I tydzień marca 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Jak poradzić sobie z porażką – kontynuacja tematu 🙌🤓.
👉Na początek zajęć przywitaliśmy nowego uczestnika zajęć. Wszyscy przedstawili się i opowiedzieli coś o sobie🗣️.
👉Następnie wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej o przegrywaniu i omówiliśmy ją 📖.
👉Następnie zadaniem uczestników było powiedzieć, jak można pocieszyć kogoś po przegranej 🫂.
👉Na koniec zajęć omówiliśmy jak warto i jak nie warto zachować się, gdy przegramy 👀.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat porażki oraz radzenia sobie z emocjami, które jej towarzyszą 👏.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą jak radzić sobie z porażkami 🫶🏼.
 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Jak emocje objawiają się w naszym ciele + wstęp do tematu o szacunku 🤔🤗
👉Na początku zajęć poznaliśmy nowych uczestników zajęć. Każdy przedstawił się grupie i opowiedział o sobie 🗣️🤓.
👉Następnie wykonaliśmy ćwiczenie, w którym zadaniem uczestników było przyporządkowanie różnych elementów fizycznych, do emocji, które mogą je wywoływać 🫨🤦🏼🤷🏻‍♀️🙇🏽‍♂️.
👉Uczestnicy w trakcie zadania dyskutowali na temat tego, jak dane emocje objawiają się w ciele każdego z nich 💆🏼.
👉Następnie, zaczęliśmy rozmawiać o szacunku. O tym, czym on jest i dlaczego jest ważny 🤔👏.
👉Zadaniem uczestników było podanie przykładów okazywania szacunku w odniesieniu do różnych osób 🗣️🤗.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat emocji oraz tego, jak mogą okazywać się w naszym ciele. Ponadto, celem zajęć było uświadomienie uczestnikom roli szacunku w życiu codziennym 😇.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą coraz więcej na temat emocji oraz szacunku 🙌.
 
🧑🏾Grupa 10-12👩🏽
👋Temat zajęć: Szacunek – dlaczego jest nam potrzebny 🤔🤓
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się nowym uczestnikom. Lepiej mogliśmy się poznać, dzięki grze, w której zadawaliśmy sobie pytania dotyczące tego, co lubimy i nie lubimy robić 🎲🧩🙌.
👉 Następnie, zaczęliśmy rozmowę o szacunku. Uczestnicy wymyślali strategie okazywania szacunku rodzicom, nauczycielom, osobom starszym, kolegom i koleżankom 🤗🤓.
💡Cel zajęć: Integracja grupy z nowymi uczestnikami oraz psychoedukacja na temat szacunku 🌞🫂.
✅Efekt zajęć: Grupa jest bardziej zintegrowana i posiada większą wiedzę o okazywaniu szacunku innym osobom🤗🫶🏼.
 
👱🏻Grupa 10-12 i 13-17👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Słuchanie👂
Na ostatnich zajęciach TUS skupiliśmy się na sztuce słuchania – umiejętności, która jest kluczowa w każdej rozmowie! 🔑💡
🤝 Rozmawialiśmy o tym, jak ważne jest, aby w komunikacji zarówno osoba mówiąca, jak i słuchająca odgrywały swoją rolę. Bo przecież… bez uważnego słuchacza nie ma prawdziwej rozmowy! 🗣️👂
🔎 Czego się dowiedzieliśmy?
✅ Uważne słuchanie pomaga budować lepsze relacje ❤️
✅ Dzięki niemu zapamiętujemy więcej 🧠
✅ Pozwala nam lepiej obserwować świat 🌍
✅ A co najważniejsze – sprawia, że życie staje się ciekawsze! 🎉
📌 Często słuchamy, ale… czy naprawdę słyszymy? 🤔 Zdarza się, że ktoś coś do nas mówi, a my w połowie zdania już myślimy o czymś innym. Albo czekamy tylko na swoją kolej, by odpowiedzieć. A co by się stało, gdybyśmy naprawdę zatrzymali się i wsłuchali w drugą osobę? Może okazałoby się, że rozumiemy ją lepiej, że dostrzegamy coś, czego wcześniej nie zauważaliśmy. Może udałoby nam się uniknąć nieporozumień, a nasze rozmowy stałyby się bardziej wartościowe?
💭 A teraz pytanie do Ciebie:
👉 Czy zdarza Ci się słuchać „na pół ucha”? Jak myślisz, dlaczego?
👉 Jakie emocje odczuwasz, gdy masz wrażenie, że ktoś Cię nie słucha?
👉 Co możesz zrobić, aby stać się lepszym słuchaczem?
💡 Ćwiczenie słuchania to klucz do lepszego porozumienia się z innymi! Spróbuj dziś uważnie wsłuchać się w kogoś – może odkryjesz coś nowego? 😊