Relacje z TUS

IV tydzień marca 2025

🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Emocje podstawowe i integracja grupy 😄😣🫂.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat naszego nastroju 🗣️.
👉 Następnie wzięliśmy udział w zabawie ruchowej, której celem było ukazanie zachowań i wyrazów twarzy typowych dla odczuwania danej emocji 🙄😬🤫🤭🤔😱😳😲.
👉 Następnie zadaniem grupowym było ułożenie puzzli przedstawiających emocje podstawowe oraz podanie przykładów, kiedy dzieci je odczuwają 🧩.
👉 Ostatnim zadaniem było wskazanie na podstawie konkretnych sytuacji, jakie emocje mogłyby one w nas wywołać 🤔.
💡Cel zajęć: Integracja grupy przez zadania wymagające współpracy, kształtowanie umiejętności nazywania i rozpoznawania emocji oraz rozwój myślenia przestrzennego 🤗🙌.
✅Efekt zajęć: Dzieci potrafią rozpoznawać emocje🤩.
 
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Stres i jak sobie z nim radzić 😮‍💨.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o naszym nastroju 🗣️.
👉 Następnie zadaniem uczestników było przedstawienie wszystkiego, co kojarzy im się ze stresem 🤔📝.
👉 Następnie, wyjaśniliśmy pojęcie stresu, tego, co może go wywoływać oraz jakie sygnały daje nam w ciele 🚶🏼👬.
👉 Następnie każdy z uczestników indywidualnie ocenił, które z somatycznych sygnałów stresu dotyczą go najbardziej i najmniej 👏.
👉 Na koniec zajęć omówiliśmy wybrane metody radzenia sobie ze stresem oraz wykonaliśmy antystresowego gniotka 🫶🏼.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat stresu oraz jego objawów oraz nauka metod radzenia sobie z nim 🙌🤗.
✅Efekt zajęć: Dzieci wiedzą czym jest stres i jak sobie z nim radzić👏🤩.
 
🧑🏾Grupa 10-12 (środa) i 14-17👩🏽
👋Temat zajęć: Swobodna rozmowa na temat mojego dnia 🗣️.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową naszym samopoczuciu 🙌.
👉 Następnie, zadaniem uczestników było za pomocą kart pracy zadawać sobie nawzajem pytania oraz podtrzymywać swobodną rozmowę na temat naszego dnia i tego, co robimy o danej porze ⏱️🗓️.
💡Cel zajęć: Przedstawienie uczestnikom pytań, które można zadawać, żeby podtrzymywać swobodną rozmowę oraz przećwiczenie tego w praktyce 🤔👏.
✅Efekt zajęć: Uczestnicy potrafią prowadzić swobodną rozmowę🗣️👥😇.
 
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Urodziny 🎁🥳🎂
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o naszym samopoczuciu 🙂☹️.
👉 Następnie zaczęliśmy rozmowę o urodzinach – z czym nam się one kojarzą, co jest w nich najważniejsze itd 🫶🏼🤗.
👉 Następnie rozmawialiśmy o tym, czego możemy życzyć rówieśnikowi, osobie starszej i osobie, której nie znamy 🤔.
👉 Na sam koniec ćwiczyliśmy składanie życzeń 🗣️🎂.
💡Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności społecznych – składanie życzeń 🤩🥳.
✅Efekt zajęć: Dzieci potrafią składać życzenia urodzinowe🎁🎂.