Relacje z TUS

V tydzień października 2025

 
Grupy 9-11 lat i 7-8 lat
🕒 Temat zajęć: Czym jest empatia? 💖
🎯 Cel zajęć: Rozwinięcie umiejętności rozumienia emocji – swoich i innych osób – oraz kształtowanie postawy życzliwości i współczucia.
🧠 Przebieg zajęć: Na początku porozmawialiśmy o tym, jak się dziś czujemy 😊 Zagraliśmy w zabawę integracyjną, żeby się rozruszać i lepiej poznać 🕹 Wspólnie zastanawialiśmy się, czym jest empatia i jak można ją okazywać 💬 Dzieci próbowały rozpoznawać emocje innych osób na podstawie mimiki i obrazków 📸 Ostatnim zadaniem było odgadnięcie, dlaczego ktoś może czuć daną emocję, np. smutek, złość czy radość
🌱 Czego się nauczyliśmy: Lepiej rozumiemy, że każdy może czuć inaczej 💗 Wiemy, że empatia pomaga w przyjaźni i we wspólnych zabawach 🧩 Uczyliśmy się słuchać i rozumieć innych, nawet jeśli myślimy inaczej 🤗
 
Grupy 7-10 lat i 8-10 lat 🕒 Temat zajęć: Nie dokuczam! 🚫😠
🎯 Cel zajęć: Uświadomienie, czym jest dokuczanie, jakie ma skutki emocjonalne i jak reagować, gdy ktoś dokucza nam lub innym.
🧠 Przebieg zajęć: Rozpoczęliśmy od rozmowy o emocjach i tym, co dziś czujemy 💬 Omówiliśmy, czym jest dokuczanie i w jakich sytuacjach może się pojawiać 👀 Uczestnicy dzielili się swoimi historiami związanymi z dokuczaniem 📖 Wspólnie zastanawialiśmy się, dlaczego ludzie dokuczają i co czują wtedy obie strony 🤔 Stworzyliśmy listę pomysłów, jak reagować, gdy ktoś nam dokucza lub widzimy, że ktoś inny cierpi 💪
🌱 Czego się nauczyliśmy: Rozumiemy, że dokuczanie może bardzo zranić 😔 Wiemy, jak reagować w trudnych sytuacjach i jak pomagać innym 💬 Zrozumieliśmy, że każdy zasługuje na szacunek i życzliwość ❤️
 
Grupy 13-17 lat
🕒 Temat zajęć: Lepiej zrozumieć siebie – odkrywanie ścieżki życiowej 🌿✨
🎯 Cel zajęć: Pomóc uczestnikom zatrzymać się na chwilę i zastanowić: co lubię, co mnie męczy, w czym jestem dobry/a i jakie wartości są dla mnie ważne. Nie „kim mam być”, ale „kim JA chcę być”. 🌈
🧠 Przebieg zajęć: Ćwiczenie „Moje 3 mocne strony” – grupa dopowiadała swoje obserwacje 💬 Karta pracy „To mnie zasila / to mnie wyczerpuje” ⚡ Mini-rozmowy w parach o tym, jak podejmujemy decyzje – z presji czy z wyboru 🤔 Tworzenie mapy „Moja ścieżka” – od tego, gdzie jestem, do tego, gdzie chcę być 🗺
🌱 Czego się nauczyliśmy: Zyskaliśmy większą świadomość siebie i swoich potrzeb 💫 Zrozumieliśmy, że mamy prawo chcieć czegoś innego niż rówieśnicy 💭 Dowiedzieliśmy się, że ścieżka życiowa to proces, a nie jeden wybór na całe życie 🌻 Odkryliśmy, że warto opierać decyzje na własnych wartościach, a nie tylko na oczekiwaniach innych 💪