IV tydzień listopada
🌸👦Grupa przedszkolaków🧒🌸
👋 Temat zajęć: Jak zachować się w kinie 🎞️🎥
👉 Na zajęciach omówiliśmy kolejne miejsce pod kątem społecznych norm i zasad, które w nim obowiązują 📽️🎬.
👉Tym razem było to kino 🍿.
👉Przygotowaliśmy rekwizyty do odegrania scenek dotyczących zachowania w kinie 🎬🎞️🍿🎫.
💡Cel zajęć: Zapoznanie uczestników z zasadami panującymi w kinie oraz dlaczego należy ich przestrzegać 📝🍿🥰
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą jakie zasady zachowania panują w kinie 👏🙌🎬.
🌙🤗Grupy 7-9 lat🤗🌙
👋 Temat zajęć: Radość i smutek 😀😞
👉 Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, jakie sytuacje wywołują w nas radość a jakie smutek 🤩😊😄😞☹️😭.
👉Następnie omówiliśmy strategie radzenia sobie ze smutkiem, które są dla nas najbardziej skuteczne 😫👉😁
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat radości i smutku😇.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym jest smutek i radość oraz jak w konstruktywny sposób przeżywać swój smutek ✨👏🙌.
✨👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱✨
👋 Temat zajęć: Normy społeczne – kontynuacja tematu 😊
👉 Na zajęciach omówiliśmy znaczenie norm społecznych, stworzyliśmy mapę myśli dotyczącą norm społecznych w różnych miejscach publicznych oraz rozmawialiśmy o tym, co by było gdyby normy społeczne nie istniały 🗺️🗾✨🙌.
💡 Cel zajęć: Psychoedukacja na temat norm społecznych oraz przedstawienie ich roli w życiu człowieka 🙎‍♀️🌟.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą czym są normy społeczne oraz dlaczego ważne jest przestrzeganie ich 🫡🤗.
🌼💛Grupa 10-12 (piątek)💛🌼
👋 Temat zajęć: Komunikacja 🗣️👥
👉 Po powitaniu i grze integracyjnej przyszedł czas na zadanie 👀.
👉Każdy uczestnik miał przekazać dalej wysłuchaną przed chwilą historię od kolegi. Czy udało się „przetrwać” historyjce do końca? 😅
👉Następnie zagraliśmy w głuchy telefon i podsumowaliśmy zajęcia🦻☎️📞.
💡 ⁠Cel zajęć: Rozwój umiejętności komunikacyjnych, integracja grupy, rozwój empatii 🗣️👩🧑‍🦱👩🏻‍🦰🧑‍🦰.
✅ Efekt: Uczestnicy są świadomi, że często słyszymy różne historie, które są nam przekazywane. Jak grupa zauważyła wiele wątków potrafi się „zgubić” lub są zmienione. Ważne jest aby potrafić założyć „filtr” na zasłyszane informacje. Tym bardziej gdy dotyczące innych. Nie wiemy jak wyglądała rzeczywistość, a „plotki” mogą być raniące 👀👥🧠.
🍂👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🍂
👋 Temat zajęć: Rozumiemy się (bez słów też?) 👏👌
👉 Najpierw porozmawialiśmy o swoich emocjach 😹😻😸🙀😿😾.
👉Następnie grupa musiała „dogadać się” bez użycia słów. Mieli za zadanie ustawić się według wzrostu – co nie było trudne – ale też według daty urodzenia, ilości rodzeństwa, zwierząt itp. 📅🐈‍⬛🦮🐕‍🦺🐰👌.
👉Następnie przeszliśmy do zadania polegającego na przekazywaniu sobie historii 🗣️👂.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętności komunikacyjne, integracja grupy, rozwój empatii 👥💁🏻‍♀️.
✅ Efekt: Uczestnicy dowiedzieli się jak ważna jest mowa i.. rozmowa 🙂 Komunikacja jest jedną z najważniejszych umiejętności codziennego życia. Poprawna komunikacja pozwala nam na zrozumienie siebie nawzajem. Ponadto zadanie polegające na przekazie historii uświadomiło, że zawsze należy założyć „filtr” na to co słyszymy. Nie wiemy jak wyglądała rzeczywistość, a przekazywanie plotek potrafi skrzywdzić drugą osobę🤦‍♀️.