Relacje z TUS

II tydzień kwietnia 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Budowanie samoświadomości – jaki jestem? Wprowadzenie 🤔✅
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat tego, co czujemy 🙂🙃❓
👉 Zadaniem dzieci było wybranie karty projekcyjnej, która ich zdaniem najbardziej pasuje do ich obecnego nastroju i na jej podstawie opowiedzenie o swoich emocjach i tym, co je wywołało🎴🃏.
👉 Następnie rozmawialiśmy o tym, że każdy człowiek różni się od siebie i ma swoje indywidualne cechy i preferencje 👥.
👉 Kolejny temat, który poruszyliśmy to fakt, że ludzie różnią się miedzy sobą swoimi cechami również na podstawie wieku 🔢.
👉 Zadaniem dzieci było przyporządkowanie charakterystycznych cech i przedmiotów do osób w różnych grupach wiekowych 👧🏻👶🏻👨🏼‍🦳👵.
💡Cel zajęć: Wstęp do budowania w dzieciach samoświadomości oraz psychoedukacja na temat różnic między ludźmi 🫂👏.
 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Nasze zmysły – kontynuacja ✋🦻👃👀👄.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o naszych emocjach oraz o tym, co je wywołało 🧐.
👉 Następnie powtórzyliśmy informacje z poprzednich zajęć o zmysłach 📝.
👉 Zadaniem dzieci było opisać jednym słowem różne przedmioty 1️⃣🗣️.
👉Słowo to miało być związane ze zmysłami, którymi możemy opisywać dany przedmiot 🙌.
👉 Następnie powtórzyliśmy sobie rolę zwracania uwagi na sygnały, które odbieramy za pomocą zmysłów 🗣️🦻.
💡Cel zajęć: Edukacja na temat zmysłów oraz narządów zmysłów oraz zwrócenie uwagi dzieci na rolę uważności na bodźce ze świata dla naszego życia 🌍👏.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Swobodny dialog 🗣️😌
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia tego, co dziś czujemy i co mogło wpłynąć na nasz nastrój 🤔😤😀.
👉 Następnie zadaniem uczestników było przyporządkowanie zachowań i postaw rozmówcy do tych, które ułatwiają i utrudniają rozmowę 🙌.
👉 Następnie zadaniem uczestników było podzielenie się na mniejsze grupy i przeprowadzić swobodną rozmowę na podstawie przykładowych pytań 👥🗣️❓.
👉 Uczestnicy mieli zwrócić szczególną uwagę na to co ułatwia i utrudnia rozmowę 🤗.
💡Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na to, co pomaga nam się swobodnie komunikować oraz ćwiczenie tej umiejętności w praktyce 🫡.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Poznaj swoje supermoce 🦸
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową nt naszego samopoczucia, wybierając jedną z kart metaforycznych i opowiadając o niej 🎴🗣️.
👉 Następnie wspólnie zastanawialiśmy się, czym jest talent. Chętne dzieci opowiadały o swoich talentach, które nazwaliśmy 'supermocami’ 🦹‍♀️🦸‍♀️.
👉 Kolejno wykonywaliśmy test, na podstawie którego określaliśmy swoje moce 📄.
👉 Dzieci wg własnego pomysłu ozdabiały fiolki ze swoimi supermocami, które następnie każdy kolejno umieścił na grupowym plakacie 🧪🧫.
👉 Dzięki temu dzieci miały okazję odkryć swoje ukryte talenty i umiejętności, a opowiadając o nich starały się również określić, w jakich sytuacjach można je wykorzystać 🙌.
💡Cel zajęć: Poszerzenie samoświadomości w zakresie wglądu we własne umiejętności, talenty i pasje a także budowanie pewności siebie i wzrost samooceny dzieci 🤩.
 
🧑‍🦰Grupa 14-17👩🏻‍🦰
👋 Temat zajęć: Przegoń czarne myśli 🌬️◾️
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy swobodną rozmową nt. emocji oraz wydarzeń minionego dnia, z użyciem kart metaforycznych 🎴❓.
👉 Kolejno na podstawie krótkiej historyjki tematycznej rozpoznawaliśmy 'negatywne myśli’ i określaliśmy, w jaki sposób wpływają one na nasze samopoczucie, czy nastrój 📖📚.
👉 Staraliśmy się nazwać jakie emocje wywołują w nas takie myśli 🤔.
👉 Następnie na karcie pracy zaznaczaliśmy, jakie myśli pojawiają się w naszej głowie oraz przy okazji jakich sytuacji 😌.
👉 Podjęliśmy próbę ich zamiany na alternatywne – pozytywne ⬛️➡️✅
👉 Zajęcia zakończyliśmy krótką medytacją 🧘🏼‍♀️🧘🏾🧘‍♂️.
💡Cel zajęć: Rozpoznawanie negatywnych wzorców myślowych i nabycie umiejętności poszukiwania pozytywnych alternatyw, oraz budowanie pewności siebie i wzmocnienie samooceny 😌🙌.