏.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z konstruktywnym rozwiązywaniem trudnych sytuacji społecznych🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą jak reagować w różnych sytuacjach społecznych 💪🙌.
 
II tydzień grudnia
♥️ Przedszkolaki ♥️
👋Temat zajęć: Święta już za rogiem ☃️
👉Na początku zajęć dzieci miały za zadanie wykonać kolejną część choinki złożonej z dobrych uczynków 🎄.
👉Potem ćwiczyliśmy spostrzegawczość poprzez szukanie różnic na świątecznych obrazkach ❄️☃️🎁.
👉Następnie, rozmawialiśmy o świętach oraz o tym, jak byśmy zachowali się w danej sytuacji, która mogłaby wydarzyć się podczas świąt 😊🎅.
💡Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych i trenowanie spostrzegawczości 😇💡.
✅Efekt zajęć: Dzieci znają więcej dobrych uczynków oraz wiedzą, jak zachować się w różnych sytuacjach związanych ze świętami 🎅🫶🏼.
♥️Grupy 7-9♥️
👋Temat zajęć: Świąteczne przygotowania 🌲
👉Na początku zajęć uczestnicy zajęć wykonali kolejną część choinki złożonej z dobrych uczynków 🎄🤗.
👉Następnie za pomocą karty pracy, dzieci przedstawiały co lubią w świętach oraz, co jest dla nich ważne 🥰🧐.
👉Rozmawialiśmy również o tym, co dzieci zrobiłyby w danej sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w święta 👋.
💡Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych oraz samoświadomości 😊.
✅Efekt zajęć: Dzieci znają więcej dobrych uczynków, zdają sobie sprawę co lubią oraz co jest dla nich ważne podczas świąt oraz wiedzą jak zachować się w różnych sytuacjach 🙌.
♥️Grupa 10-12 (środa)♥️
👋Temat zajęć: Świąteczna uważność 👏
👉Na zajęciach dzieci stworzyły kolejną część choinki dobrych uczynków 🎄.
👉Następnie wykonaliśmy ćwiczenie polegające na powiedzeniu wylosowanej osobie czegoś miłego 🤩.
👉Z pomocą karty pracy, porozmawialiśmy o świętach, wymieniając konkretne przedmioty, zapachy, smaki czy dźwięki, które nam się z nimi kojarzą 🎁🎅.
👉Na końcu uczestnicy zostali poproszeni o napisanie świątecznego listu do bliskiej osoby 📝✍️.
💡Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych, uważności, wyrażania uczuć oraz budowania relacji 🥰.
✅Efekt zajęć: Dzieci znają więcej dobrych uczynków, posiadają umiejętność komplementowania innych, rozwijają swoją uważność oraz umiejętność wyrażania swoich uczuć oraz emocji 🙏👏.
♥️Grupa 10-12 (piątek)♥️
👋Temat zajęć: Świąteczna uważność 🤗
👉Zajęcia rozpoczęły się od rozmowy o tym, jakie emocje nam towarzyszą 🧐.
👉Następnie wykonaliśmy ćwiczenie polegające na powiedzeniu wylosowanej osobie czegoś miłego 🗣️🫂.
👉Z pomocą karty pracy, porozmawialiśmy o świętach, wymieniając konkretne przedmioty, zapachy, smaki czy dźwięki, które nam się z nimi kojarzą 🎄🎁🎅.
💡Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych, uważności, wyrażania uczuć oraz budowania relacji 🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci posiadają umiejętności komplementowania innych, rozwijają swoją uważność oraz umiejętność wyrażania swoich uczuć i emocji 👌💪.
♥️Grupa 14-17♥️
👋Temat zajęć: Moje święta 🥰
👉Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, jaki nastrój towarzyszy uczestnikom 🧐.
👉Następnie rozmawialiśmy o świętach: wspomnieniach związanych ze świętami, ulubionych tradycjach, potrawach, filmach itd. 🤗🙌
👉Na koniec zajęć, uczestnicy wypełnili kartę pracy zapisując życzenia świąteczne skierowane do samego siebie 🙏.
💡Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych, samoświadomości oraz integracja grupy 🤗🤩.
✅Efekt zajęć: Grupa jest bardziej zintegrowana oraz uczestnicy są skłonni do autorefleksji nad sobą oraz swoimi potrzebami 🫶🏼.
 
I tydzień grudnia
☃️👦Grupa przedszkolaków🧒☃️
👋 Temat zajęć: Dobre uczynki i jak zachowywać się w restauracji 🧑‍🍳🍝.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o tym, czym są dobre uczynki oraz stworzeniem choinki dobrych uczynków 🌲🎄🫶🏼.
👉Następnie omówiliśmy zasady zachowania w restauracjach 🧑‍🍳📝.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników ze znaczeniem dobrych uczynków w codziennym życiu oraz z zasadami dobrego zachowania w restauracji 🙌🤩🧑‍🍳.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą dlaczego warto robić dobre uczynki oraz znają przyjęte normy zachowania w restauracjach 👌👏.
❄️👧🏻Grupy 7-9 lat🧒🏻❄️
👋 Temat zajęć: Dobre uczynki i co to znaczy być dobrym 🤔🤗.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o dobrych uczynkach i ich znaczeniu 🙏🗣️.
👉Następnie stworzyliśmy choinkę dobrych uczynków i omówiliśmy znaczenie słowa „dobry” w różnych kontekstach – m.in. dobry kolega, dobry uczeń itd 🫂🌲🤗.
💡 Cel zajęć: Zapoznanie uczestników ze znaczeniem dobrych uczynków oraz rozwinięcie rozumienia słowa „dobry” 👏😇.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym jest dobry uczynek, dlaczego warto robić dobre uczynki oraz co to znaczy, że ktoś lub coś jest dobre 🙏🫂😇.
😇👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱😇
👋 Temat zajęć: Dobre uczynki i co to znaczy „być w czyichś butach” 🥾🤗.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o dobrych uczynkach i stworzeniem choinki dobrych uczynków 🎄🫶🏼.
👉 Następnie wyjaśniliśmy znaczenie powiedzenia „być w czyichś butach” 👢🤔.
👉Rozmawialiśmy o tym, dlaczego czasami warto postawić się na czyimś miejscu, żeby zrozumieć jego sposób postępowania 🙌.
💡 Cel zajęć: Omówienie znaczenia dobrych uczynków oraz wstęp do rozmowy o empatii jako o rozumieniu sposobu postępowania i myślenia innych 👌🤗.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą dlaczego warto robić dobre uczynki oraz rozumieją, co oznacza „być w czyichś butach” 🤩🙏.
 
IV tydzień listopada
🌸👦Grupa przedszkolaków🧒🌸
👋 Temat zajęć: Jak zachować się w kinie 🎞️🎥
👉 Na zajęciach omówiliśmy kolejne miejsce pod kątem społecznych norm i zasad, które w nim obowiązują 📽️🎬.
👉Tym razem było to kino 🍿.
👉Przygotowaliśmy rekwizyty do odegrania scenek dotyczących zachowania w kinie 🎬🎞️🍿🎫.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z zasadami panującymi w kinie oraz dlaczego należy ich przestrzegać 📝🍿🥰
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą jakie zasady zachowania panują w kinie 👏🙌🎬.
🌙🤗Grupy 7-9 lat🤗🌙
👋 Temat zajęć: Radość i smutek 😀😞
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, jakie sytuacje wywołują w nas radość a jakie smutek 🤩😊😄😞☹️😭.
👉Następnie omówiliśmy strategie radzenia sobie ze smutkiem, które są dla nas najbardziej skuteczne 😫👉😁
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat radości i smutku😇.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym jest smutek i radość oraz jak w konstruktywny sposób przeżywać swój smutek ✨👏🙌.
✨👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱✨
👋 Temat zajęć: Normy społeczne – kontynuacja tematu 😊
👉 Na zajęciach omówiliśmy znaczenie norm społecznych, stworzyliśmy mapę myśli dotyczącą norm społecznych w różnych miejscach publicznych oraz rozmawialiśmy o tym, co by było gdyby normy społeczne nie istniały 🗺️🗾✨🙌.
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat norm społecznych oraz przedstawienie ich roli w życiu człowieka 🙎‍♀️🌟.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym są normy społeczne oraz dlaczego ważne jest przestrzeganie ich 🫡🤗.
🌼💛Grupa 10-12 (piątek)💛🌼
👋 Temat zajęć: Komunikacja 🗣️👥
👉 Po powitaniu i grze integracyjnej przyszedł czas na zadanie 👀.
👉Każdy uczestnik miał przekazać dalej wysłuchaną przed chwilą historię od kolegi. Czy udało się „przetrwać” historyjce do końca? 😅
👉Następnie zagraliśmy w głuchy telefon i podsumowaliśmy zajęcia🦻☎️📞.
💡 ⁠Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych, integracja grupy, rozwój empatii 🗣️👩🧑‍🦱👩🏻‍🦰🧑‍🦰.
✅ Efekt: Uczestnicy są świadomi, że często słyszymy różne historie, które są nam przekazywane. Jak grupa zauważyła wiele wątków potrafi się „zgubić” lub są zmienione. Ważne jest aby potrafić założyć „filtr” na zasłyszane informacje. Tym bardziej gdy dotyczące innych. Nie wiemy jak wyglądała rzeczywistość, a „plotki” mogą być raniące 👀👥🧠.
🍂👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🍂
👋 Temat zajęć: Rozumiemy się (bez słów też?) 👏👌
👉 Najpierw porozmawialiśmy o swoich emocjach 😹😻😸🙀😿😾.
👉Następnie grupa musiała „dogadać się” bez użycia słów. Mieli za zadanie ustawić się według wzrostu – co nie było trudne – ale też według daty urodzenia, ilości rodzeństwa, zwierząt itp. 📅🐈‍⬛🦮🐕‍🦺🐰👌.
👉Następnie przeszliśmy do zadania polegającego na przekazywaniu sobie historii 🗣️👂.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne, integracja grupy, rozwój empatii 👥💁🏻‍♀️.
✅ Efekt: Uczestnicy dowiedzieli się jak ważna jest mowa i.. rozmowa 🙂 Komunikacja jest jedną z najważniejszych umiejętności codziennego życia. Poprawna komunikacja pozwala nam na zrozumienie siebie nawzajem. Ponadto zadanie polegające na przekazie historii uświadomiło, że zawsze należy założyć „filtr” na to co słyszymy. Nie wiemy jak wyglądała rzeczywistość, a przekazywanie plotek potrafi skrzywdzić drugą osobę🤦‍♀️.
 
III tydzień listopada
🙌👦Grupa przedszkolaków🧒🙌
👋 Temat zajęć: Wprowadzenie do poznania zachowań w różnych miejscach publicznych 🤗
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, w jakich miejscach, które często odwiedzamy trzeba zachowywać się w szczególny, określony sposób 🤩.
👉Wśród tych miejsc znalazły się m.in. sklep, kino, autobus, gabinet lekarza, plac zabaw, park itd. 🌳🚌👩‍⚕️🩺🎞️🛝.
👉Następnie wybraliśmy sklep, jako miejsce, które omówimy jako pierwsze w kontekście zachowania 🏪🛒.
👉Przygotowaliśmy rekwizyty, które pomogą nam odgrywać scenki zachowywania się w sklepie i omówiliśmy krok po kroku jak należy się zachować 🤗🤩.
👉Każdy uczestnik miał szansę sprawdzić się w roli kupującego odgrywając scenkę zakupów 🛒🛍️.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z zachowaniem w określonym miejscu publicznym oraz przećwiczenie go 👏.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą, jak należy zachowywać się będąc w sklepie 🏬.
🙌🤗Grupy 7-9 lat🤗🙌
👋 Temat zajęć: Dokuczanie 🙄🤨
👉 Na zajęciach omówiliśmy czym jest dokuczanie, jak może wyglądać, jak czuję się osoba, której się dokucza oraz jakie są sposoby radzenia sobie z dokuczaniem 👌.
👉Na koniec zajęć stworzyliśmy gniotki, które pomogą w regulacji emocji i konstruktywnym rozładowaniu gniewu 😡🤯-> 😌☺️
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat dokuczania, jego przejawów, konsekwencji i reagowania na dokuczanie 👌🤚.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą jak reagować na dokuczanie oraz jak może ono wyglądać👏.
👌👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱👌
👋 Temat zajęć: Normy społeczne👏
👉Na zajęciach omówiliśmy znaczenie norm społecznych, stworzyliśmy mapę myśli dotyczącą norm społecznych w różnych miejscach publicznych oraz rozmawialiśmy o tym, co by było gdyby normy społeczne nie istniały 🤔⁉️
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat norm społecznych oraz przedstawienie ich roli w życiu człowieka 😇👌.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym są normy społeczne oraz dlaczego ważne jest przestrzeganie ich 🤗.
🤓💛Grupa 10-12 (piątek)💛🤓
👋 Temat zajęć: Rozumiemy się (bez słów też?) ⁉️
👉 Najpierw porozmawialiśmy o swoich emocjach 🥰😡🤯🤗🫢😢.
👉 Następnie grupa musiała „dogadać się” bez użycia słów 🤔🥰.
👉 Mieli za zadanie ustawić się według wzrostu – co nie było trudne ale też według daty urodzenia, ilości rodzeństwa itp.. następnie zagraliśmy w znane wszystkim Kalambury 🤩.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne
✅ Efekt: Dzieci dowiedziały się jak ważna jest mowa i.. rozmowa 🙂 Komunikacja jest jedną z najważniejszych umiejętności codziennego życia. Poprawna komunikacja pozwala nam na zrozumienie siebie👌.
😍🤍👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🤍😍
👋 Temat zajęć: Komunikat ja 🤔.
👉 Podczas zajęć dyskutowaliśmy o tym jakie przeszkody występują w porozumiewaniu się 🫨🚧.
👉Następnie trener przedstawił Komunikat Ja oraz Komunikat Ty 😊.
👉Uczestnicy od razu stwierdzili że używanie Komunikatu Ja może przynieść wiele korzyści 🤩.
👉Następnie każdy uczył się jak go skonstruować w trzech etapach 👌.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne, umiejętność nazywania emocji, doskonalenie postawy asertywnej 🙌.
✅ Efekt: „Komunikat ja” pozwala na wyrażenie swojej perspektywy bez używania agresji i przekraczania granic😇.
 
II tydzień listopada
💞🤓Przedszkolaki, grupy 7-9 i grupa 10-12 (środa)🤓💞
👋Temat zajęć: Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne✨🙌
👉 Jest to system ćwiczeń ruchowych, który służy wspomaganiu prawidłowego rozwoju każdego dziecka.🤩
💡✅ Cele i efekty zajęć:
👉 wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka ✨
👉 kształtowanie psychomotoryki 🏃‍♂️
👉 rozwijanie świadomości o sobie, swoim ciele 🤼‍♀️
👉 rozwijanie świadomości o przestrzeni, w której dziecko się znajduje i poczucia bezpieczeństwa😊
👉 rozwijanie pewności siebie w działaniu i swojej sprawczości 💪
👉 nauka pracy w grupie – nawiązywanie kontaktu oraz współpracy 🙋🙋🏻‍♀️
👉 rozwijanie poczucia przynależności 🧩
👉 relaksacja 🧘‍♀️
👉 integracja grupy 🧑‍🦱👩🏻‍🦰👩‍🦱🧑‍🦰👱‍♂️👩
🧒Przedszkolaki👦: Wykorzystanie Metody Ruchu Rozwijającego podczas zajęć pt. ,,Wycieczka do zoo” 🦓🦒🐘🦧🦜🦥🐾.
👩Grupy 7-9🧑: wykorzystanie MRR podczas zajęć pt. „Lot w kosmos” 👩‍🚀🚀👽☄️🪐.
👩‍🦱Grupa 10-12🧑‍🦱: wykorzystanie MRR podczas zajęć pt. „Jedziemy na piknik” 🧺🫶🏼🍇🥖🚘.
👏🥰Grupa 10-12 (piątek)🥰👏
👋Temat zajęć: Parę słów o mnie 🗣️😊.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od kręgu wzajemnych pytań odnośnie swojego samopoczucia i planów 📝.
👉 Następnie dzieci wcieliły się w role dziennikarza. Zadawali pytanie występującemu „Ważnemu Gościowi”- którym było kazde dziecko po kolei. Następnie podsumowaliśmy zadanie 🎤👏.
💡Cel zajęć: Wzmacnianie pewności siebie, integracja, przełamywanie nieśmiałości ✨👩‍🦱
✅Efekt: Uczestnicy potrafią wypowiedzieć się przed grupą mimo nierzadko odczuwanego leku przed oceną👥🙌.
💫🤩 Grupa 14-17 🤩💫
👋Temat zajęć: Podtrzymanie rozmowy 🗣️.
👉 To był szczególny dzień dla jednej z uczestniczek. Obchodziła swoje urodziny, które wspólnie celebrowaliśmy 🎂🥳🎁.
👉 To była świetna okazja, aby Zuzia wcieliła się w rolę „Gospodyni” 🙋🏻‍♀️.
👉 Reszta z grupy miała okazję aby nauczyć się skladania życzeń w sposób właściwy – zwracając uwagę na postawę, kontakt wzrokowy uśmiech ale także treść życzeń 🧏‍♀️🗣️🥳.
👉 Poza tym postawiliśmy na umiejętności podtrzymania rozmowy 💪.
👉Trenerzy wskazali co można zrobić aby rozmowa z drugim człowiekiem była ciekawym i ważnym doświadczeniem 🙏.
👉W kolejnej części zadawaliśmy sobie pytania z puli pytań odnośnie siebie, swoich marzeń i pomysłów na różne abstrakcyjne sytuacje 👥❓
💡Cel zajęć: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracja 🤝.
✅Efekt: Uczestnicy nabyli wiedze dotyczącą składania życzeń, „zaopiekowania się” i zadbania o gości. Potrafią podtrzymać rozmowę 🙌👌.
 
I tydzień listopada 
🙌👦Grupa przedszkolaków🧒🙌
👋 Temat zajęć: Empatia 🤗🫶🏼
👉 Na zajęciach dzieci wysłuchały bajki dotyczącej empatii, a następnie rozmawialiśmy o tym, jak czuli się bohaterowie oraz jak reagowali na emocje innych🤓🫶🏼.
👉 Omówiliśmy czym jest empatia🧐😊.
💡Cel zajęć: Zaznajomienie z pojęciem empatii oraz jego znaczeniem w życiu codziennym🤩.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą, czym jest empatia oraz dlaczego jest ważna 👧🏻👩🏻‍🦰🧒🙌.
🙌🤗Grupy 7-9 lat🤗🙌
👋 Temat zajęć: Wszystkie emocje są ważne🙄😃😭😡🤨🫢.
👉 Na zajęciach poznaliśmy kolejne ważne w życiu człowieka emocje 🙌.
👉 Podzieliliśmy je na przyjemne i nieprzyjemne oraz omówiliśmy historie z naszego życia, w których doświadczyliśmy tych uczuć 🗣️.
💡 Cel zajęć: Poznanie szerszej gamy emocji, których doświadczamy na co dzień 🤩😊.
✅ Efekt: Uczestnicy znają kolejne emocje oraz potrafią je zaklasyfikować jako przyjemne lub nieprzyjemne👌👏🫶🏼.
👌👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱👌
👋 Temat zajęć: Planowanie swojego czasu 🕰️⏰🕔.
👉Na zajęciach rozmawialiśmy o roli planowania swojego dnia 📝⏳.
👉Omówiliśmy czym są zjadacze czasu oraz na co chcielibyśmy poświęcać więcej czasu, a na co mniej 🙌⏰.
💡 Cel zajęć: Omówienie roli planowania swojego czasu oraz zachęcenie uczestników do tworzenia rutyny swojego dnia ✍️🤗.
✅ Efekt: Po zajęciach uczestnicy wiedzą dlaczego warto planować, dlaczego ułatwia nam to wykonywanie zadań oraz wiedzą, czym są zjadacze ich czasu 🤩👌🕰️.
🤓💛Grupa 10-12 (piątek)💛🤓
👋 Temat zajęć: Cele długo i krótkofalowe🤓🎯.
👉Dyskusja na temat celów i sposobów ich osiągania 💪.
👉 Rysowanie własnej drabiny. Na jej szczycie znajdował się indywidualny DUŻY cel. Dzieci na każdym szczebelku opisywały jaki krok mogą zrobić aby dotrzeć na szczyt 👌🎯🧗‍♀️.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętność prawidłowego wyznaczania celu 🎯🙌🤩.
✅ Efekt: Uczestnicy dowiedzieli się jak osiągać zamierzone cele np. otrzymać 6 z przedmiotu, zostać cenionym mechanikiem lub dobrym sportowcem 🧗‍♀️⛹️‍♀️🚵‍♀️.
Dzieci wiedzą, że „duży” cel można rozbić na mniejsze kroki. Dzięki temu widzimy swoje działania i rozwijamy się w konkretnym, wymarzonym kierunku. 💪👌❤️.
😍🤍👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🤍😍
👋 Temat zajęć: Umiejętność współpracy 🙌👥.
👉 Wyprawa – uczestnicy mieli za zadanie wybrać osoby potrzebne do kolonizacji nowej planety 🪐🌑🌕.
👉 Spośród 16 osób o różnych umiejętnościach, w różnym wieku i o różnych zawodach 10 miało trafić „na planetę” 🪐🌎.
👉 Współpracując i rozważając za i przeciw udało się wybrać odpowiednie osoby 🎯✅.
👉 Podczas gry „na emocjach” poznaliśmy się lepiej i zintegrowaliśmy 👌🤗.
💡 ⁠Cel zajęć: Rozwój umiejętności współpracy, rozwój dostrzegania perspektywy drugiej osoby, umiejętność argumentowania swojej decyzji 🫡🤩💪.
✅ Efekt: Uczestnicy posiadają umiejętność wyrażania swojego zdania i pomysłów oraz uważnego słuchania innych – mając przy tym możliwość „obrony swojego zdania” 🤓🫶🏼🙌.
 
 
 
V tydzień października
🎃✨Co zrobiliśmy na zajęciach w ostatnim tygodniu października?🎃🧡
❗️Tym razem, wszystkie grupy miały ten sam temat zajęć – Jesienne tradycje i integracja🤩🎃🍂🍁
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat jesiennych tradycji i zwyczajów oraz jak spędza się jesienne dni w domach każdego z nas 🏠🎃🤗🍂.
👉 Rozmawialiśmy o tym, dlaczego jesienią możemy częściej czuć smutek i melancholię oraz jak sobie z tym poradzić 😔➡️😄.
👉Następnie zaczęliśmy tworzyć jesienną pracę plastyczną i integracyjną – malowanie dyń 🎃🎨🖌️👩‍🎨.
🎃💡Cel zajęć: Zapoznanie z tradycjami i świętami jesiennymi oraz integracja grupy 🙌🍂🎃.
🎃✅ Efekt: Po zajęciach uczestnicy znają zwyczaje i tradycje jesieni, wiedzą jak sobie poradzić z obniżonym nastrojem, który dotyka nas jesienią oraz poznali siebie nawzajem lepiej 🍂🍁🫶🏼🤗.
🧡Dziękujemy za wspólny czas i nie możemy się doczekać kolejnego miesiąca przygód z Wami!🤗🍂
 
IV tydzień października
🥰👦Grupa przedszkolaków🧒🥰
👋 Temat zajęć: Ćwiczymy cierpliwość 😇
👉 Zajęcia zaczęliśmy grą integracyjną, podczas której ćwiczyliśmy cierpliwe czekanie 🕰️.
👉 Omówiliśmy sytuacje z życia codziennego, podczas których dzieci wykazały się cierpliwością i jak się wtedy czuły 🧐😊.
👉 Na podstawie naszych doświadczeń udało nam się stworzyć definicję cierpliwości. Następnie stworzyliśmy kodeks cierpliwego przedszkolaka 📝✍️.
👉 Na koniec zajęć ćwiczyliśmy cierpliwość i czekanie na swoją kolej podczas grania w grę planszową☀️🤓.
💡Cel zajęć: Zapoznanie z pojęciem cierpliwości oraz jej znaczeniem w życiu 🤗🫶🏼.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą czym jest cierpliwość oraz dlaczego warto ją ćwiczyć 👧🏻👩🏻‍🦰🧒.
😊👩Grupy 7-9 lat🧑😊
👋 Temat zajęć: Jak poradzić sobie z odmową 🤨🫢
👉 Na zajęciach omówiliśmy sytuacje, w których ktoś z nas musiał zmierzyć się z odmową 👩👨‍🦱.
👉 Rozmawialiśmy o naszych uczuciach i zachowaniach w sytuacji odmowy 🙅‍♀️💁🏻‍♀️.
👉 Następnie przyjrzeliśmy się temu, jakie mogą być powody odmowy i dlaczego ważny jest szacunek do cudzego zdania 🙌💆‍♀️.
👉 Na koniec skupiliśmy się nad tym, jakie są sposoby poradzenia sobie z trudnymi emocjami w sytuacji odmowy☺️.
💡 Cel zajęć: Omówienie zachowań i uczuć w sytuacji odmowy oraz sposobów poradzenia sobie z nimi ✊😇.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą, dlaczego szacunek do cudzego zdania jest ważny oraz jak można poradzić sobie z trudnymi emocjami po odmowie👌🙌.
🧡👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱🧡
👋 Temat zajęć: Pozytywne myślenie 🧠💚
👉 Na zajęciach omówiliśmy znaczenie pozytywnego myślenia i nastawienia ✅.
👉 Poznaliśmy pojęcie Pozytywnego Dialogu z Samym Sobą oraz jego zastosowanie w życiu 😊✨.
💡 Cel zajęć: Zapoznanie z wartością pozytywnego myślenia i nastawienia do życia 🤗💆‍♀️👌.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą, dlaczego pozytywne myślenie jest ważne oraz wiedzą, jak przeformułować komunikaty negatywne w pozytywne💫🙌.
🧑💛☺️ Grupa 10-12 (piątek)🧑💛☺️
👋 Temat zajęć: Moc Odpowiedzialności🦹‍♀️🙌
👉 Krąg powitalny – uczestnicy pytali siebie nawzajem o miniony tydzień 🤔⁉️
👉 Następnie rozpoczęliśmy dyskusję na temat odpowiedzialności ✨.
👉 Poznaliśmy kilka historii dzieci z książki i próbowaliśmy określić za co każdy z nich był odpowiedzialny 🤓.
💡 ⁠Cel zajęć: Rozumienie czym jest odpowiedzialność oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjnych 💁🏻‍♀️.
✅ Efekt: Dzieci dowiedziały się, że mogą przejąć odpowiedzialność, a dzięki temu sprawczość. Odpowiadają za swoje zachowania 🙌👌.
😍🤍👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🤍😍
👋 Temat zajęć: Radzenie sobie z emocjami c.d. 🫨😤🤣🤩🥰
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od wzajemnego zadawania sobie pytań dotyczących minionego tygodnia 📅🗓️.
👉 Następnie uczestnicy otrzymali na karteczkach nazwy emocji i mieli je przedstawić grupie w formie zagadki: np. „czujemy to, gdy uda nam się wykonać trudne zadanie” 🤓👌.
👉 Po tej części przypomnieliśmy sobie cztery kroki radzenia sobie z uczuciami ☑️.
💡 ⁠Cel zajęć: Radzenie sobie z emocjami, umiejętność nazywania emocji i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych 🗣️.
✅ Efekt: Uczestnicy określają jak czują się w danych sytuacjach. Potrafią „zagadać” i podejmują próbę podtrzymania rozmowy 🗣️👥👩‍🦱🧑‍🦱👏.
❤️Dziękujemy za wspólny czas i nie możemy się doczekać następnych zajęć z Wami!❤️
🟠Pozdrawiamy i zapraszamy do kontaktu!🟠
📞 690 490 808
III tydzień października
🤗👦Grupa przedszkolaków🧒🤗
👋 Temat zajęć: Pomaganie ❤️‍🩹.
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o sytuacjach, w których pomagaliśmy innym lub ktoś pomagał nam 🥰.
👉 Wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej o znaczeniu pomagania🤝🤗.
👉 Na koniec próbowaliśmy wymyślić odpowiednie sposoby pomocy w różnych sytuacjach życiowych👌👏.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników ze znaczeniem pomagania i proszenia o pomoc🗣️.
✅ Efekt: dzieci wiedzą, dlaczego warto jest nieść pomoc innym oraz jak poprosić o wsparcie 👧🏻👩🏻‍🦰🧒.
🫶🏼👩Grupy 7-9 lat🧑🫶🏼
👋 Temat zajęć: Moje talenty i supermoce✨💪.
👉 ⁠ Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, czym są mocne strony i jakie talenty ma każdy z nas🤩✨.
👉 Następnie przyjrzeliśmy się takim supermocom, których nie zauważamy na co dzień – opiekowanie się, pomaganie, pocieszanie 🥰🦹.
👉 Stworzyliśmy portrety swoich superbohaterów z uwzględnieniem naszych talentów, którymi możemy dzielić się ze światem🦸‍♂️🫶🏼❤️.
💡 Cel zajęć: Budowanie świadomości na temat mocnych stron oraz talentów 💪.
✅ Efekt: Uczestnicy mają większą świadomość swoich mocnych stron oraz jak mogą się nimi dzielić z innymi 🦸‍♀️🙌.
🧡👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱🧡
👋 Temat zajęć: Samoświadomość 🧠🤩
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od burzy mózgów na temat tego, czym jest samoświadomość 🤔🧠.
👉 Rozmawialiśmy o tym, jak możemy poznać siebie lepiej i dlaczego warto znać swoje preferencje i style reagowania 👁️🤗.
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat samoświadomości i zachęcenie uczestników do pogłębienia wglądu w samego siebie 👀🙎‍♀️.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym jest samoświadomość oraz dlaczego warto ją rozwijać💫.
💛👩‍🦰Grupa 10-12 (piątek)🧑💛
👋 Temat zajęć: Zachowanie w grupie 🤼.
👉 Zajęcia rozpoczęły się od rozmowy o tym, jak dzieci się czują oraz co wydarzyło się w tym tygodniu✨.
👉 Następnie rozmawialiśmy o tym, jak powinniśmy zachowywać się w obecności innych osób i czego należy unikać ❌❗️
👉 Zajęcia zakończyły się uspokajającą medytacją🧘‍♀️.
💡 ⁠Cel zajęć: Zapoznanie dzieci i normami grupowymi🧒👩‍🦱🧑‍🦱👦.
✅ Efekt: Dzieci wiedzą jak należy zachowywać się w grupie🤩.
🤍👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🤍
👋 Temat zajęć: Wszystkie emocje są dobre 😢🫣🫢😄🥰
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o emocjach – wymienialiśmy przykłady emocji i tego, jak na nas wpływają 🤔.
👉 Poza emocjami takimi jak radość czy zaskoczenie, mówiliśmy też o złości czy smutku 😡😭.
👉 Konkluzją spotkania było to, że wszystkie nasze emocje są dobre – dzielą się jedynie na te przyjemne oraz nieprzyjemne 😨🤗.
👉 Uczestnicy poznali sposoby radzeni sobie z nieprzyjemnymi emocjami ✔️.
💡 ⁠Cel zajęć: Pokazanie uczestnikom, że warto akceptować wszystkie emocje 👏.
✅ Efekt: Młodzież wie, że wszystkie emocje są dobre oraz zna sposoby na bezpieczne radzenie sobie z emocjami nieprzyjemnymi 🟠💆‍♀️
❤️Dziękujemy za wspólny czas i czekamy na kolejne zajęcia z Wami!❤️
🟠Pozdrawiamy i zapraszamy do kontaktu!🟠
📞 690 490 808