Relacje z TUS

III tydzień kwietnia 2025

 
🧑Przedszkolaki👩
👋Temat zajęć: Budowanie samoświadomości – jaki jestem? 🤔🤭
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co czujemy 🙌.
👉 Następnie za pomocą kart projekcyjnych, zadaniem uczestników było przedstawienie swoich zainteresowań i umiejętności 🎴🃏.
👉 Następnie wysłuchaliśmy historii o talentach 🎵🎨.
👉 Zadaniem dzieci było na podstawie bajki opowiedzieć, czy każdy człowiek zna się na wszystkim oraz czy ważne jest znajdowanie swoich mocnych stron i umiejętności 🤩.
💡Cel zajęć: Budowanie samoświadomości oraz psychoedukacja na temat mocnych stron 🥰.
🧒🏻Grupy 7-9👧🏻
👋Temat zajęć: Samoocena 😌
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co czujemy 🙃🙂.
👉 Następnie zadaniem dzieci było wskazanie swoich umiejętności za pomocą kart projekcyjnych i opowiedzenie o nich 🎴.
👉 Wyjaśniliśmy pojęcie samooceny oraz wskazaliśmy, jak mogą się zachowywać i co mogą czuć osoby o niskiej i wysokiej samoocenie 🙌.
👉Ostatnim zadaniem było wykonanie w grupach karty pracy dotyczącej samooceny 📝.
💡Cel zajęć: Budowanie świadomości na temat samooceny oraz swoich mocnych stron 💪.
🧑🏾Grupa 10-12 (środa)👩🏽
👋Temat zajęć: Krytyka i konstruktywna krytyka 🤗.
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym, co czujemy 🤓.
👉 Następnie wyjaśniliśmy sobie pojęcie krytyki i różnice między krytyką i konstruktywną krytyką 🧐.
👉 Zadaniem uczestników było wskazać elementy, które warto wykorzystywać przy konstruktywnej krytyce 😇.
👉 Ostatnim zadaniem było podanie przykładu konstruktywnej krytyki na podstawie różnych sytuacji społecznych 😌.
💡Cel zajęć: Psychoedukacja na temat krytyki i konstruktywnej krytyki oraz jej wykorzystanie w codziennym życiu 👏.
👱🏻Grupa 10-12 (piątek)👱‍♀️
👋 Temat zajęć: Supermoce – jak je wykorzystać? 💪
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową nt emocji i wydarzeń minionego dnia, opowiadając o wybranej karcie metaforycznej Inuk 🎴🃏♦️♠️.
👉 Następnie odbyliśmy krótką rozmowę w grupie, zadając sobie nawzajem wylosowane pytania, co pozwoliło nam lepiej się poznać 🙌.
👉 Kolejno kontynuowaliśmy temat poprzednich zajęć, którym były supermoce tzn nasze talenty i umiejętności 👏🤗.
👉 Uczestnicy na karteczkach zapisywali sytuacje i czynności, przy których wykorzystują swoje supermoce 📃.
👉Następnie każdy dokonał autoprezentacji 🧏‍♀️.
👉 Na koniec zajęć uzupełnialiśmy kartę pracy nt. „Wielkanoc” zastanawiając się, jakie emocje towarzyszą nam podczas tych świąt i dlaczego 🐣.
👉 Każdy również starał się sformułować życzenia świąteczne do samego siebie 🤗❤️.
💡Cel zajęć: Budowanie świadomości nt. swoich mocnych stron oraz możliwości ich wykorzystania w różnych dziedzinach życia, oraz nabycie umiejętności autoprezentacji 🙌🥰.
🧑‍🦰Grupa 14-17👩🏻‍🦰
👋 Temat zajęć: Pozytywne afirmacje – jak pozbyć się negatywnych myśli? 🧐
👉 Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową nt naszego samopoczucia inspirowaną wybranymi przez uczestników kartami Inuk 🎴.
👉 Następnie na podstawie karty rozmowy odpowiadaliśmy na wylosowane pytania – samodzielnie, a następnie zadając je wybranej osobie 🗣️👥.
👉 Kolejno przechodząc do tematu zajęć zadaliśmy sobie pytanie czym są afirmacje, oraz wybieraliśmy takie jakie mogą nam najbardziej pomóc 🙏.
👉 Następnie zamienialiśmy negatywne myśli na pozytywne, podając swoje przykłady ⬛️➡️⬜️
👉 Zajęcia zakończyliśmy krótką rozmową nt zbliżających się Świąt Wielkanocnych zastanawiając się, co możemy zrobić aby święta spędzić tak, aby był to przyjemny i spokojny czas 🐣💐.
💡Cel zajęć: Nabycie umiejętności zamiany negatywnych myśli na pozytywne 💪.