III tydzień stycznia
🥰Przedszkolaki🥰
👋Temat zajęć: Poznajemy zmysły – słuch 👂
👉 Zajęcia zaczęliśmy od omówienia, czym są zmysły oraz jak dzięki nim możemy poznawać świat 👂🎶.
👉Następnie omówiliśmy po co nam słuch 👂😌👏.
👉W kolejnej części zajęć malowaliśmy obrazy do muzyki spokojnej i szybkiej oraz rozmawialiśmy o tym, jak muzyka może wpływać na nasze samopoczucie i emocje 🎧🎨🖼️.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat zmysłów człowieka oraz przedstawienie sposobu na regulację emocji i wyciszenie jakim są elementy muzykoterapii 🤓🥰🎶.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą więcej na temat zmysłów 👏.
🫶🏼Grupa 7-9 (środa, 16:00)🫶🏼
👋Temat zajęć: Zajęcia sensoryczne 🙌.
👉 Na zajęciach tworzyliśmy masy sensoryczne, przy czym rozmawialiśmy o uczuciach, jakie w nas to wywołuje 🤓🫶🏼.
💡Cel zajęć: Celem zajęć była regulacja emocji przez ćwiczenia sensoryczne, nauka autonomii i podejmowania decyzji oraz naturalnych konsekwencji tj. sprzątania po zabawie 🤩👏🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci znają nowy sposób regulacji emocji 😇.
😊Grupy 7-9 (środa, czwartek, 18:00)😊
👋Temat zajęć: Granice c.d. 🙌.
👉 Na zajęciach omówiliśmy, jakie rodzaje granic posiada każdy człowiek (cielesne, emocjonalne, dotyczące rzeczy itd.) oraz rodzaje stawiania granic ☺️💪.
👉Na koniec rozmawialiśmy o tym, jak rodzaje stawiania granic mogą na nas wpływać🤔.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat stawiania granic 😌.
✅ Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym są granice osobiste oraz jak je stawiać 🙌.
😇Grupa 10-12 (środa)😇
👋Temat zajęć: Integracja i komunikacja 🗣️✨.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od integracji grupy opowiadając o sobie nawzajem 🥰.
👉Następnie zagraliśmy w grę, której celem była komunikacja uczestników nie używając określonych słów 🤗🤭.
💡Cel zajęć: Integracja grupy oraz ćwiczenie komunikacji między uczestnikami 🗣️🤩.
✅Efekt zajęć: Grupa jest bardziej zintegrowana 🙋‍♂️🙋🏻‍♀️.
🤓Grupa 10-12 (piątek)🤓
👋Temat zajęć: Złość 😡
👉 Uczestnicy rozpoczęli zajęcia od rozmowy na temat ich ostatnich dni. Co się wydarzyło? Co było dla nich ważne lub wyjątkowe? 🤔🤗
👉 Następnie zastanowiliśmy się jaką rolę pełni złość oraz w jakich częściach ciała możemy ją odczuwać 🗣️.
👉 Uczestnicy narysowali części ciała w których odczuwają złość ✍️😡.
👉W ostatnim etapie przyszedł czas na quiz. Pozwolił on dowiedzieć się jak poradzić sobie z sytuacjami gdzie wystąpiła emocja złości 🙌.
💡Cel zajęć: Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami 🤩.
✅Efekt zajęć: Złość jest emocją, która jak każda inna potrzebuje zaopiekowania. Ważne, aby zarządzać nią we właściwy sposób. Obserwując swoje ciało z uważnością potrafimy rozpoznać pojawienie się złości😌.
🌞Grupa 14-17🌞
👋Temat zajęć: Poznajemy się 🙋🏻‍♀️🙋‍♂️🙌.
👉 Nasza grupa powiększyła się ♥️ Powitaliśmy nowych Uczestników🙌.
👉To był dobry moment, aby każda osoba podzieliła się informacjami o sobie. Każdy z nas jest wyjątkowy, co dało się
zauważyć podczas naszych rozmów 🥰.
👉Zadawaliśmy sobie wzajemnie pytania oraz przypomnieliśmy zasady 📝.
👉Następnie kontynuując temat emocji dyskutowaliśmy o różnicach pomiędzy emocjami a nastrojem 🤓.
💡Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne, integracja grupy, doskonalenie umiejętności nazywania tego co czujemy (emocji) 😊.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy mieli możliwość zapoznać się z nowymi osobami. Takie okazje będą mieli wiele razy w życiu😇. Trenerzy, którzy towarzyszą uczestnikom w TUSowej przygodzie wspierali i służyli podpowiedziami dotyczącymi prowadzenia rozmów czy też przedstawiania się innym 🫶🏼👏.