II tydzień listopada
💞🤓Przedszkolaki, grupy 7-9 i grupa 10-12 (środa)🤓💞
👋Temat zajęć: Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne✨🙌
👉 Jest to system ćwiczeń ruchowych, który służy wspomaganiu prawidłowego rozwoju każdego dziecka.🤩
💡✅ Cele i efekty zajęć:
👉 wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka ✨
👉 kształtowanie psychomotoryki 🏃‍♂️
👉 rozwijanie świadomości o sobie, swoim ciele 🤼‍♀️
👉 rozwijanie świadomości o przestrzeni, w której dziecko się znajduje i poczucia bezpieczeństwa😊
👉 rozwijanie pewności siebie w działaniu i swojej sprawczości 💪
👉 nauka pracy w grupie – nawiązywanie kontaktu oraz współpracy 🙋🙋🏻‍♀️
👉 rozwijanie poczucia przynależności 🧩
👉 relaksacja 🧘‍♀️
👉 integracja grupy 🧑‍🦱👩🏻‍🦰👩‍🦱🧑‍🦰👱‍♂️👩
🧒Przedszkolaki👦: Wykorzystanie Metody Ruchu Rozwijającego podczas zajęć pt. ,,Wycieczka do zoo” 🦓🦒🐘🦧🦜🦥🐾.
👩Grupy 7-9🧑: wykorzystanie MRR podczas zajęć pt. „Lot w kosmos” 👩‍🚀🚀👽☄️🪐.
👩‍🦱Grupa 10-12🧑‍🦱: wykorzystanie MRR podczas zajęć pt. „Jedziemy na piknik” 🧺🫶🏼🍇🥖🚘.
👏🥰Grupa 10-12 (piątek)🥰👏
👋Temat zajęć: Parę słów o mnie 🗣️😊.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od kręgu wzajemnych pytań odnośnie swojego samopoczucia i planów 📝.
👉 Następnie dzieci wcieliły się w role dziennikarza. Zadawali pytanie występującemu „Ważnemu Gościowi”- którym było kazde dziecko po kolei. Następnie podsumowaliśmy zadanie 🎤👏.
💡Cel zajęć: Wzmacnianie pewności siebie, integracja, przełamywanie nieśmiałości ✨👩‍🦱
✅Efekt: Uczestnicy potrafią wypowiedzieć się przed grupą mimo nierzadko odczuwanego leku przed oceną👥🙌.
💫🤩 Grupa 14-17 🤩💫
👋Temat zajęć: Podtrzymanie rozmowy 🗣️.
👉 To był szczególny dzień dla jednej z uczestniczek. Obchodziła swoje urodziny, które wspólnie celebrowaliśmy 🎂🥳🎁.
👉 To była świetna okazja, aby Zuzia wcieliła się w rolę „Gospodyni” 🙋🏻‍♀️.
👉 Reszta z grupy miała okazję aby nauczyć się skladania życzeń w sposób właściwy – zwracając uwagę na postawę, kontakt wzrokowy uśmiech ale także treść życzeń 🧏‍♀️🗣️🥳.
👉 Poza tym postawiliśmy na umiejętności podtrzymania rozmowy 💪.
👉Trenerzy wskazali co można zrobić aby rozmowa z drugim człowiekiem była ciekawym i ważnym doświadczeniem 🙏.
👉W kolejnej części zadawaliśmy sobie pytania z puli pytań odnośnie siebie, swoich marzeń i pomysłów na różne abstrakcyjne sytuacje 👥❓
💡Cel zajęć: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracja 🤝.
✅Efekt: Uczestnicy nabyli wiedze dotyczącą składania życzeń, „zaopiekowania się” i zadbania o gości. Potrafią podtrzymać rozmowę 🙌👌.
 
I tydzień listopada 
🙌👦Grupa przedszkolaków🧒🙌
👋 Temat zajęć: Empatia 🤗🫶🏼
👉 Na zajęciach dzieci wysłuchały bajki dotyczącej empatii, a następnie rozmawialiśmy o tym, jak czuli się bohaterowie oraz jak reagowali na emocje innych🤓🫶🏼.
👉 Omówiliśmy czym jest empatia🧐😊.
💡Cel zajęć: Zaznajomienie z pojęciem empatii oraz jego znaczeniem w życiu codziennym🤩.
✅ Efekt: Uczestnicy wiedzą, czym jest empatia oraz dlaczego jest ważna 👧🏻👩🏻‍🦰🧒🙌.
🙌🤗Grupy 7-9 lat🤗🙌
👋 Temat zajęć: Wszystkie emocje są ważne🙄😃😭😡🤨🫢.
👉 Na zajęciach poznaliśmy kolejne ważne w życiu człowieka emocje 🙌.
👉 Podzieliliśmy je na przyjemne i nieprzyjemne oraz omówiliśmy historie z naszego życia, w których doświadczyliśmy tych uczuć 🗣️.
💡 Cel zajęć: Poznanie szerszej gamy emocji, których doświadczamy na co dzień 🤩😊.
✅ Efekt: Uczestnicy znają kolejne emocje oraz potrafią je zaklasyfikować jako przyjemne lub nieprzyjemne👌👏🫶🏼.
👌👱‍♀️Grupa 10-12 lat (środa)👱👌
👋 Temat zajęć: Planowanie swojego czasu 🕰️⏰🕔.
👉Na zajęciach rozmawialiśmy o roli planowania swojego dnia 📝⏳.
👉Omówiliśmy czym są zjadacze czasu oraz na co chcielibyśmy poświęcać więcej czasu, a na co mniej 🙌⏰.
💡 Cel zajęć: Omówienie roli planowania swojego czasu oraz zachęcenie uczestników do tworzenia rutyny swojego dnia ✍️🤗.
✅ Efekt: Po zajęciach uczestnicy wiedzą dlaczego warto planować, dlaczego ułatwia nam to wykonywanie zadań oraz wiedzą, czym są zjadacze ich czasu 🤩👌🕰️.
🤓💛Grupa 10-12 (piątek)💛🤓
👋 Temat zajęć: Cele długo i krótkofalowe🤓🎯.
👉Dyskusja na temat celów i sposobów ich osiągania 💪.
👉 Rysowanie własnej drabiny. Na jej szczycie znajdował się indywidualny DUŻY cel. Dzieci na każdym szczebelku opisywały jaki krok mogą zrobić aby dotrzeć na szczyt 👌🎯🧗‍♀️.
💡 ⁠Cel zajęć: Umiejętność prawidłowego wyznaczania celu 🎯🙌🤩.
✅ Efekt: Uczestnicy dowiedzieli się jak osiągać zamierzone cele np. otrzymać 6 z przedmiotu, zostać cenionym mechanikiem lub dobrym sportowcem 🧗‍♀️⛹️‍♀️🚵‍♀️.
Dzieci wiedzą, że „duży” cel można rozbić na mniejsze kroki. Dzięki temu widzimy swoje działania i rozwijamy się w konkretnym, wymarzonym kierunku. 💪👌❤️.
😍🤍👩‍🦱Grupa 14-17🧑‍🦱🤍😍
👋 Temat zajęć: Umiejętność współpracy 🙌👥.
👉 Wyprawa – uczestnicy mieli za zadanie wybrać osoby potrzebne do kolonizacji nowej planety 🪐🌑🌕.
👉 Spośród 16 osób o różnych umiejętnościach, w różnym wieku i o różnych zawodach 10 miało trafić „na planetę” 🪐🌎.
👉 Współpracując i rozważając za i przeciw udało się wybrać odpowiednie osoby 🎯✅.
👉 Podczas gry „na emocjach” poznaliśmy się lepiej i zintegrowaliśmy 👌🤗.
💡 ⁠Cel zajęć: Rozwój umiejętności współpracy, rozwój dostrzegania perspektywy drugiej osoby, umiejętność argumentowania swojej decyzji 🫡🤩💪.
✅ Efekt: Uczestnicy posiadają umiejętność wyrażania swojego zdania i pomysłów oraz uważnego słuchania innych – mając przy tym możliwość „obrony swojego zdania” 🤓🫶🏼🙌.
 
 
 
V tydzień października
🎃✨Co zrobiliśmy na zajęciach w ostatnim tygodniu października?🎃🧡
❗️Tym razem, wszystkie grupy miały ten sam temat zajęć – Jesienne tradycje i integracja🤩🎃🍂🍁
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat jesiennych tradycji i zwyczajów oraz jak spędza się jesienne dni w domach każdego z nas 🏠🎃🤗🍂.
👉 Rozmawialiśmy o tym, dlaczego jesienią możemy częściej czuć smutek i melancholię oraz jak sobie z tym poradzić 😔➡️😄.
👉Następnie zaczęliśmy tworzyć jesienną pracę plastyczną i integracyjną – malowanie dyń 🎃🎨🖌️👩‍🎨.
🎃💡Cel zajęć: Zapoznanie z tradycjami i świętami jesiennymi oraz integracja grupy 🙌🍂🎃.
🎃✅ Efekt: Po zajęciach uczestnicy znają zwyczaje i tradycje jesieni, wiedzą jak sobie poradzić z obniżonym nastrojem, który dotyka nas jesienią oraz poznali siebie nawzajem lepiej 🍂🍁🫶🏼🤗.
🧡Dziękujemy za wspólny czas i nie możemy się doczekać kolejnego miesiąca przygód z Wami!🤗🍂