Relacje z TUS

III tydzień marca 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Społeczne zasady📄🖋️🗣️
👉 Po powitaniu i medytacji, dzieci wraz z trenerami stworzyły wspólną historyjkę z użyciem kart z symbolami 🎴📃🧘🏼‍♀️.
👉 Następnie „pojechaliśmy autobusem” na przejażdżkę ZASAD 🚌.
👉 Dzieci- jako pasażerowie sygnalizowały światłem (kartką) czy dane zachowanie jest właściwe czy niewłaściwe. Każde zachowanie wspólnie omówiliśmy 🗣️👌.
👉 Na koniec zagraliśmy w grę, którą każde dziecko miało możliwość samodzielnie poprowadzić 🎮🧩♟️.
💡Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności kontroli impulsów, współpracy w grupie, czekania na swoją kolej oraz wsparcie kreatywnego myślenia 👏🖼️🫶🏼.
✅Efekt zajęć: Dzieci poprzez zabawę poznały zasady, które obowiązują w społeczeństwie. Wiedzą jak i dlaczego należy się zachowywać w określony sposób 📃🙌🫵.
 
🧒🏻Grupy 7-9 (środa) i 14-17👧🏻
👋Temat zajęć: Samoocena i samoakceptacja
👉 Zajęcia rozpoczęły się od rozmowy o emocjach uczestników😀😞😭😮🤩.
👉 Następnie wspólnie omówiliśmy czym jest samoocena i samoakceptacja 🤗.
👉 Rozmawialiśmy również o tym, jak budować samoocenę i samoakceptację oraz dlaczego jest to ważne 🤩🗣️.
👉 Końcówkę zajęć poświęciliśmy na integracyjną zabawę 👏.
💡Cel zajęć: Poszerzenie wiedzy uczestników na temat samooceny i samoakceptacji oraz integracja grupy 🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą czym charakteryzują się wspomniane pojęcia oraz dlaczego warto je budować👌🫶🏼🥰.
 
👱🏻Grupa 7-9 (czwartek)👱‍♀️
👋Temat zajęć: Kontroluję impulsy 🫷🙌
👉 Po powitaniu, dzieci wraz z trenerami stworzyły wspólną opowieść. Wykorzystały do tego karty z symbolami 📃📄🎴🃏.
👉 Następnie dzieci miały za zadanie narysować człowieka- najszybciej jak potrafią 🖼️🎨👩‍💼.
👉 Następnie miały stworzyć rysunek człowieka, jednak powoli, uważnie i myśląc o szczegółach 🙌🖋️✍️.
👉 Trener zadał dzieciom pytania: Z którego rysunku są bardziej dumne? Czym różnią się rysunki? Czy warto robić coś w pośpiechu i bez uważności? 🤔
👉 Zajęcia zakończyliśmy medytacją 🧘🏼‍♀️.
💡Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności kontroli impulsów, skupienia uwagi oraz integracja grupy 🤗.
✅Efekt zajęć: Poprzez zabawy dzieci wywnioskowały, że działanie z uważnością przynosi więcej korzyści niż działanie impulsywne i bez starań 👏.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Asertywność 💪
👉 Spotkanie rozpoczęło się od rozmowy o emocjach uczestników 🙂🙃.
👉 Następnie została przeprowadzona medytacja 🧘‍♂️🧘🏾🧘🏼‍♀️.
👉 Po medytacji przeszliśmy do omówienia tematu zajęć. Na początku uczestnicy wypełnili krótki test o asertywności 🤔📝
👉 Następnie, po wstępie teoretycznym dotyczącym asertywności, rodzajów zachowań oraz komunikatów ‚ja’ i ‚ty’ wykonaliśmy kilka zadań utrwalających wiedzę 🗣️👏.
💡Cel zajęć: Utrwalenie wiedzy na temat asertywności 🙌.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy wiedzą czym jest asertywność, zachowania asertywne, agresywne, uległe oraz posiadają wiedzą o komunikacie ‚ja’ i ‚ty’ 👏💪🫵.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Savoir Vivre Rozmowy 🗣️🎭
👉 Na ostatnich zajęciach rozmawialiśmy o zasadach dobrego tonu w rozmowie🧐💬.
👉 Zastanawialiśmy się, czego w rozmowie robić nie należy, analizowaliśmy różne sytuacje i rozwiązywaliśmy quizy.
👉 Uczestnicy poznali, jak mogą się czuć osoby, które są w rozmowie pouczane lub oceniane. 🤔💡
💡Cel zajęć: Kształtowanie umiejętności prowadzenia uprzejmej, pełnej szacunku rozmowy oraz rozwijanie empatii wobec rozmówców.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy nauczyli się, jakie zwroty warto stosować, aby rozmowa była przyjemna, a jakich lepiej unikać – zwłaszcza w kontakcie z nowo poznanymi osobami. 👫✨
To było wartościowe spotkanie, które na pewno pomoże naszym uczestnikom w codziennych interakcjach! 👏