Archiwum
 
															Aktualności
Drugi tydzień października …
 Zapraszamy na nasz nowy
 Zapraszamy na nasz nowy 

 Grupa przedszkolaków
Grupa przedszkolaków
 Temat zajęć: Jestem spokojny i skupiony.
 Temat zajęć: Jestem spokojny i skupiony. Zajęcia rozpoczęliśmy od wyjaśnienia, co to znaczy być spokojnym oraz skupionym.
 Zajęcia rozpoczęliśmy od wyjaśnienia, co to znaczy być spokojnym oraz skupionym. Następnie rozmawialiśmy o tym, co może nam pomóc w uspokojeniu naszego ciała i myśli. Przy spokojnej muzyce tworzyliśmy Obrazy Spokoju
 Następnie rozmawialiśmy o tym, co może nam pomóc w uspokojeniu naszego ciała i myśli. Przy spokojnej muzyce tworzyliśmy Obrazy Spokoju  .
. Na koniec zajęć wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej o ciszy i spokoju
 Na koniec zajęć wysłuchaliśmy bajki terapeutycznej o ciszy i spokoju  .
. Cel zajęć: Nauka umiejętności wyciszania się przy silnych emocjach
Cel zajęć: Nauka umiejętności wyciszania się przy silnych emocjach  .
. Efekt: Dzieci wiedzą jak ważny jest spokój w życiu oraz znają przykłady ćwiczeń wyciszających
 Efekt: Dzieci wiedzą jak ważny jest spokój w życiu oraz znają przykłady ćwiczeń wyciszających  .
. Grupy 7-9 lat
Grupy 7-9 lat
 Temat zajęć: Trening skupienia i bycie uważnym.
 Temat zajęć: Trening skupienia i bycie uważnym. Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy dlaczego umiejętność skupienia jest ważna i czym ona jest. Omówiliśmy, w jakich sytuacjach trudno jest nam się skupić
 Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy dlaczego umiejętność skupienia jest ważna i czym ona jest. Omówiliśmy, w jakich sytuacjach trudno jest nam się skupić  .
. Uczestnicy podawali swoje przykłady na to, jak łatwiej im się skupić na zadaniu.
 Uczestnicy podawali swoje przykłady na to, jak łatwiej im się skupić na zadaniu. Jednym z nich okazała się umiejętność wyciszenia i relaksacji
 Jednym z nich okazała się umiejętność wyciszenia i relaksacji  .
. Zajęcia zakończyliśmy treningiem skupienia, w którym uczestnicy mieli za zadanie zapamiętać jak najwięcej dźwięków
 Zajęcia zakończyliśmy treningiem skupienia, w którym uczestnicy mieli za zadanie zapamiętać jak najwięcej dźwięków 
 .
. Cel zajęć: Zapoznanie się z umiejętnością skupienia, jej znaczeniem w życiu oraz sposobami na to, jak możemy ułatwić sobie skupianie się na zadaniu
 Cel zajęć: Zapoznanie się z umiejętnością skupienia, jej znaczeniem w życiu oraz sposobami na to, jak możemy ułatwić sobie skupianie się na zadaniu 
 .
. Efekt: Dzieci wiedzą czym jest skupienie i uważność oraz znają ich znaczenie w nauce i życiu codziennym
 Efekt: Dzieci wiedzą czym jest skupienie i uważność oraz znają ich znaczenie w nauce i życiu codziennym 
 .
. Grupy 10-12 lat
Grupy 10-12 lat
 Temat zajęć: Jak poradzić sobie ze stresem?
 Temat zajęć: Jak poradzić sobie ze stresem?
 Na zajęciach rozmawialiśmy czym jest stres, o jego rodzajach oraz dlaczego jest nam potrzebny w życiu.
 Na zajęciach rozmawialiśmy czym jest stres, o jego rodzajach oraz dlaczego jest nam potrzebny w życiu. Wypróbowaliśmy techniki radzenia sobie ze stresem, które można wykorzystać na przykład przed sprawdzianem
Wypróbowaliśmy techniki radzenia sobie ze stresem, które można wykorzystać na przykład przed sprawdzianem 
 .
. Zajęcia zakończyliśmy rozmową o naszych bezpiecznych miejscach, które mogą nam pomóc w opanowaniu trudnych emocji
Zajęcia zakończyliśmy rozmową o naszych bezpiecznych miejscach, które mogą nam pomóc w opanowaniu trudnych emocji 
 .
. Cel zajęć: Omówienie znaczenia stresu oraz technik przydatnych do poradzenia sobie z nim
 Cel zajęć: Omówienie znaczenia stresu oraz technik przydatnych do poradzenia sobie z nim  .
. Efekt: Dzieci znają konkretne ćwiczenia, które mogą wykonać, by spróbować opanować swój stres
 Efekt: Dzieci znają konkretne ćwiczenia, które mogą wykonać, by spróbować opanować swój stres 
 .
. Grupa 14-17 lat
Grupa 14-17 lat
 Temat zajęć: Budowanie odporności psychicznej w ramach treningu skupiania uwagi
 Temat zajęć: Budowanie odporności psychicznej w ramach treningu skupiania uwagi Zajęcia rozpoczęliśmy od medytacji, która wprowadziła młodzież w stan skupienia, który był motywem przewodnim dzisiejszych zajęć
 Zajęcia rozpoczęliśmy od medytacji, która wprowadziła młodzież w stan skupienia, który był motywem przewodnim dzisiejszych zajęć  .
. Następnie omówiliśmy czym jest skupienie i jak można je ćwiczyć w codziennym życiu
 Następnie omówiliśmy czym jest skupienie i jak można je ćwiczyć w codziennym życiu  .
. Uczestnicy mogli potrenować i sprawdzić swoje umiejętności skupienia uwagi dzięki różnym ćwiczeniom praktycznym
 Uczestnicy mogli potrenować i sprawdzić swoje umiejętności skupienia uwagi dzięki różnym ćwiczeniom praktycznym 

 .
. Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na umiejętności skupiania się w różnych czynnościach dnia codziennego, a także nauka relaksacji i samoświadomości
 Cel zajęć: Zwrócenie uwagi uczestników na umiejętności skupiania się w różnych czynnościach dnia codziennego, a także nauka relaksacji i samoświadomości  .
. Efekt: Młodzież wie czym jest skupianie uwagi, jak ćwiczyć tę umiejętność oraz dlaczego jest kluczowa podczas medytacji
 Efekt: Młodzież wie czym jest skupianie uwagi, jak ćwiczyć tę umiejętność oraz dlaczego jest kluczowa podczas medytacji 
 .
.

 
															 
															 
															 
															Już październik …
 Na zajęciach zajęliśmy się komunikowaniem swoich potrzeb
Na zajęciach zajęliśmy się komunikowaniem swoich potrzeb 
 .
. o skutecznej komunikacji i omówili, jakie cechy posiada dobry słuchacz
 o skutecznej komunikacji i omówili, jakie cechy posiada dobry słuchacz  .
. Poznaliśmy narzędzie Komunikat Ja
Poznaliśmy narzędzie Komunikat Ja  i ćwiczyliśmy jego zastosowanie w codziennych sytuacjach.
 i ćwiczyliśmy jego zastosowanie w codziennych sytuacjach. Cel zajęć: Nauka jasnego i skutecznego wyrażania swoich potrzeb.
 Cel zajęć: Nauka jasnego i skutecznego wyrażania swoich potrzeb. Efekt: Każdy potrafi zastosować Komunikat Ja w praktyce.
 Efekt: Każdy potrafi zastosować Komunikat Ja w praktyce. Na zajęciach skupiliśmy się na umiejętności przepraszania
 Na zajęciach skupiliśmy się na umiejętności przepraszania  . Dzieci zastanawiały się, dlaczego przepraszamy, i jakie sytuacje wymagają przeprosin
. Dzieci zastanawiały się, dlaczego przepraszamy, i jakie sytuacje wymagają przeprosin  .
. i przećwiczyliśmy to w różnych scenkach
 i przećwiczyliśmy to w różnych scenkach  .
. Cel zajęć: Nauka odpowiedzialnego i szczerego przepraszania.
 Cel zajęć: Nauka odpowiedzialnego i szczerego przepraszania. Efekt: Dzieci wiedzą, kiedy i jak przepraszać.
 Efekt: Dzieci wiedzą, kiedy i jak przepraszać. Tematem zajęć była emocja zniesmaczenia
 Tematem zajęć była emocja zniesmaczenia  ! Dzieci tworzyły portrety swoich emocji
! Dzieci tworzyły portrety swoich emocji  i rozmawialiśmy o tym, kiedy pojawia się zniesmaczenie
 i rozmawialiśmy o tym, kiedy pojawia się zniesmaczenie  .
.



 , tworząc Mapę Wysp Emocji
, tworząc Mapę Wysp Emocji  .
. Cel zajęć: Poznanie roli emocji i nauka ich rozpoznawania.
 Cel zajęć: Poznanie roli emocji i nauka ich rozpoznawania. Efekt: Dzieci potrafią nazwać i opisać 5 emocji podstawowych.
 Efekt: Dzieci potrafią nazwać i opisać 5 emocji podstawowych. Zajęcia były poświęcone uważnemu słuchaniu
 Zajęcia były poświęcone uważnemu słuchaniu  .
. dowiedziały się, co utrudnia, a co wspiera proces słuchania
 dowiedziały się, co utrudnia, a co wspiera proces słuchania  .
. Cel zajęć: Rozwój umiejętności słuchania i zrozumienia innych.
 Cel zajęć: Rozwój umiejętności słuchania i zrozumienia innych. Efekt: Dzieci potrafią wskazać zasady uważnego słuchania.
 Efekt: Dzieci potrafią wskazać zasady uważnego słuchania. Rozmawialiśmy o dyskomforcie
 Rozmawialiśmy o dyskomforcie  .
. , która pomogła nowym osobom poczuć się pewniej
, która pomogła nowym osobom poczuć się pewniej  , dyskutowaliśmy o tym, kiedy odczuwamy dyskomfort i jak sobie z nim radzić
, dyskutowaliśmy o tym, kiedy odczuwamy dyskomfort i jak sobie z nim radzić  .
. Analizowaliśmy historie nastolatków
Analizowaliśmy historie nastolatków  , którzy stawali w obliczu trudnych emocji. Wniosek?
, którzy stawali w obliczu trudnych emocji. Wniosek? .
. Cel zajęć: Nazywanie emocji, akceptowanie trudnych uczuć oraz integracja grupy.
 Cel zajęć: Nazywanie emocji, akceptowanie trudnych uczuć oraz integracja grupy. Efekt: Uczestnicy potrafią radzić sobie z dyskomfortem i czekają cierpliwie na nagrodę
 Efekt: Uczestnicy potrafią radzić sobie z dyskomfortem i czekają cierpliwie na nagrodę  .
. Dziękujemy za wspólny czas i zapraszamy w przyszłym tygodniu
 Dziękujemy za wspólny czas i zapraszamy w przyszłym tygodniu 

 
															 
															 
															 
															Ostatni tydzień września…


 Grupa 7-9 lat – Czemu nie warto kłamać?
 Grupa 7-9 lat – Czemu nie warto kłamać? 
 Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, jakie konsekwencje niosą za sobą kłamstwa i jak mogą wpływać na innych.
 Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, jakie konsekwencje niosą za sobą kłamstwa i jak mogą wpływać na innych. 

 Dzieci zastanawiały się, dlaczego ludzie czasem decydują się na kłamstwo oraz jakie emocje towarzyszą osobom, które są oszukiwane.
 Dzieci zastanawiały się, dlaczego ludzie czasem decydują się na kłamstwo oraz jakie emocje towarzyszą osobom, które są oszukiwane. 

 Po spotkaniu uczestnicy rozumieją, czym jest kłamstwo, jak szkodzi innym i dlaczego warto być szczerym, nawet jeśli prawda może być trudna do powiedzenia.
 Po spotkaniu uczestnicy rozumieją, czym jest kłamstwo, jak szkodzi innym i dlaczego warto być szczerym, nawet jeśli prawda może być trudna do powiedzenia. 
 Grupa 10-12 lat (środa)  – Wyznaczam moje granice
 Grupa 10-12 lat (środa)  – Wyznaczam moje granice 
 Uczestnicy zajęć tworzyli mapy myśli dotyczące różnych rodzajów granic – fizycznych, emocjonalnych i społecznych.
 Uczestnicy zajęć tworzyli mapy myśli dotyczące różnych rodzajów granic – fizycznych, emocjonalnych i społecznych. 

 Poznali również pojęcia granic zbyt sztywnych oraz zbyt przepuszczalnych, analizując konsekwencje takiego ich stawiania.
 Poznali również pojęcia granic zbyt sztywnych oraz zbyt przepuszczalnych, analizując konsekwencje takiego ich stawiania. 

 Po zajęciach młodzież wie, jak identyfikować własne granice, jakie są ich rodzaje, oraz dlaczego tak ważne jest szanowanie granic innych osób.
 Po zajęciach młodzież wie, jak identyfikować własne granice, jakie są ich rodzaje, oraz dlaczego tak ważne jest szanowanie granic innych osób. 
 Grupa 10-12 lat (piątek) – Samoocena
 Grupa 10-12 lat (piątek) – Samoocena 
 Na zajęciach dzieci rozmawiały o tym, czym jest samoocena, i wypełniały karty pracy, na których opisywały swoje mocne i słabe strony, talenty oraz błędy, które mogą popełniać.
 Na zajęciach dzieci rozmawiały o tym, czym jest samoocena, i wypełniały karty pracy, na których opisywały swoje mocne i słabe strony, talenty oraz błędy, które mogą popełniać. 

 Wspólnie omawialiśmy, jak nasze myśli wpływają na poczucie własnej wartości.
 Wspólnie omawialiśmy, jak nasze myśli wpływają na poczucie własnej wartości. 

 Dzieci lepiej rozumieją swoje mocne i słabe strony, uczą się akceptacji siebie i dostrzegają, że błędy są naturalną częścią rozwoju.
 Dzieci lepiej rozumieją swoje mocne i słabe strony, uczą się akceptacji siebie i dostrzegają, że błędy są naturalną częścią rozwoju. 
 Grupa 14-17 lat – Samoocena
 Grupa 14-17 lat – Samoocena 
 W starszej grupie również rozmawialiśmy o samoocenie, przeprowadzając burzę mózgów na temat czynników, które na nią wpływają.
 W starszej grupie również rozmawialiśmy o samoocenie, przeprowadzając burzę mózgów na temat czynników, które na nią wpływają. 

 Uczestnicy omawiali, jak myśli kształtują ich obraz siebie – zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.
 Uczestnicy omawiali, jak myśli kształtują ich obraz siebie – zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.
 Po zajęciach młodzież potrafi wskazać różne czynniki wpływające na ich samoocenę i wie, jak budować pozytywny obraz siebie.
 Po zajęciach młodzież potrafi wskazać różne czynniki wpływające na ich samoocenę i wie, jak budować pozytywny obraz siebie. 

 Na dzisiejszych zajęciach dzieci zapoznały się z bajką terapeutyczną dotyczącą strachu.
 Na dzisiejszych zajęciach dzieci zapoznały się z bajką terapeutyczną dotyczącą strachu. 

 Wspólnie omawialiśmy strategie radzenia sobie z tą emocją, a mali uczestnicy stworzyli swoje własne portrety Bohaterów Odwagi
 Wspólnie omawialiśmy strategie radzenia sobie z tą emocją, a mali uczestnicy stworzyli swoje własne portrety Bohaterów Odwagi 
 .
.
 Wcielając się w różne role, miały okazję odgrywać scenki, w których pokonywały swoje lęki.
 Wcielając się w różne role, miały okazję odgrywać scenki, w których pokonywały swoje lęki. Dzięki zajęciom dzieci dowiedziały się, czym jest strach, jak można go rozpoznać i skutecznie nad nim zapanować.
 Dzięki zajęciom dzieci dowiedziały się, czym jest strach, jak można go rozpoznać i skutecznie nad nim zapanować. 


 
															 
															 
															 
															Wrzesień…
 Relacja z zajęć Treningu Umiejętności Społecznych!
Relacja z zajęć Treningu Umiejętności Społecznych! 


 Drodzy Rodzice
 Drodzy Rodzice  
  
 

 Dzielimy się z Wami tym, co działo się na naszych zajęciach
 Dzielimy się z Wami tym, co działo się na naszych zajęciach  .
. Grupa przedszkolaków (4-6 lat)
 Grupa przedszkolaków (4-6 lat) Temat: „Radość i smutek”
 Temat: „Radość i smutek” Co robiliśmy: Omówiliśmy emocje radości i smutku
 Co robiliśmy: Omówiliśmy emocje radości i smutku 
 , analizowaliśmy, kiedy te uczucia się pojawiają i jak wpływają na nasze zachowanie.
, analizowaliśmy, kiedy te uczucia się pojawiają i jak wpływają na nasze zachowanie. , które pomogły im rozpoznać, jak wygląda osoba szczęśliwa i smutna, oraz omawiały sposoby poprawy humoru w smutnych chwilach
, które pomogły im rozpoznać, jak wygląda osoba szczęśliwa i smutna, oraz omawiały sposoby poprawy humoru w smutnych chwilach  .
. Cel zajęć: Nauka rozpoznawania emocji radości i smutku oraz zrozumienie, jak wpływają one na nasze zachowanie.
 Cel zajęć: Nauka rozpoznawania emocji radości i smutku oraz zrozumienie, jak wpływają one na nasze zachowanie. Rezultaty: Dzieci potrafią teraz rozpoznać radość i smutek u siebie oraz innych, a także wiedzą, jak zmienia się ich zachowanie, gdy odczuwają te emocje
 Rezultaty: Dzieci potrafią teraz rozpoznać radość i smutek u siebie oraz innych, a także wiedzą, jak zmienia się ich zachowanie, gdy odczuwają te emocje 
 .
. Grupa 7-9 lat
 Grupa 7-9 lat Temat: „Czy współpraca
 Temat: „Czy współpraca Co robiliśmy: Poznawaliśmy definicję współpracy, rozwijaliśmy umiejętności współpracy w grupie
 Co robiliśmy: Poznawaliśmy definicję współpracy, rozwijaliśmy umiejętności współpracy w grupie  , oraz omawialiśmy korzyści z niej płynące
, oraz omawialiśmy korzyści z niej płynące  .
. , które uczyło nas zaufania, uważnego słuchania i współdziałania.
, które uczyło nas zaufania, uważnego słuchania i współdziałania. Cel zajęć: Zrozumienie, jak ważna jest współpraca i dlaczego warto współpracować
 Cel zajęć: Zrozumienie, jak ważna jest współpraca i dlaczego warto współpracować  .
. Rezultaty: Dzieci po zajęciach wiedzą, jak skutecznie pracować w grupie, oraz dlaczego współpraca przynosi wiele korzyści.
 Rezultaty: Dzieci po zajęciach wiedzą, jak skutecznie pracować w grupie, oraz dlaczego współpraca przynosi wiele korzyści.

 Grupa 10-13 oraz 14-17 lat
 Grupa 10-13 oraz 14-17 lat Temat: „Czym jest asertywność?”
 Temat: „Czym jest asertywność?” Co robiliśmy: Rozmawialiśmy o asertywności, uległości i agresji w komunikacji
 Co robiliśmy: Rozmawialiśmy o asertywności, uległości i agresji w komunikacji  , analizowaliśmy przykłady tych zachowań i dyskutowaliśmy, jakie korzyści daje komunikacja asertywna
, analizowaliśmy przykłady tych zachowań i dyskutowaliśmy, jakie korzyści daje komunikacja asertywna  .
.
 .
. Cel zajęć: Zrozumienie pojęcia asertywności i nauka budowania asertywnych komunikatów
 Cel zajęć: Zrozumienie pojęcia asertywności i nauka budowania asertywnych komunikatów  .
. Rezultaty: Młodzież wie teraz, jak skutecznie komunikować się, będąc pewnym siebie, ale jednocześnie pełnym szacunku dla innych
 Rezultaty: Młodzież wie teraz, jak skutecznie komunikować się, będąc pewnym siebie, ale jednocześnie pełnym szacunku dla innych  .
.
 
															 
															 
															 
															Miesiąc Wrzesień 2024
 Relacja z piątku, zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych
 Relacja z piątku, zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych 

 Grupa od 11 do 13 lat
 Grupa od 11 do 13 lat Temat: „Emocja strachu”
 Temat: „Emocja strachu” Co robiliśmy:
 Co robiliśmy: Każdy uczestnik podzielił się sytuacjami, które wywołują lęk, i wspólnie zastanawialiśmy się, jak na nie reagujemy.
 Każdy uczestnik podzielił się sytuacjami, które wywołują lęk, i wspólnie zastanawialiśmy się, jak na nie reagujemy. 
 i wizualizacje miejsc, które dają nam poczucie bezpieczeństwa.
 i wizualizacje miejsc, które dają nam poczucie bezpieczeństwa. 
 Jaki był cel zajęć:
 Jaki był cel zajęć:


 Co uczestnicy wynieśli:
 Co uczestnicy wynieśli: Uczestnicy dowiedzieli się, jak rozpoznawać momenty, kiedy strach nas paraliżuje, i jak skutecznie z nim pracować.
 Uczestnicy dowiedzieli się, jak rozpoznawać momenty, kiedy strach nas paraliżuje, i jak skutecznie z nim pracować. Dzięki technikom poznanym na zajęciach wiedzą, jak stawiać czoła lękom w kontrolowany i świadomy sposób.
 Dzięki technikom poznanym na zajęciach wiedzą, jak stawiać czoła lękom w kontrolowany i świadomy sposób. 

 Grupa od 14 do 17 lat
 Grupa od 14 do 17 lat Temat: „Stres”
 Temat: „Stres” Co robiliśmy:
 Co robiliśmy: Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, czym jest stres
 Podczas zajęć rozmawialiśmy o tym, czym jest stres  ,
, jak nasze ciało i umysł reagują na stresujące sytuacje
 jak nasze ciało i umysł reagują na stresujące sytuacje 
 jakie wydarzenia najczęściej go wywołują.
 jakie wydarzenia najczęściej go wywołują. Uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami
 Uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami  i uczyli się technik radzenia sobie ze stresem, takich jak ćwiczenia oddechowe
 i uczyli się technik radzenia sobie ze stresem, takich jak ćwiczenia oddechowe  , relaksacja
, relaksacja  oraz rozmowa o emocjach
 oraz rozmowa o emocjach 
 👩🏼🤝🧑🏿
👩🏼🤝🧑🏿 .
. Jaki był cel zajęć:
 Jaki był cel zajęć: .
. .
. .
. Co uczestnicy wynieśli:
 Co uczestnicy wynieśli: Uczestnicy dowiedzieli się, jak stres działa na ich ciało i umysł
 Uczestnicy dowiedzieli się, jak stres działa na ich ciało i umysł  , poznali techniki redukcji stresu
, poznali techniki redukcji stresu  oraz zrozumieli, że stres można kontrolować i skutecznie nim zarządzać
 oraz zrozumieli, że stres można kontrolować i skutecznie nim zarządzać  .
.

 Dziękujemy naszym uczestnikom za uważne słuchanie oraz aktywność na zajęciach.
 Dziękujemy naszym uczestnikom za uważne słuchanie oraz aktywność na zajęciach. 
  
 

 
															 
															Miesiąc Wrzesień 2024
 Wrześniowe zajęcia TUS w Centrum Relacji HOSSA trwają w najlepsze!
 Wrześniowe zajęcia TUS w Centrum Relacji HOSSA trwają w najlepsze! 


 Każde spotkanie to nowe wyzwania i nowe umiejętności, które nasze dzieci zdobywają, rozwijając się w atmosferze wsparcia i zrozumienia!
 Każde spotkanie to nowe wyzwania i nowe umiejętności, które nasze dzieci zdobywają, rozwijając się w atmosferze wsparcia i zrozumienia! 


 Grupy 7-9 lat
 Grupy 7-9 lat Temat: Szacunek
 Temat: Szacunek Podczas zajęć dzieci poznawały, czym jest szacunek – zarówno dla innych, jak i dla siebie.
 Podczas zajęć dzieci poznawały, czym jest szacunek – zarówno dla innych, jak i dla siebie. Stworzyliśmy wspólnie mapy myśli dotyczące zachowań, które wyrażają szacunek rodzicom, nauczycielom, kolegom i koleżankom, a także samemu sobie.
 Stworzyliśmy wspólnie mapy myśli dotyczące zachowań, które wyrażają szacunek rodzicom, nauczycielom, kolegom i koleżankom, a także samemu sobie. 

 Cel zajęć:
 Cel zajęć:

 Co dzieci wyniosły z zajęć:
 Co dzieci wyniosły z zajęć: Po zajęciach każde dziecko wie, jak okazywać szacunek innym i sobie, oraz doskonale zna definicję tego ważnego słowa!
 Po zajęciach każde dziecko wie, jak okazywać szacunek innym i sobie, oraz doskonale zna definicję tego ważnego słowa! 


 Grupa Przedszkolaków
 Grupa Przedszkolaków Temat: Nasza złość
 Temat: Nasza złość Na tych zajęciach skupiliśmy się na emocji złości: kiedy ją odczuwamy, jak nasze ciało reaguje, i co możemy zrobić, żeby zapanować nad tą emocją.
Na tych zajęciach skupiliśmy się na emocji złości: kiedy ją odczuwamy, jak nasze ciało reaguje, i co możemy zrobić, żeby zapanować nad tą emocją. 
 Dzieci wysłuchały bajki terapeutycznej o złości i spokoju, poznały różne poziomy odczuwania złości – od spokoju po wściekłość
 Dzieci wysłuchały bajki terapeutycznej o złości i spokoju, poznały różne poziomy odczuwania złości – od spokoju po wściekłość 

 – oraz stworzyły Termometr Złości.
 – oraz stworzyły Termometr Złości. Na koniec wykonały swoje własne „Maskotki Spokoju”.
 Na koniec wykonały swoje własne „Maskotki Spokoju”. 

 Cel zajęć:
 Cel zajęć: Pomoc dzieciom w zrozumieniu emocji złości i nauczenie metod radzenia sobie z nią.
 Pomoc dzieciom w zrozumieniu emocji złości i nauczenie metod radzenia sobie z nią. 
 Co dzieci wyniosły z zajęć:
 Co dzieci wyniosły z zajęć: Dzieci po zajęciach potrafią rozpoznać, kiedy odczuwają złość, i wiedzą, jakie techniki zastosować, aby zapanować nad swoją emocją.
 Dzieci po zajęciach potrafią rozpoznać, kiedy odczuwają złość, i wiedzą, jakie techniki zastosować, aby zapanować nad swoją emocją. 

 Dziękujemy wszystkim naszym małym uczestnikom za zaangażowanie i czekamy na Was na kolejnych zajęciach!
 Dziękujemy wszystkim naszym małym uczestnikom za zaangażowanie i czekamy na Was na kolejnych zajęciach! 


 
															 
															 
															 
															 
															 
															Miesiąc Wrzesień 2024

 TUS BYDGOSZCZ- rozpoczęliśmy również zajęcia
 TUS BYDGOSZCZ- rozpoczęliśmy również zajęcia


 Co działo się w ostatni piątek
 Co działo się w ostatni piątek 
 Temat: „Powiedz NIE szkolnym dręczycielom”
 Temat: „Powiedz NIE szkolnym dręczycielom”  Na pierwszych zajęciach uczestnicy mieli okazję opowiedzieć o swoim samopoczuciu oraz wspomnieniach z wakacji, a także przywitać nowych kolegów i koleżanki w grupie.
 Na pierwszych zajęciach uczestnicy mieli okazję opowiedzieć o swoim samopoczuciu oraz wspomnieniach z wakacji, a także przywitać nowych kolegów i koleżanki w grupie. 

 Gra integracyjna „Tworzymy historię z symboli na kartach”
 Gra integracyjna „Tworzymy historię z symboli na kartach”  oraz dyskusja na temat trudnych, ale ważnych zagadnień:
 oraz dyskusja na temat trudnych, ale ważnych zagadnień: zachowania niewłaściwe,
 zachowania niewłaściwe, złośliwość,
 złośliwość, nękanie,
 nękanie, droczenie się,
 droczenie się, cyberprzemoc.
 cyberprzemoc. Każdy uczestnik zastanowił się nad swoim „azylem bezpieczeństwa”
 Każdy uczestnik zastanowił się nad swoim „azylem bezpieczeństwa” 

 Cel zajęć:
 Cel zajęć:




 Co uczestnicy wynieśli z zajęć:
 Co uczestnicy wynieśli z zajęć: Nauka rozróżniania omawianych sytuacji, poznanie sposobów radzenia sobie z nimi oraz zapoznanie się z numerem zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111
 Nauka rozróżniania omawianych sytuacji, poznanie sposobów radzenia sobie z nimi oraz zapoznanie się z numerem zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111 
 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie!
 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie! Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
 Do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 

 
															 
															 
															Miesiąc Wrzesień 2024
 Pierwszy tydzień zajęć TUS po wakacjach!
 Pierwszy tydzień zajęć TUS po wakacjach! 

 Drodzy Rodzice
 Drodzy Rodzice  
  
 

 Z radością informujemy, że rozpoczęliśmy nasze zajęcia po wakacyjnej przerwie!
 Z radością informujemy, że rozpoczęliśmy nasze zajęcia po wakacyjnej przerwie! Oto, co działo się w tym tygodniu w naszych najmłodszych grupach.
 Oto, co działo się w tym tygodniu w naszych najmłodszych grupach. Grupy 7-9 lat (środa i czwartek)
 Grupy 7-9 lat (środa i czwartek) Cel zajęć: Zrozumienie, jak ważna jest przyjaźń w naszym życiu.
 Cel zajęć: Zrozumienie, jak ważna jest przyjaźń w naszym życiu.
 Grupa przedszkolaków
 Grupa przedszkolaków Cel zajęć: Nauka rozpoznawania emocji i określania, w jakich sytuacjach możemy je odczuwać.
 Cel zajęć: Nauka rozpoznawania emocji i określania, w jakich sytuacjach możemy je odczuwać. Pierwszy tydzień po wakacjach przyniósł nam mnóstwo radości, energii i nowych umiejętności.
 Pierwszy tydzień po wakacjach przyniósł nam mnóstwo radości, energii i nowych umiejętności. Czekamy na kolejne spotkania i nowe wyzwania!
 Czekamy na kolejne spotkania i nowe wyzwania! Dziękujemy za zaufanie i do zobaczenia na zajęciach!
 Dziękujemy za zaufanie i do zobaczenia na zajęciach! 


 
															 
															 
															 
															 
															 
															
 TUS z okazji Wielkanocy!
  TUS z okazji Wielkanocy! 
 Grupa 7-9 lat:
 Grupa 7-9 lat: Zabawa „Poznajmy się” z listkami papieru.
 Zabawa „Poznajmy się” z listkami papieru. Integracyjna zabawa „Strzelec”.
 Integracyjna zabawa „Strzelec”. Praca badawcza: barwienie jajek i nawiązanie do tradycji wielkanocnych.
 Praca badawcza: barwienie jajek i nawiązanie do tradycji wielkanocnych. Czas wolny pełen radości!
 Czas wolny pełen radości! Grupa 10-13 lat
 Grupa 10-13 lat Zabawa „2 prawdy i 1 kłamstwo” dla lepszego poznania się.
 Zabawa „2 prawdy i 1 kłamstwo” dla lepszego poznania się. Tworzenie decoupage na jajkach styropianowych.
 Tworzenie decoupage na jajkach styropianowych. Czas wolny na rozluźnienie!
 Czas wolny na rozluźnienie! Grupa przedszkolaków:
 Grupa przedszkolaków: Zabawa na powitanie, pełna uśmiechu!
 Zabawa na powitanie, pełna uśmiechu! Rozmowa o Wielkanocy, tradycjach i życzeniach.
 Rozmowa o Wielkanocy, tradycjach i życzeniach. Eksperyment z barwieniem jajek, uczący i zabawny!
 Eksperyment z barwieniem jajek, uczący i zabawny!
 Dzieci uczyły się integracji, cierpliwości, doświadczania nowych rzeczy i podtrzymywania tradycji świątecznych.
 Dzieci uczyły się integracji, cierpliwości, doświadczania nowych rzeczy i podtrzymywania tradycji świątecznych. Wszyscy bawiliśmy się świetnie!
 Wszyscy bawiliśmy się świetnie! 



 Pozdrawiamy
 Pozdrawiamy 
															 
															 
															
 Sprawdź, co działo się na zajęciach TUS!
 Sprawdź, co działo się na zajęciach TUS!
 Grupa przedszkolaków
 Grupa przedszkolaków Temat: „Każdy z nas ma w sobie wiele emocji i inaczej je odczuwa”
 Temat: „Każdy z nas ma w sobie wiele emocji i inaczej je odczuwa” Nauczyliśmy się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje!
 Nauczyliśmy się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje! Grupa Marty (7-9 lat)
 Grupa Marty (7-9 lat) Temat: „Współpraca”
 Temat: „Współpraca” Doskonaliliśmy umiejętności współpracy i komunikacji!
 Doskonaliliśmy umiejętności współpracy i komunikacji! Grupa 15–17 lat
 Grupa 15–17 lat Temat: „Mam swój rozum”
 Temat: „Mam swój rozum” Rozwijaliśmy swoje zdanie i autentyczność!
Rozwijaliśmy swoje zdanie i autentyczność! Grupa 10–13 lat:
 Grupa 10–13 lat: Temat: „Dogadamy się?”
 Temat: „Dogadamy się?” Ćwiczyliśmy właściwą komunikację i rozwiązywanie konfliktów!
 Ćwiczyliśmy właściwą komunikację i rozwiązywanie konfliktów! Grupa Weroniki (7–9 lat)
 Grupa Weroniki (7–9 lat) Rozmawialiśmy o strachu i złości oraz radzeniu sobie z nimi!
Rozmawialiśmy o strachu i złości oraz radzeniu sobie z nimi! Dzieci nauczyły się rozpoznawać, nazwać i wyrazić swoje emocje oraz doskonalić umiejętności współpracy i komunikacji!
 Dzieci nauczyły się rozpoznawać, nazwać i wyrazić swoje emocje oraz doskonalić umiejętności współpracy i komunikacji! 
 
															 
															 
															 
															 Relacja z zajęć TUS Bydgoszcz
 Relacja z zajęć TUS Bydgoszcz   Sprawdźcie
 Sprawdźcie 
 Grupa przedszkolaków bawiła się tematem „Co wolisz?”!
 Grupa przedszkolaków bawiła się tematem „Co wolisz?”! Nauczyliśmy się wyrażać emocje i dokonywać wyborów, a także budować relacje pełne akceptacji!
 Nauczyliśmy się wyrażać emocje i dokonywać wyborów, a także budować relacje pełne akceptacji! 
 Powitanie z piłką i gestem – integracja,
 Powitanie z piłką i gestem – integracja, Zabawa „Pytanie z pudełka” – dzieci wybierały i opowiadały o swoich upodobaniach,
 Zabawa „Pytanie z pudełka” – dzieci wybierały i opowiadały o swoich upodobaniach, Dyskusja o wyborach i różnorodności,
 Dyskusja o wyborach i różnorodności, Dzień Kobiet – praca plastyczna.
 Dzień Kobiet – praca plastyczna. Grupa Marty (7-9 lat) skupiła się na wdzięczności!
 Grupa Marty (7-9 lat) skupiła się na wdzięczności! 
 Kontynuacja tematu o super mocach,
 Kontynuacja tematu o super mocach, Dyskusja na temat wdzięczności,
 Dyskusja na temat wdzięczności, Praca twórcza z okazji Dnia Kobiet.
 Praca twórcza z okazji Dnia Kobiet. Grupa Weroniki 7-9 lat, odkrywała odwagę w nowych rzeczach”!
Grupa Weroniki 7-9 lat, odkrywała odwagę w nowych rzeczach”! Rozważania na temat emocji związanych z nowymi wyzwaniami,
 Rozważania na temat emocji związanych z nowymi wyzwaniami, Zachęta do próbowania nowości.
 Zachęta do próbowania nowości. Grupa 10–13 lat zgłębiała temat „Komunikacji”!
 Grupa 10–13 lat zgłębiała temat „Komunikacji”! 
 Ćwiczenie „głuchy telefon” – nauka o plotkach i komunikacji,
 Ćwiczenie „głuchy telefon” – nauka o plotkach i komunikacji, Pokazywanie gestami – budowanie umiejętności komunikacji,
 Pokazywanie gestami – budowanie umiejętności komunikacji, Ćwiczenia wrażliwości na innych i przeszkód komunikacyjnych.
 Ćwiczenia wrażliwości na innych i przeszkód komunikacyjnych. Grupa starsza (15-17 lat) kontynuowała temat komunikacji!
 Grupa starsza (15-17 lat) kontynuowała temat komunikacji! 
 Gra „Podaj Dalej”,
 Gra „Podaj Dalej”, Rozważania na temat mowy niewerbalnej,
 Rozważania na temat mowy niewerbalnej, Karty pracy: analiza postawy i umiejętności komunikacyjnych.
 Karty pracy: analiza postawy i umiejętności komunikacyjnych. Wspaniałe doświadczenia i wiele nowych umiejętności!
 Wspaniałe doświadczenia i wiele nowych umiejętności! Czekamy na kolejne spotkania!
 Czekamy na kolejne spotkania! 

 
															 
															 
															 
															
 Co działo się na  zajęciach TUS?
 Co działo się na  zajęciach TUS? 
  
 


 Grupy 10–13 lat
 Grupy 10–13 lat
 Przeżyliśmy emocjonujące chwile podczas:
 Przeżyliśmy emocjonujące chwile podczas: Rozmowy w kręgu,
 Rozmowy w kręgu,  Medytacji,
 Medytacji, Ćwiczenia 1: Zaskakujące skojarzenia – każdy wymyślał swój przedmiot do dwóch słów,
 Ćwiczenia 1: Zaskakujące skojarzenia – każdy wymyślał swój przedmiot do dwóch słów, Ćwiczenia 2: Tworzenie słów z „LOTNISKOWIEC”,
 Ćwiczenia 2: Tworzenie słów z „LOTNISKOWIEC”, Ćwiczenia 3: Rekrutacja na planetę – dzieci wybierały 10 najważniejszych członków załogi.
 Ćwiczenia 3: Rekrutacja na planetę – dzieci wybierały 10 najważniejszych członków załogi. Nauczyliśmy się współpracy, twórczego rozwiązywania problemów i integracji!
 Nauczyliśmy się współpracy, twórczego rozwiązywania problemów i integracji! 


 W grupach 14–16 lat postawiliśmy na integrację i twórcze myślenie.
 W grupach 14–16 lat postawiliśmy na integrację i twórcze myślenie. 
 Przeplataliśmy rozmowy, medytację i zadanie z załogą.
 Przeplataliśmy rozmowy, medytację i zadanie z załogą. Uczestnicy mieli okazję doświadczyć wspólnej integracji, współpracy i twórczego rozwiązywanie problemów!
 Uczestnicy mieli okazję doświadczyć wspólnej integracji, współpracy i twórczego rozwiązywanie problemów!

 Grupy 7–9 lat rozwijały umiejętność radzenia sobie z problemami na podstawie książki pt. „Siedmiu łóżek malutkiej popielicy”.
 Grupy 7–9 lat rozwijały umiejętność radzenia sobie z problemami na podstawie książki pt. „Siedmiu łóżek malutkiej popielicy”. Wspólnie szukaliśmy rozwiązań trudnych sytuacji, ucząc się jak szukać i stosować najlepsze rozwiązania!
 Wspólnie szukaliśmy rozwiązań trudnych sytuacji, ucząc się jak szukać i stosować najlepsze rozwiązania! Najmłodsze grupy (4–6 lat) odkrywały, co nas łączy, a co nas dzieli, korzystając z książki „Gdybym był kotem…”.
Najmłodsze grupy (4–6 lat) odkrywały, co nas łączy, a co nas dzieli, korzystając z książki „Gdybym był kotem…”. 
 Dzieci przyswoiły, że mimo różnic, mamy więcej wspólnego niż nas dzieli!
 Dzieci przyswoiły, że mimo różnic, mamy więcej wspólnego niż nas dzieli! Czekamy na Was na kolejnych przygodach!
 Czekamy na Was na kolejnych przygodach! 
 
															 
															 
															 
															 Relacja z zajęć TUS Bydgoszcz!
 Relacja z zajęć TUS Bydgoszcz! 
 Grupa 7-9 lat:
 Grupa 7-9 lat: Co Robiliśmy:
 Co Robiliśmy: Rozmawialiśmy o znaczeniu cierpliwości i ćwiczyliśmy czekanie na swoją kolej.
 Rozmawialiśmy o znaczeniu cierpliwości i ćwiczyliśmy czekanie na swoją kolej. Cele Zajęć:
 Cele Zajęć: Dzieci polepszyły umiejętność samokontroli oraz cierpliwość.
 Dzieci polepszyły umiejętność samokontroli oraz cierpliwość. Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć: Grupa 5-6 lat:
 Grupa 5-6 lat:
 Temat:
Temat: „Miłość i przyjaźń” (z okazji Walentynek)
 „Miłość i przyjaźń” (z okazji Walentynek) Co Robiliśmy:
 Co Robiliśmy: Zabawy ruchowe, prace plastyczne walentynkowe z wykorzystaniem kolorowych serc.
 Zabawy ruchowe, prace plastyczne walentynkowe z wykorzystaniem kolorowych serc. Cele Zajęć:
 Cele Zajęć: Uwrażliwienie na potrzeby innych, kształtowanie postawy szacunku, empatii i miłości wobec innych.
 Uwrażliwienie na potrzeby innych, kształtowanie postawy szacunku, empatii i miłości wobec innych. Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć: Grupa 10-12 lat:
 Grupa 10-12 lat:
 Temat:
 Temat: Kontynuacja – „Czas Wolny”
 Kontynuacja – „Czas Wolny” Co Robiliśmy:
 Co Robiliśmy: Dyskusja na temat spędzania czasu wolnego, wykonanie biletów z propozycjami aktywności oraz gra w Activity.
 Dyskusja na temat spędzania czasu wolnego, wykonanie biletów z propozycjami aktywności oraz gra w Activity. Cele Zajęć:
 Cele Zajęć: Rozwijanie kreatywności, pewności siebie oraz umiejętności współpracy.
 Rozwijanie kreatywności, pewności siebie oraz umiejętności współpracy. Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:

 Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie!
 Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie! 


 
															 Podsumowanie tygodnia w TUS Bydgoszcz!
 Podsumowanie tygodnia w TUS Bydgoszcz! 
 Grupy Najmłodszych (od 4 do 6 lat):
 Grupy Najmłodszych (od 4 do 6 lat): Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć: Grupy Średnie (od 10 do 13 lat):
 Grupy Średnie (od 10 do 13 lat): Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć: Nowa Grupa (od 7 do 9 lat) :
 Nowa Grupa (od 7 do 9 lat) : Co Dzieci Wyniosły z Zajęć:
 Co Dzieci Wyniosły z Zajęć: Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie!
 Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie! 

 
															 Nowości w TUS Bydgoszcz – Centrum Relacji HOSSA!
 Nowości w TUS Bydgoszcz – Centrum Relacji HOSSA! 


 W tym tygodniu dołączyły do naszej kadry doświadczone w pracy z dziećmi, kreatywne, pełne miłości, spokoju i pozytywnej energii dziewczyny.
 W tym tygodniu dołączyły do naszej kadry doświadczone w pracy z dziećmi, kreatywne, pełne miłości, spokoju i pozytywnej energii dziewczyny. 

 Oto relacja z ostatnich zajęć:
 Oto relacja z ostatnich zajęć:
 Grupy Najmłodsze (4-6 lat):
 Grupy Najmłodsze (4-6 lat): Temat zajęć: „Emocje – Każda z nich jest Dobra”
 Temat zajęć: „Emocje – Każda z nich jest Dobra” 
 Dzieci tworzyły pajęczynę więzi, uczyły się, że każdy w grupie jest ważny.
Dzieci tworzyły pajęczynę więzi, uczyły się, że każdy w grupie jest ważny. Rozmawialiśmy o emocjach zainspirowani książką
 Rozmawialiśmy o emocjach zainspirowani książką Co dzieci wyniosły z zajęć?
 Co dzieci wyniosły z zajęć?
 Grupy Starsze (7-11 lat):
 Grupy Starsze (7-11 lat): Temat: „Jak Brzmią Emocje?”
 Temat: „Jak Brzmią Emocje?” 
 Dzieci wyrażały różne emocje za pomocą instrumentów muzycznych, ucząc się różnic w wyrażaniu uczuć oraz rozmawiając o sposobach rozpoznawania poszczególnych emocji.
 Dzieci wyrażały różne emocje za pomocą instrumentów muzycznych, ucząc się różnic w wyrażaniu uczuć oraz rozmawiając o sposobach rozpoznawania poszczególnych emocji. Co dzieci wyniosły z zajęć?
 Co dzieci wyniosły z zajęć?
 Grupy Starsze (12-16 lat)
 Grupy Starsze (12-16 lat) Temat: „Wewnętrzny Krytyk”
 Temat: „Wewnętrzny Krytyk” 
 Omówiliśmy wpływ myśli na samoocenę i samopoczucie oraz stworzyliśmy pozytywne komunikaty, które dzieci ozdobiły i umieściły w ramkach, wzmacniając swoją wewnętrzną siłę i samoocenę.
 Omówiliśmy wpływ myśli na samoocenę i samopoczucie oraz stworzyliśmy pozytywne komunikaty, które dzieci ozdobiły i umieściły w ramkach, wzmacniając swoją wewnętrzną siłę i samoocenę. Cel zajęć:
 Cel zajęć: Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i otwarcie na nowe doświadczenia!
 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i otwarcie na nowe doświadczenia! 


 
															 
															 
															 
															Miesiąc 26 Styczeń 2024
 
 
 
  Zapraszamy do zapoznania się z relacją z zajęć grup młodszych i starszych w TUS Bydgoszcz!
 Zapraszamy do zapoznania się z relacją z zajęć grup młodszych i starszych w TUS Bydgoszcz! Grupy młodsze:
 Grupy młodsze: Na ostatnich zajęciach skupiliśmy się na odkrywaniu
 Na ostatnich zajęciach skupiliśmy się na odkrywaniu
 Rozpoczęliśmy od ciekawej dyskusji na temat tego, co to znaczy być sobą.
 Rozpoczęliśmy od ciekawej dyskusji na temat tego, co to znaczy być sobą. Następnie, korzystając z kreatywnych kart pracy, eksplorowaliśmy nasze zainteresowania, pragnienia i potrzeby.
 Następnie, korzystając z kreatywnych kart pracy, eksplorowaliśmy nasze zainteresowania, pragnienia i potrzeby. Ćwiczenia te miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania naszych własnych potrzeb i preferencji, oraz uświadomienie sobie, że każdy z nas jest wyjątkowy.
 Ćwiczenia te miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania naszych własnych potrzeb i preferencji, oraz uświadomienie sobie, że każdy z nas jest wyjątkowy. Było także miejsce na integrację nowych osób poprzez różnorodne gry i aktywności.
 Było także miejsce na integrację nowych osób poprzez różnorodne gry i aktywności. Grupy starsze:
 Grupy starsze: Na dzisiejszych zajęciach skupiliśmy się na nauce komunikacji asertywnej.
 Na dzisiejszych zajęciach skupiliśmy się na nauce komunikacji asertywnej. Bycie asertywnym oznacza umiejętność wyrażania swoich potrzeb i opinii w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych.
 Bycie asertywnym oznacza umiejętność wyrażania swoich potrzeb i opinii w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych. Wykorzystując kolorowe kształty, ćwiczyliśmy rozpoznawanie różnych postaw w sytuacjach międzyludzkich.
 Wykorzystując kolorowe kształty, ćwiczyliśmy rozpoznawanie różnych postaw w sytuacjach międzyludzkich. Oczywiście, nie mogło zabraknąć odrobiny humoru, dlatego nasze kształty szybko stały się składnikami na wymarzoną pizzę!
 Oczywiście, nie mogło zabraknąć odrobiny humoru, dlatego nasze kształty szybko stały się składnikami na wymarzoną pizzę! Dodatkowo, nauczyliśmy się skutecznej odmowy w trzech prostych krokach.
 Dodatkowo, nauczyliśmy się skutecznej odmowy w trzech prostych krokach. Było to naprawdę pouczające i zabawne zajęcie!
 Było to naprawdę pouczające i zabawne zajęcie! 
  
  Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie!
 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie! 

 
															 
															Miesiąc 26 Styczeń 2024
 Podsumowanie Ostatnich Zajęć w TUS Bydgoszcz!
 Podsumowanie Ostatnich Zajęć w TUS Bydgoszcz! 

 Grupy Młodsze:
 Grupy Młodsze: Temat: Rodzina/Relacje Rodzinne
 Temat: Rodzina/Relacje Rodzinne 
 Na ostatnich zajęciach skupiliśmy się na rozwijaniu przynależności do grupy społecznej, czyli rodziny.
 Na ostatnich zajęciach skupiliśmy się na rozwijaniu przynależności do grupy społecznej, czyli rodziny. Dzieci wdrażały się do okazywania szacunku członkom rodziny, określały swoje miejsce w rodzinie, a także zdobywały poczucie przynależności, wiedząc, z ilu osób składa się ich rodzina.
 Dzieci wdrażały się do okazywania szacunku członkom rodziny, określały swoje miejsce w rodzinie, a także zdobywały poczucie przynależności, wiedząc, z ilu osób składa się ich rodzina. Rozmawialiśmy także o zbliżającym się święcie Babci i Dziadka, tworząc ciepłe wspomnienia i dzieląc się planami na okazję tego wyjątkowego czasu z najbliższymi.
 Rozmawialiśmy także o zbliżającym się święcie Babci i Dziadka, tworząc ciepłe wspomnienia i dzieląc się planami na okazję tego wyjątkowego czasu z najbliższymi.




 Grupy Starsze:
 Grupy Starsze: Temat: Poczucie Własnej Wartości
 Temat: Poczucie Własnej Wartości 
 Na zajęciach starsze grupy głęboko zagłębiły się w temat poczucia własnej wartości.
 Na zajęciach starsze grupy głęboko zagłębiły się w temat poczucia własnej wartości. Omówiliśmy definicję tego pojęcia, rozmawialiśmy o doświadczeniach i tym, jak kształtują one nasze poczucie własnej wartości.
 Omówiliśmy definicję tego pojęcia, rozmawialiśmy o doświadczeniach i tym, jak kształtują one nasze poczucie własnej wartości. Dzieci zrozumiały, że zdrowe poczucie własnej wartości jest kluczowym elementem ogólnego dobrostanu psychicznego i emocjonalnego.
 Dzieci zrozumiały, że zdrowe poczucie własnej wartości jest kluczowym elementem ogólnego dobrostanu psychicznego i emocjonalnego. Ważne wnioski z zajęć:
 Ważne wnioski z zajęć: Rozmawialiśmy również o:
 Rozmawialiśmy również o: Dzieci nauczyły się:
 Dzieci nauczyły się: Dziękujemy za zaangażowanie i ciekawe dyskusje na zajęciach!
 Dziękujemy za zaangażowanie i ciekawe dyskusje na zajęciach! 



 
															 
															Miesiąc Styczeń 2024 – tydzień drugi.
 Relacja z Zajęć TUS!
 Relacja z Zajęć TUS! 

 Grupy Młodsze:
 Grupy Młodsze:


 Grupy Starsze:
 Grupy Starsze:
 Słowa Dzieci:
 Słowa Dzieci:

 Inne Cele:
 Inne Cele:

 
															 
															 
															 
															Miesiąc Styczeń 2024 – tydzień pierwszy.
 Relacja z Zajęć TUS!
 Relacja z Zajęć TUS! 

 Grupy Starszaków:
 Grupy Starszaków: „Spotkanie z Dziennikarstwem”
 „Spotkanie z Dziennikarstwem” 
 Dziś przenieśliśmy się w świat dziennikarstwa!
 Dziś przenieśliśmy się w świat dziennikarstwa! Każdy uczestnik wcielił się w rolę Dziennikarza, przeprowadzając fascynujący wywiad z kolegą/koleżanką.
 Każdy uczestnik wcielił się w rolę Dziennikarza, przeprowadzając fascynujący wywiad z kolegą/koleżanką. Naszym zadaniem było poznanie jak najwięcej o drugiej osobie – od ulubionego jedzenia i hobby po to, w czym jesteśmy dobrzy w szkole.
 Naszym zadaniem było poznanie jak najwięcej o drugiej osobie – od ulubionego jedzenia i hobby po to, w czym jesteśmy dobrzy w szkole. Pytania były niezwykle ciekawe, od „Jaki jest Twój ulubiony środek transportu?” i wiele innych.
 Pytania były niezwykle ciekawe, od „Jaki jest Twój ulubiony środek transportu?” i wiele innych. Każdy uczestnik został przedstawiony grupie przez swojego „Dziennikarza”, co pozwoliło nam poznać siebie nawzajem jeszcze lepiej.
 Każdy uczestnik został przedstawiony grupie przez swojego „Dziennikarza”, co pozwoliło nam poznać siebie nawzajem jeszcze lepiej. Zaobserwowaliśmy, jak różnorodny i fascynujący jest świat, rozwijając empatię, tolerancję i wrażliwość na drugiego człowieka.
 Zaobserwowaliśmy, jak różnorodny i fascynujący jest świat, rozwijając empatię, tolerancję i wrażliwość na drugiego człowieka. Cele osiągnięte: tworzenie przyjaznej atmosfery w grze oraz przełamywanie nieśmiałości.
 Cele osiągnięte: tworzenie przyjaznej atmosfery w grze oraz przełamywanie nieśmiałości. 


 Oczywiście, jak co tydzień dla wszystkich naszych TUS-owych dzieci nie mogło zabraknąć medytacji.
 Oczywiście, jak co tydzień dla wszystkich naszych TUS-owych dzieci nie mogło zabraknąć medytacji.

 Tym razem, jednogłośnie dzieci zażyczyły sobie medytację ciszy.
 Tym razem, jednogłośnie dzieci zażyczyły sobie medytację ciszy.


 Świętowanie Urodzin i
 Świętowanie Urodzin i  Planowanie Nowego Roku!
Planowanie Nowego Roku! 

 Dzisiejsze zajęcia były pełne radości i świętowania, gdyż obchodziliśmy Urodziny naszego Kolegi Romka!
 Dzisiejsze zajęcia były pełne radości i świętowania, gdyż obchodziliśmy Urodziny naszego Kolegi Romka! 
 
 



 To doskonały moment, aby utrwalać umiejętność składania życzeń, a dzieci stworzyły razem piękny prezent w postaci albumu z rysunkami.
 To doskonały moment, aby utrwalać umiejętność składania życzeń, a dzieci stworzyły razem piękny prezent w postaci albumu z rysunkami. 
 Taka forma integracji rówieśniczej jest niezwykle wartościowa.
 Taka forma integracji rówieśniczej jest niezwykle wartościowa.  Ponadto, mieliśmy okazję porozmawiać o Nadchodzącym Roku i naszych planach.
 Ponadto, mieliśmy okazję porozmawiać o Nadchodzącym Roku i naszych planach. Ważne jest, aby już od najmłodszych lat wpajać dzieciom umiejętność planowania, organizacji i wyznaczania sobie celów.
 Ważne jest, aby już od najmłodszych lat wpajać dzieciom umiejętność planowania, organizacji i wyznaczania sobie celów. Postanowienia uczą nas samodyscypliny i dążenia do osiągnięcia zamierzeń małymi krokami.
 Postanowienia uczą nas samodyscypliny i dążenia do osiągnięcia zamierzeń małymi krokami. Trzymamy kciuki za ich realizację!
 Trzymamy kciuki za ich realizację! 
 Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i fantastyczne chwile spędzone razem!
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i fantastyczne chwile spędzone razem! 
Miesiąc Grudzień 2023

 Święta to okazja do spotkań, a co za tym idzie – zmierzenia się z różnymi sytuacjami, które mogą być dla nas przyjemne, ale też zaskakujące…
 Święta to okazja do spotkań, a co za tym idzie – zmierzenia się z różnymi sytuacjami, które mogą być dla nas przyjemne, ale też zaskakujące… Co wtedy?
 Co wtedy? 


 Zdrowotne problemy…
Zdrowotne problemy…
 Deszcz zamiast śniegu
Deszcz zamiast śniegu 
 Nietrafiony prezent
Nietrafiony prezent
 Kłótnia z rodziną
 Kłótnia z rodziną 
 Zbyt osobiste pytanie
Zbyt osobiste pytanie
 Nakłanianie do śpiewania kolęd, kiedy wcale tego nie chcemy robić
 Nakłanianie do śpiewania kolęd, kiedy wcale tego nie chcemy robić  czy ….
 czy ….
 Barszcz otulający nasze odświętne, eleganckie ubranie
Barszcz otulający nasze odświętne, eleganckie ubranie 
 Na co mamy wpływ, a na co nie?
Na co mamy wpływ, a na co nie? Czy jesteśmy w stanie wszystko kontrolować?
Czy jesteśmy w stanie wszystko kontrolować?


 
															 
															 
															 
															 
															 
															Miesiąc Grudzień 2023

 Podsumowanie Tygodnia na Zajęciach TUS Bydgoszcz!
 Podsumowanie Tygodnia na Zajęciach TUS Bydgoszcz! 


 Grupy Młodsze:
 Grupy Młodsze: W tym tygodniu przenieśliśmy się w świat magicznych życzeń!
 W tym tygodniu przenieśliśmy się w świat magicznych życzeń! Dzieci z grup młodszych doskonaliły swoje umiejętności składania życzeń, tworząc przy tym urocze pudełko dobrych życzeń.
 Dzieci z grup młodszych doskonaliły swoje umiejętności składania życzeń, tworząc przy tym urocze pudełko dobrych życzeń. Wcielając się w rolę zarówno składającego, jak i przyjmującego życzenia, dzieci rozwijały empatię i umiejętność wyrażania pozytywnych myśli.
 Wcielając się w rolę zarówno składającego, jak i przyjmującego życzenia, dzieci rozwijały empatię i umiejętność wyrażania pozytywnych myśli. Dodatkowo, podczas zajęć wykorzystaliśmy gry integracyjne które miały na celu rozładowanie napięć , zintegrowanie dzieci oraz wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa .
 Dodatkowo, podczas zajęć wykorzystaliśmy gry integracyjne które miały na celu rozładowanie napięć , zintegrowanie dzieci oraz wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa . Parafrazowaliśmy jak czujemy się w danej sytuacji Całość dopełnił docisk terapeutyczny pod okiem specjalisty integracji sensorycznej, który dobrze wpływa na funkcjonowanie w sferze emocjonalnej i motorycznej.
 Parafrazowaliśmy jak czujemy się w danej sytuacji Całość dopełnił docisk terapeutyczny pod okiem specjalisty integracji sensorycznej, który dobrze wpływa na funkcjonowanie w sferze emocjonalnej i motorycznej. Grupy Starsze:
 Grupy Starsze: W tym tygodniu skupiliśmy się na ważnym temacie: „Przestrzeń Osobista i Granice”
 W tym tygodniu skupiliśmy się na ważnym temacie: „Przestrzeń Osobista i Granice”

 Pod okiem psychologa, dzieci doskonaliły świadomość swoich granic oraz umiejętność szanowania przestrzeni innych.
 Pod okiem psychologa, dzieci doskonaliły świadomość swoich granic oraz umiejętność szanowania przestrzeni innych. Jak rozpoznać swoje granice?
 Jak rozpoznać swoje granice? Jak reagować, gdy ktoś narusza naszą przestrzeń osobistą?
 Jak reagować, gdy ktoś narusza naszą przestrzeń osobistą? Te i wiele innych pytań były tematem dyskusji podczas zajęć.
 Te i wiele innych pytań były tematem dyskusji podczas zajęć. Dzięki temu dzieci z pewnością zdobyły cenne umiejętności, które pomogą im w codziennym życiu.
 Dzięki temu dzieci z pewnością zdobyły cenne umiejętności, które pomogą im w codziennym życiu. Dziękujemy za aktywność i zaangażowanie naszych uczestników!
 Dziękujemy za aktywność i zaangażowanie naszych uczestników! Każdy tydzień to nowa przygoda, pełna odkryć i nauki.
 Każdy tydzień to nowa przygoda, pełna odkryć i nauki. 

 
															 
															Miesiąc Grudzień 2023

 Relacja z Ostatnich Zajęć Treningu Umiejętności Społecznych w Centrum Relacji HOSSA!
 Relacja z Ostatnich Zajęć Treningu Umiejętności Społecznych w Centrum Relacji HOSSA! 





 Drodzy Zainteresowani!
 Drodzy Zainteresowani! 




 Tym razem w świetle reflektorów znalazł się niezwykły temat:
 Tym razem w świetle reflektorów znalazł się niezwykły temat:


 Burza Mózgów dla Kreatywnych Pomysłów:
 Burza Mózgów dla Kreatywnych Pomysłów: Zajęcia pokazały nam, jak np. w jednej sytuacji, przekonania różnych osób, mogą mieć wpływ na ich odmienne zachowania.
 Zajęcia pokazały nam, jak np. w jednej sytuacji, przekonania różnych osób, mogą mieć wpływ na ich odmienne zachowania. Zajęcia nauczyły nas, że nie zawsze musi być tak jak myślimy.
 Zajęcia nauczyły nas, że nie zawsze musi być tak jak myślimy. Mnóstwo Pomysłów i Doświadczeń:
 Mnóstwo Pomysłów i Doświadczeń: Praca w Grupach dla Silniejszych Więzi:
 Praca w Grupach dla Silniejszych Więzi: Dziękujemy Wszystkim za Wspólną Przygodę!
 Dziękujemy Wszystkim za Wspólną Przygodę! Wasza aktywność i zaangażowanie sprawiają, że nasze zajęcia stają się prawdziwym źródłem inspiracji.
 Wasza aktywność i zaangażowanie sprawiają, że nasze zajęcia stają się prawdziwym źródłem inspiracji. 

 Jeśli chcecie podzielić się swoimi refleksjami, śmiało piszcie do nas
 Jeśli chcecie podzielić się swoimi refleksjami, śmiało piszcie do nas 

 Razem tworzymy miejsce, gdzie każdy może rozwijać swoje umiejętności społeczne i dzielić się cennymi doświadczeniami.
 Razem tworzymy miejsce, gdzie każdy może rozwijać swoje umiejętności społeczne i dzielić się cennymi doświadczeniami. 

Miesiąc Grudzień 2023
 Andrzejkowa Tradycja w TUS Bydgoszcz, pełna pozytywnej energii i niezapomnianych chwil!
 Andrzejkowa Tradycja w TUS Bydgoszcz, pełna pozytywnej energii i niezapomnianych chwil! Na ostatnich zajęciach postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i obchodziliśmy Andrzejki w wyjątkowy sposób!
 Na ostatnich zajęciach postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i obchodziliśmy Andrzejki w wyjątkowy sposób! 



 Każdy moment był dla nas niepowtarzalny, a atmosfera sprzyjała budowaniu więzi i rozwijaniu umiejętności społecznych.
 Każdy moment był dla nas niepowtarzalny, a atmosfera sprzyjała budowaniu więzi i rozwijaniu umiejętności społecznych. Jeśli ktoś jeszcze się zastanawia nad udziałem, to zachęcamy do dołączenia do naszej wspólnoty.
 Jeśli ktoś jeszcze się zastanawia nad udziałem, to zachęcamy do dołączenia do naszej wspólnoty.

 
															 
															Miesiąc Listopad 2023
🚀 Podczas Zajęć TUS w Centrum Relacji HOSSA Tańczyliśmy z Pasją! 💃🎨
W tym tygodniu nasze zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych były pełne ekscytujących odkryć!
Dzieci i młodzież dzieliły się ze sobą swoimi pasjami, hobby i zainteresowaniami, tworząc razem niepowtarzalną atmosferę twórczości i inspiracji. 🌈✨
🎤 Pasje na Wierzchu: Każdy mógł opowiedzieć o tym, co go naprawdę inspiruje i fascynuje. Spotkaliśmy małych artystów, przyszłych naukowców, sportowców i wielu innych, gotowych dzielić się swoją pasją z innymi.
🤝 Wzmacnianie Więzi: Dzięki dzieleniu się pasjami, nasza grupa stała się jeszcze bardziej zintegrowana.
Wspólna radość z odkrywania nowych zainteresowań przyniosła nam niezapomniane chwile.🎨
Dziękujemy naszym wspaniałym uczestnikom za dzielenie się z nami swoimi pasjami i tworzenie razem tej wyjątkowej przestrzeni rozwijania umiejętności społecznych. 💪🌟
Czekamy na Was również w kolejnych tygodniach, gotowi do odkrywania nowych obszarów naszych pasji! 🚀💼
 
															Miesiąc Listopad 2023

 Magia Urodzin na zajęciach TUS Bydgoszcz dla Dzieci w Centrum Relacji HOSSA!
 Magia Urodzin na zajęciach TUS Bydgoszcz dla Dzieci w Centrum Relacji HOSSA! 


 Drodzy Rodzice Naszych Skarbów
 Drodzy Rodzice Naszych Skarbów 

 Chcieliśmy się z Wami podzielić niesamowitym przeżyciem z ostatnich zajęć Treningu Umiejętności Społecznych dla naszych uczestników!
 Chcieliśmy się z Wami podzielić niesamowitym przeżyciem z ostatnich zajęć Treningu Umiejętności Społecznych dla naszych uczestników! 


 Na zajęciach TUS świętowaliśmy urodziny kilku naszych małych przyjaciół, a atmosfera była po prostu magiczna!
 Na zajęciach TUS świętowaliśmy urodziny kilku naszych małych przyjaciół, a atmosfera była po prostu magiczna! Co się działo na imprezie:
 Co się działo na imprezie: Wspólne przygotowana impreza,
 Wspólne przygotowana impreza, Kreatywne robienie niespodzianek dla solenizantów,
 Kreatywne robienie niespodzianek dla solenizantów, Odgadywanie smaków egzotycznych owoców.
 Odgadywanie smaków egzotycznych owoców. Indywidualnie przygotowane desery.
 Indywidualnie przygotowane desery. Zdjęcia pamiątkowe.
 Zdjęcia pamiątkowe.
 Składanie życzeń.
 Składanie życzeń. Dziękujemy Wam, że pozwoliliście nam być częścią tych wyjątkowych chwil.
 Dziękujemy Wam, że pozwoliliście nam być częścią tych wyjątkowych chwil. Wasze dzieci są niezwykłe, a my cieszymy się, że możemy być ich przewodnikami w rozwoju umiejętności społecznych.
 Wasze dzieci są niezwykłe, a my cieszymy się, że możemy być ich przewodnikami w rozwoju umiejętności społecznych. 


 Razem tworzymy niezapomniane chwile w Centrum Relacji HOSSA!
 Razem tworzymy niezapomniane chwile w Centrum Relacji HOSSA! 
 TUS Bydgoszcz
 TUS Bydgoszcz
 
															 
															 
															 
															Miesiąc Październik
Wrzesień za nami, a u nas dużo sie dzieje 🙂
Teraz spotkaliśmy się, żeby za pomocą zabaw i gier rozwijać u młodych uczestników kompetencje i umiejętności społeczne.
Ostatnio wprowadziliśmy zagadnienia dotyczące trudnych sytuacji w szkole/przedszkolu.
Dzieci wymieniały sytuacje niekomfortowe, dowiedziały się jak można sobie z nimi radzić i gdzie szukać pomocy!
Cieszymy się, iż kształtujemy u młodych osób postawy, które pomogą im w życiu codziennym stawiać granice i dbać o siebie i innych:)
To był udany czas ! 
 
															 
															 
															 
															 
															Miesiąc Wrzesień 2023
Na zajęciach z dziećmi skupiliśmy się na temacie „Rozpoczęcie rozmowy”.
Nauka umiejętności inicjowania konwersacji jest kluczowa dla budowania relacji społecznych.
Dzieci dowiedziały się, jak nawiązywać rozmowy, zadawać pytania, i wyrażać swoje myśli i uczucia w sposób pozytywny i przyjazny.
Ćwiczyliśmy różne scenariusze, aby pomóc dzieciom w rozwijaniu pewności siebie w kontaktach z innymi.
Miesiące Lipiec – Sierpień 2023
Drodzy rodzice i uczestnicy!
Nadszedł czas wytchnienia i radosnego wypoczynku w trakcie wakacji! ☀️
Chcieliśmy poinformować Was, że w okresie wakacyjnym, nasze zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych będą miały krótką przerwę.
Od 1 lipca 2023 do 31 sierpnia 2023 roku, nie będziemy prowadzić regularnych zajęć.
To doskonała okazja, aby korzystać z czasu wolnego i praktykować nabyte umiejętności w codziennych sytuacjach.
Pamiętajcie, że rozwijanie umiejętności społecznych to proces, który trwa przez całe życie, a wakacje mogą być świetnym momentem na eksplorację nowych możliwości i spotkanie nowych przyjaciół.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub potrzebujecie wsparcia podczas wakacji, nie wahajcie się skontaktować z nami. Chętnie pomożemy w rozwiązywaniu Waszych pytań i wyzwań.
Życzymy Wam wszystkim beztroskich wakacji pełnych radości i przygód. Cieszcie się tym czasem, a z niecierpliwością czekamy na powrót do naszych zajęć po przerwie!
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Kadra TUS Bydgoszcz
Miesiąc Czerwiec 2023
Na naszych zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych będziemy mieli zaszczyt gościć prawdziwego eksperta w dziedzinie Jin Shin Jyutsu!
 Odkryjemy ile tajemnic kryją nasze dłonie i będziemy mogli już zawsze sami harmonizować swoją złość, smutek czy strach.
 Odkryjemy ile tajemnic kryją nasze dłonie i będziemy mogli już zawsze sami harmonizować swoją złość, smutek czy strach.

 Nasz Gość Specjalny z wielką pasją i umiejętnościami wprowadzi was w świat tej sztuki i pokaże, jak można korzystać z niej na co dzień.
 Nasz Gość Specjalny z wielką pasją i umiejętnościami wprowadzi was w świat tej sztuki i pokaże, jak można korzystać z niej na co dzień.


 Zajęcia z Jin Shin Jyutsu będą nie tylko niezwykle ciekawe, ale także praktyczne.
 Zajęcia z Jin Shin Jyutsu będą nie tylko niezwykle ciekawe, ale także praktyczne. Dzieci będą miały okazję dowiedzieć się, jak działa ten system samoleczenia i jakie korzyści przynosi.
 Dzieci będą miały okazję dowiedzieć się, jak działa ten system samoleczenia i jakie korzyści przynosi. Nasz Gość Specjalny przeprowadzi różnorodne ćwiczenia, podczas których dzieci będą mogły na własnej skórze poczuć harmonizujące działanie Jin Shin Jyutsu.
 Nasz Gość Specjalny przeprowadzi różnorodne ćwiczenia, podczas których dzieci będą mogły na własnej skórze poczuć harmonizujące działanie Jin Shin Jyutsu. 
 Nie tylko opowie, ale również pokaże dzieciom konkretne techniki, dzięki którym będą mogły zrównoważyć energię w swoim ciele.
 Nie tylko opowie, ale również pokaże dzieciom konkretne techniki, dzięki którym będą mogły zrównoważyć energię w swoim ciele. Będą uczyć się prostych sposobów na relaksację, redukcję stresu i wzmacnianie zdrowia.
 Będą uczyć się prostych sposobów na relaksację, redukcję stresu i wzmacnianie zdrowia. To niesamowite doświadczenie, które na pewno wpłynie na ich samopoczucie i samopoczucie całej rodziny!
 To niesamowite doświadczenie, które na pewno wpłynie na ich samopoczucie i samopoczucie całej rodziny!
Miesiąc Maj 2023
Przedstawiamy tematy, które poruszymy w miesiącu maju.
Tydzień pierwszy:
Na zajęciach rozmawialiśmy o sytuacjach w jakich możemy przerwać komuś rozmowę, oraz o strefie komfortu i zachowaniu dystansu.
Tydzień drugi:
Temat, który poruszymy w tym tygodniu na zajęciach to „kontakt wzrokowy”. Dlaczego jest taki waży w relacjach między ludźmi? Przygotowaliśmy dla naszych TUS-owych dzieci karty pracy oraz ciekawe przykłady w tym temacie.
Tydzień trzeci:
W następnym tygodniu, rozmawiać będziemy o różnicach kulturowych, które wynikają z historii, geografii, religii, języków, wartości, norm i tradycji.
Tydzień czwarty:
W ostatnim tygodniu maja, mając już wszystkie podstawy, przygotowaliśmy temat „jak rozpocząć rozmowę”
Podamy przykłady od czego można zacząć rozmowę, żeby poprowadzić ciekawą konwersację.
Zapraszamy
Miesiąc Kwiecień 2023
Dla naszych TUS-owych grup na miesiąc kwiecień mamy zaplanowane następujące zagadnienia:
Pierwszy tydzień:
Święta Wielkanocne. Składanie życzeń, tradycje, Jak zachować się podczas spotkań rodzinnych.
Drugi tydzień:
Trudne sytuacje w szkole / przedszkolu Jak reagować?
Trzeci tydzień:
Emocje związane z codziennymi sprawami, głównie wywołane przez trudne sytuacje (nazywanie ich, sposoby radzenia sobie z nimi).
Czwarty tydzień:
Poznajemy innych – dołączenie do grupy, zabawy, integracja zespołu klasowego lub rówieśniczego.
